• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köptips beater

Guinness

Cartier
Hej!

Min bror söker en ny beater. Han arbetar som ordningspolis och behöver en klocka som är bekväm att ha på sig i jobbet dvs den ska sitta skönt även när det blir brottning mm.

Han har tidigare haft en Adidas med analog och digital visning som nu har gett upp. Den digitala visningen är viktigast men att ha båda kan säkert vara bekvämt.

Kruxet är att han inte vill köpa g-shock mm. eftersom alla andra poliser använder sig av detta.

Funderade på aqualand, cwc eller victorinox men är inte helt insatt på det utbudet.

Prisidé typ 1500 kr.

Tacksam för tips.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej!

Min bror söker en ny beater. Han arbetar som ordningspolis och behöver en klocka som är bekväm att ha på sig i jobbet dvs den ska sitta skönt även när det blir brottning mm.

Han har tidigare haft en Adidas med analog och digital visning som nu har gett upp. Den digitala visningen är viktigast men att ha båda kan säkert vara bekvämt.

Kruxet är att han inte vill köpa g-shock mm. eftersom alla andra poliser använder sig av detta.

Funderade på aqualand, cwc eller victorinox men är inte helt insatt på det utbudet.

Prisidé typ 1500 kr.

Tacksam för tips.
Aqualanden är ju lite stor kanske med tanke på vad han gör. Kanske vill ha en smidig klocka så kika på victorinox eller en enkel seiko 5. Finns sköna för några hundringar på Nato som säkert gör jobbet
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Ligger nog på drygt 500kr
image.jpg
 

Guinness

Cartier
Bra tips men glömde skriva att det bör vara quartz. Han kommer lämna klockan på jobbet mellan passen vilket gör att automater kommer att behöva ställas om osv. Han är inte riktigt personen som ställer om klockan inför varje pass.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Hur viktigt är det med digitalvisning? Både Seiko och CWC har några bra modeller för den budgeten men har inte sett någon med både digital och analogvisning.
Att många använder G-shock inom polis och militären är inte utan anledning så annars hade jag nog rekommenderat den.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Utbudet begränsas drastiskt om han MÅSTE ha digital visning. Om han klarar sig utan skulle jag nog föreslå en CWC G10, begagnad för ca 1000-1200, eller en marathon navigator ca 1200. Notera att båda modeller har fasta bandstift, så utbudet av band är något begränsat. Båda är kvarts.

Annars, om han inte vill ha g-shock, är väl aqualand det trevligaste. Han kan variera i det oändliga om han kör den på nato.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det finns ju brutalt många olika g-shocks så han behöver ju inte ha en som någon annan har. Går han däremot upp i budget alternativt kan tänka sig analog visning, så finns ju massvis.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Ska man brottas o ha sig är nog en plastklocka överlägset bäst. Gshock alla dagar i veckan, man behöver ju inte köpa en svart eller camofärgad heller.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Aqualand! Alltid aqualand :) Tycker man de med utstickande djupmätare är för skrymmande, vilket den alltså egentligen inte är, så finns det ju duplex, de med 2 displayer och analog visning, som är mindre men inte lika tuffa.

Kollade lite snabbt på watchhubs, inga direkt snygga verkade finnas där. Är det begagnat som gäller, eller var får man tag på dem?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kollade lite snabbt på watchhubs, inga direkt snygga verkade finnas där. Är det begagnat som gäller, eller var får man tag på dem?

Nej, där var det skralt! Finns t.ex. den här för typ 2 k + moms och frakt http://www.creationwatches.com/prod...-jp2000-08e-jp2000-depth-meter-watch-678.html.

Annars har vissa Ur&Penn och "Stepin" på Drottninggatan, en del för typ 3500-4500 kanske... Begagnat går ju att hitta ibland både här och där. Detta kanske framförallt är intressant om han av någon anledning, vill ha äldre versioner eller betala lite mindre för en beggad. Ligger väl mellan 1-2k i hyfsat skick.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Nej, där var det skralt! Finns t.ex. den här för typ 2 k + moms och frakt http://www.creationwatches.com/prod...-jp2000-08e-jp2000-depth-meter-watch-678.html.

Annars har vissa Ur&Penn och "Stepin" på Drottninggatan, en del för typ 3500-4500 kanske... Begagnat går ju att hitta ibland både här och där. Detta kanske framförallt är intressant om han av någon anledning, vill ha äldre versioner eller betala lite mindre för en beggad. Ligger väl mellan 1-2k i hyfsat skick.
Skall kolla runt lite. Gummo verkar ha en lite nyare. Stämmer det? Efter att ha gjort mig av med min skx noterade jag just att jag inte har något vattentåligt kvar... En aqualand skulle suttit fint...
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Skall kolla runt lite. Gummo verkar ha en lite nyare. Stämmer det? Efter att ha gjort mig av med min skx noterade jag just att jag inte har något vattentåligt kvar... En aqualand skulle suttit fint...
EBay!!! Sök på Citizen Promaster Aqualand jp-2000 och sortera prisordning så får du upp den för dagen billigaste. Igår 279ausd från Singapore. När jag köpte för några veckor sen 235ausd. Mer Aqaualand till folket. Ska nog gå in och stödköpa och dela ut till K.S.medlemmar som inte har egna:)
 

Guinness

Cartier
Tack för alla tips, har vidarebefordrat dessa till min bror. Återkommer med uppdatering när han beslutat sig för någonting:)
 
Topp