Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Köps@Säljs@Bytes ... dags att höststäda?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Hugii, 10 oktober 2014.

1. Hugii
    Trådstartare

Hugii Biskop

En hel del sköter sig....och den andra delen sköter sig också (men de glömmer bara att tagga med "Avslutad" eller "Tillbakadragen").

Just nu är det 176st OHPH, och de äldsta är från våren-2013. Om man har inte har sålt klockan vad är meningen att ha den på OHPH 18 månader? :) (Bara nyfiken)

Eller...
    492 st Säljes/Bytes (men ändå är det bara 25 som återkommer hela tiden) :)

Det är kanske dags att ta på sig arbetshandskarna och börja röja i trädgår´n ?? :cigar:

Myndigheten, Rookie, Eurenius och 9 andra gillar detta.
  2. Hugii
    Trådstartare

Hugii Biskop

...ahhhh..Varför kan man inte ändra rubrik......Köpes@Säljes@Bytes :)

3. Limpas

Limpas Borgare

Från:
    Stockholm
    Instämmer, vore skönt med ordning och reda så att man kan använda taggarna för att shoppa supereffektivt :) Tror att många är dåliga på att ändra tag på gamla köpes-annonser som inte är aktuella längre till "Avslutad" eller "Tillbakadragen".

4. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Hade varit grymt! Vore en idé att ge alla två veckor på sig att ändra till det rätta, annars blir annonsen raderad :)

Holmqvist gillar detta.
  5. Hugii
    Trådstartare

Hugii Biskop

Admin skulle kunna säkert tagga alla annonser äldre än 3 månader och tagga de som "Avslutad".... (undantag för de som är fortfarande aktiva och bumpas). Vad kör blocket, 2 månader?

Icaras gillar detta.
  6. Frobomm

Frobomm Bonde

Helst inte raderad helt, då det är bra att kunna gå tillbaka och se vad klockor har gått för tidigare som referens osv.

Sorubim, Hugii och Donkii gillar detta.
  7. Icaras

Icaras Biskop

Från:
    De skånska skogarna
    Jo, men de är kanske inte ens sålda om det står OHPH :)- Hugii hade en bra idè.

8. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Helt klart behov av lite städning

9. Glusch

Glusch Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Vore toppen med lite städning, väldigt svårt att orientera sig smidigt bland de tonvis med annonser vi har för tillfället.

Icaras gillar detta.
  10. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Blir iofs mycket extra jobb för administratörer om man ska kolla igenom gamla annonser. Om de är OHPF bumpas de väl ej heller, utan faller till botten av köp- och sälj?
    Bra tanke men det blir svårt att genomföra tror jag, om man på en annons som inte bumpats på X antal veckor ändras till "Tillbakadragen" automatiskt, exempelvis. :)
    Edit: och det nämnde du visst i en kommentar såg jag nu.

11. Hugii
    Trådstartare

Hugii Biskop

håller med.. inte radera... bara tagga den som "avslutad"...eller nåt annat som passar.

Ja de hamnar på botten, därför tittar jag bara på 1:a sidan.

Jag tycker att Admin ska i mån av tid ändra alla till "avslutad/tillbakadragen" redan efter 4v. Har man inte varit aktiv och inte bumpat på 4 veckor då är man definitivt ointresserad av annonsen. :)

Galaxxy gillar detta.
  12. mega

mega Borgare

Oj, känner mig grymt träffad. Röjer med en gång!

Icaras gillar detta.
  13. corbendallasx

corbendallasx Friends of KS

Från:
    Malmö
    Helt klart kan en städning behövas, fast det är ändå hyggligt självsanerande då det sakteliga "sjunker till botten".

Det som stör mig mer är att det finns två kategorier säljes, en säljes och en säljes/bytes.
    Slå ihop dom så skulle säljesforumet bli betydligt mer lättnavigerat.

Jag tror dom flesta som kollar Köp&sälj är intresserade av vad som säljs. Då vore det trevligt att kunna se alla säljes annonser i ett svep, utan alla dessa smått förhatliga köpesannonser :)

Lite lätt OT men ändå inte :)

79thor och Hugii gillar detta.
  14. Hugii
    Trådstartare

Hugii Biskop

Jag stör mig också på det. Men å andra sidan är det inte bra att hänga för mycket på köp/sälj. :)

corbendallasx gillar detta.
  15. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Bara 171 OHPF kvar när jag tog bort ett par gamla som jag glömt bort .

Icaras och Hugii gillar detta.
  16. Silverminken

Silverminken Präst

Från:
    Skåne
    Bra idé...fast jag tror jag sköter mig rätt bra med att tagga om.

Mårtenssons ur Brookfield