• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köps@Säljs@Bytes ... dags att höststäda?

Hugii

Audemars
En hel del sköter sig....och den andra delen sköter sig också (men de glömmer bara att tagga med "Avslutad" eller "Tillbakadragen").

Just nu är det 176st OHPH, och de äldsta är från våren-2013. Om man har inte har sålt klockan vad är meningen att ha den på OHPH 18 månader? :) (Bara nyfiken)

Eller...
492 st Säljes/Bytes (men ändå är det bara 25 som återkommer hela tiden) :)

Det är kanske dags att ta på sig arbetshandskarna och börja röja i trädgår´n ?? :cigar:
 

Limpas

Cartier
Instämmer, vore skönt med ordning och reda så att man kan använda taggarna för att shoppa supereffektivt :) Tror att många är dåliga på att ändra tag på gamla köpes-annonser som inte är aktuella längre till "Avslutad" eller "Tillbakadragen".
 

Hugii

Audemars
Hade varit grymt! Vore en idé att ge alla två veckor på sig att ändra till det rätta, annars blir annonsen raderad :)


Admin skulle kunna säkert tagga alla annonser äldre än 3 månader och tagga de som "Avslutad".... (undantag för de som är fortfarande aktiva och bumpas). Vad kör blocket, 2 månader?
 

Glusch

Cartier
Vore toppen med lite städning, väldigt svårt att orientera sig smidigt bland de tonvis med annonser vi har för tillfället.
 

Galaxy

Rolex
Blir iofs mycket extra jobb för administratörer om man ska kolla igenom gamla annonser. Om de är OHPF bumpas de väl ej heller, utan faller till botten av köp- och sälj?
Bra tanke men det blir svårt att genomföra tror jag, om man på en annons som inte bumpats på X antal veckor ändras till "Tillbakadragen" automatiskt, exempelvis. :)
Edit: och det nämnde du visst i en kommentar såg jag nu.
 

Hugii

Audemars
Helst inte raderad helt, då det är bra att kunna gå tillbaka och se vad klockor har gått för tidigare som referens osv.

håller med.. inte radera... bara tagga den som "avslutad"...eller nåt annat som passar.

Om de är OHPF bumpas de väl ej heller, utan faller till botten av köp- och sälj?


Ja de hamnar på botten, därför tittar jag bara på 1:a sidan.

Jag tycker att Admin ska i mån av tid ändra alla till "avslutad/tillbakadragen" redan efter 4v. Har man inte varit aktiv och inte bumpat på 4 veckor då är man definitivt ointresserad av annonsen. :)
 

corbendallasx

Friends of KS
Helt klart kan en städning behövas, fast det är ändå hyggligt självsanerande då det sakteliga "sjunker till botten".

Det som stör mig mer är att det finns två kategorier säljes, en säljes och en säljes/bytes.
Slå ihop dom så skulle säljesforumet bli betydligt mer lättnavigerat.

Jag tror dom flesta som kollar Köp&sälj är intresserade av vad som säljs. Då vore det trevligt att kunna se alla säljes annonser i ett svep, utan alla dessa smått förhatliga köpesannonser :)

Lite lätt OT men ändå inte :)
 
Topp