• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köptips (nybörjare)

Heat_beat

Breitling
Tjena, är ny här i gruppen och ledsen ifall detta är fel forums topic att ställa.
I så fall skulle admin gärna få ta bort inlägget. :)

Anledningen till att jag skriver här är för att det är dags för mitt första klock köp. (Alltså en klocka för över 10 Tkr)

Har kollat runt lite på diverse sider som auktionerar lite dyrare klockar och undrar ifall det finns några riktlinjer att följa efter? Alltså ifall någon sida är bättre än andra och vad man ska tänka på inför sitt första köp.
Lite sidor jag kollat på är bl.a Kaplans, pantbanken, Tradera m.m

Tack på förhand
 

Blyfot

Cartier
Tjena, är ny här i gruppen och ledsen ifall detta är fel forums topic att ställa.
I så fall skulle admin gärna få ta bort inlägget. :)

Anledningen till att jag skriver här är för att det är dags för mitt första klock köp. (Alltså en klocka för över 10 Tkr)

Har kollat runt lite på diverse sider som auktionerar lite dyrare klockar och undrar ifall det finns några riktlinjer att följa efter? Alltså ifall någon sida är bättre än andra och vad man ska tänka på inför sitt första köp.
Lite sidor jag kollat på är bl.a Kaplans, pantbanken, Tradera m.m

Tack på förhand
Beror ju helt på vad du är ute efter, söker du vintage, beggat nytt? Något speciellt du söker?
 

Heat_beat

Breitling
Har riktat in mig på Datejust 16*** serien och har hittat lite sidor som säljer den, det jag ville få fram med frågan var ifall det finns några riktlinjer när man köper på auktioner att rätta sig efter. Och vilka hemsidor som är bra osv. Eller ifall någon hemsida är bättre än den andra.

Edit*; Glömde skriva att det är begagnat jag kollar på
 
Håll utkik här på KS, dyker upp en hel del godbitar. Jag är väl fel person att skriva Chrono24 där hittar du allt.
 
Topp