• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köptips Dykarur i prisklassen upp till 8k

tojjetok

Cartier
Har tittat en hel del på Seiko, jag har nu några seiko certina en omega och invicta etc etc. Har kikat en del på sumo etc etc, men då jag ej får posta i köp forumet pga för få inlägg ny medlem tänkte jag kolla här.
Det jag vill ha är minst 40mm samt automatiskt urverk, gärna safir glas. Begagnad går med bra om nån har tips =)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Orient Sat Diver.
Stridsvagnsdykare som pallar allt.
75673e7f18cb72b108ac4152ee0e854b.jpg

Vit är snyggast.

Seiko Sumo bör väl nämnas också.
 

tojjetok

Cartier
Sumo verkar riktigt trevlig är sugen på en sån som nästa ur kikat lite på 300m eller 600m
Finns så mycket skoj när man väl börjar leta.
Tack för tips/svar hittils.
 
  • Like
Reactions: Man

Shadyboy

Cartier
Seiko har dykare över hela spannet. De absolut billigaste ger dessvärre inte särskilt mkt kvalitetskänsla men de lite mer påkostade/solida modellerna är bra bang for the buck. Seiko Sumo är en klassiker men även Monster bör väl nämnas i sammanhanget. Annars går det säkert att hitta en Oris om man nosar ännu lite högre upp i din budget.
 

Depp-Erik

Cartier
Välkommen till forumet!

Seiko Sumo som nämnts är väldigt populär här på forumet vilket gör att de köps och säljs en hel del mellan forummedlemmar. Begagnat går de för knappt halva din budget och du borde relativt lätt och smärtfritt kunna sälja den igen om du vill byta. Jag vågar dock inte svara på om de har safirglas.

Vill du däremot använda hela din budget så är det nog inte omöjligt att få tag i en Oris Aquis för runt 8K, kanske att du behöver spräcka budgeten lite. Har även sett några olika Oris Aquis på köp och sälj delen så du köpa härifrån.

Fördelen med att köpa från en forummedlem är att de flesta har referenser i "goodguys" kategorin så du kan kolla upp säljaren innan du gör affären. Tryggare än blocket alltså.

Lycka till!
 

tojjetok

Cartier
Välkommen till forumet!

Seiko Sumo som nämnts är väldigt populär här på forumet vilket gör att de köps och säljs en hel del mellan forummedlemmar. Begagnat går de för knappt halva din budget och du borde relativt lätt och smärtfritt kunna sälja den igen om du vill byta. Jag vågar dock inte svara på om de har safirglas.

Vill du däremot använda hela din budget så är det nog inte omöjligt att få tag i en Oris Aquis för runt 8K, kanske att du behöver spräcka budgeten lite. Har även sett några olika Oris Aquis på köp och sälj delen så du köpa härifrån.

Fördelen med att köpa från en forummedlem är att de flesta har referenser i "goodguys" kategorin så du kan kolla upp säljaren innan du gör affären. Tryggare än blocket alltså.

Lycka till!
Är väldigt sugen på en Sumo. Så de blir ev en av de när tillfälle ges tack för svar.
 

Depp-Erik

Cartier
Just det ja, om ingen sagt det tidigare och om du inte sett det så finns en avdelning på forumet som heter "recensioner och köpguider" där du borde kunna hitta info om de flera av de modeller som nämns i denna tråden.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Orient Ray för under 2k är ditt val. Då kan du spara stålar till det du verkligen kommer vilja ha om någon månad.
 

Jooiie

Omega
Vad tycker folk här inne om squale 1521?
Riktigt rolig klocka om man frågar mig. Kvalité tsmässigt får man nog mer klocka om man köper en Seiko, min hade lite glapp i vridningen samt att första klockan jag fick hade en svart prick i lumen. Byttes dock ut utan problem.
Sålde den till förmån för min SMPc men visst saknar jag den!

/J
 

Vasilis

Omega
Riktigt rolig klocka om man frågar mig. Kvalité tsmässigt får man nog mer klocka om man köper en Seiko, min hade lite glapp i vridningen samt att första klockan jag fick hade en svart prick i lumen. Byttes dock ut utan problem.
Sålde den till förmån för min SMPc men visst saknar jag den!

/J
Då får jag själv ta mig en funderare om jag ska köpa mig en seiko eller squale... dock så verkar squale roligare pga att den är ovanligare.
 

Fredig

Cartier
Jag skulle köpt en beggad SKX här på forumet, finns många som kommer upp på köp & sälj. Då sparar du några tuss inför ditt nästa köp. Om du börjar hänga här kommer du sträva efter klockor långt över din budget vare sig du vill eller inte, så lika bra att börja spara ;)
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Har tittat en hel del på Seiko, jag har nu några seiko certina en omega och invicta etc etc. Har kikat en del på sumo etc etc, men då jag ej får posta i köp forumet pga för få inlägg ny medlem tänkte jag kolla här.
Det jag vill ha är minst 40mm samt automatiskt urverk, gärna safir glas. Begagnad går med bra om nån har tips =)
Seiko Shogun i titan.
Lite dyrare, men snyggare och lättare än en Sumo.
sbdc00701_zps074a1e16.jpg
 
Topp