• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köptips i klockväg

Ernesto

Patek
2-Faktor
Jaha... Jag har för första gången sedan jag blev medlem här inte en enda aning om nästa köp. Det här har pågått i flera dagar... För det MÅSTE ju bli ett köp?!?! Jag har inget behov av att fylla olika kategorier såsom flygare, kronograf och dressare utan jag är öppen för förslag oavsett kategori.

Mina damer och herrar, hjälp mig. Vad skulle DU köpt? Jag gillar att ha ett mål uppsatt. Låt inspirationen flöda!

Storleken då? Hm... Ska vi säga någonstans mellan 34-41mm ish?

Det här används i dagsläget.

(Jubilee finns)
image.jpg


image.jpg


image.jpg
 

Emil

Cartier
Jag hade vidgat vyerna storleksmässigt, kastat skx:en på ett hustak och köpt in en sumo som ersättare för spädgrisen.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Svårt som tusan.. En sak att börja med kan vara att klura på om du kan tänka dig flera av ett märke du redan har, eller om du vill gå på bredden. Sitter själv i samma tankegångar.. Finns ju ett antal olika Rolex tex jag är sugen på, men samtidigt kommer jag nog aldrig vara en samlare av typen 10 klockor vilket alltså rymmer mer än en klocka av ett visst märke, utan kanske snarare kanske max 5 st. Då kan det ju vara lite kul att rocka något trevligt av varje; en Omega, en Rolle, kanske en Panna, kanske en IWC osv..

Vad gäller specifika modeller; som någon skriver här ovan är ju 16710 fasligt mångfacetterad, särskilt om man har fler än en bezel..
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Vad sägs om en Rolex Explorer 39mm då? Nya referensen 214270

39mm till vänster, gamla 36mm till höger.

img_484533_10213939_3
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Du verkar gilla förvuxna modeller.. :)



Det är lite olika.
En gammal 16600 Sea Dweller på 40mm bär mindre än en Gmt2c på 40mm och båda bär en hel del mindre än en Royal Oak på 41mm.
Min gräns för vad mina handleder mäktar med går där vid 40mm, max 42mm som exempelvis Omega PO eller Speedy.
Skulle aldrig få för mig att bära en Omega Planet Ocean kronograf på 45,5mm, mina handleder är inte så grovkalibriga :D
Idag har jag exempelvis en poljot på 39mm :)

IMG_0294.JPG
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En Chronograf saknas helt klart. Varför inte en Speedy.. Är Månklockan för stor så hittar du ju reduced för rimliga pengar..
 

Galaxy

Rolex
Cartier Americaine eller Reverso... Mycket fin modell av förstnämnda nu till salu på forumet som du säkert sett. :)
 

frere

Audemars
2-Faktor
Som alla vet är 60-talskronografer det nya svarta.;) Du vill ha en tidig Heuer Carrera med pandatavla. ´

Eller något lite äldre och mer sofistikerat, t ex Universal Geneve Tri-Compax. I guld.
 
Topp