• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köptips på guldklocka på läder?

morrism

Audemars
Såg en klocka på en bekant för länge sen, guldboett med svart urtavla och svart läder, skitsnygg! Kommer inte ihåg märket, men kan ni ge tips på snygga klockor med samma kombo?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Inte för att vara dryg, men det där kan ju vara mer eller mindre vilken guldklocka som helst...

...så jag säger IWC Portugieser. Grisjäveln (5001).
 

morrism

Audemars
Ska jag köpa klockan? Beror väl på hur den ser ut? Letar bara lite inspiration, tänkte att jag kunde fråga här och ni kunde hjälpa mig genom att visa snygga modeller med kombon
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
morrism skrev:
Ska jag köpa klockan? Beror väl på hur den ser ut? Letar bara lite inspiration, tänkte att jag kunde fråga här och ni kunde hjälpa mig genom att visa snygga modeller med kombon

Ok, hur ser budgeten ut.
I spannet under 5 kkr skulle jag slå ett slag för Tissot Visodate.
 

max

Dancing Queen
morrism skrev:
Ska jag köpa klockan? Beror väl på hur den ser ut? Letar bara lite inspiration, tänkte att jag kunde fråga här och ni kunde hjälpa mig genom att visa snygga modeller med kombon
Frågan är ju högst relevant då någon slags inriktning och budget skulle underlätta då du kan ha vilken guldklocka som helst på läderrem. För att dra det lite snabbt så utan budget så har ju de flesta tillverkare massor av potentiella objekt
En jlc roc, Jlc ultra thin, rolex DJ osv osv så någon sorts budget kanske, och någon storlek som du önskar eller inte alls kan tänka dig?

Finns en gammal tråd med lite inspiration här: http://www.network54.com/Forum/5946...ags,+TTT+STORA+GULDTR%C5D!%26amp%3B%238207%3B

1352570-jaeger-lecoultre-master-grande-ultra-thin-rose-gold-black-dial.jpg
006e01ceecf210f4ee34e9b062b66a5e_w644.jpg


Edit, zenithen har ju fasen inte svart tavla, sorry
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
+1 på Visodate. Kanonklocka för småslantar.
DW6900MS skrev:
morrism skrev:
Ska jag köpa klockan? Beror väl på hur den ser ut? Letar bara lite inspiration, tänkte att jag kunde fråga här och ni kunde hjälpa mig genom att visa snygga modeller med kombon

Ok, hur ser budgeten ut.
I spannet under 5 kkr skulle jag slå ett slag för Tissot Visodate.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Den där Zenith dinkan var riktigt fin!!
max skrev:
morrism skrev:
Ska jag köpa klockan? Beror väl på hur den ser ut? Letar bara lite inspiration, tänkte att jag kunde fråga här och ni kunde hjälpa mig genom att visa snygga modeller med kombon
Frågan är ju högst relevant då någon slags inriktning och budget skulle underlätta då du kan ha vilken guldklocka som helst på läderrem. För att dra det lite snabbt så utan budget så har ju de flesta tillverkare massor av potentiella objekt
En jlc roc, Jlc ultra thin, rolex DJ osv osv så någon sorts budget kanske, och någon storlek som du önskar eller inte alls kan tänka dig?

Finns en gammal tråd med lite inspiration här: http://www.network54.com/Forum/5946...ags,+TTT+STORA+GULDTR%C5D!%26amp%3B%238207%3B

1352570-jaeger-lecoultre-master-grande-ultra-thin-rose-gold-black-dial.jpg
006e01ceecf210f4ee34e9b062b66a5e_w644.jpg
 

morrism

Audemars
max skrev:
morrism skrev:
Ska jag köpa klockan? Beror väl på hur den ser ut? Letar bara lite inspiration, tänkte att jag kunde fråga här och ni kunde hjälpa mig genom att visa snygga modeller med kombon
Frågan är ju högst relevant då någon slags inriktning och budget skulle underlätta då du kan ha vilken guldklocka som helst på läderrem. För att dra det lite snabbt så utan budget så har ju de flesta tillverkare massor av potentiella objekt
En jlc roc, Jlc ultra thin, rolex DJ osv osv så någon sorts budget kanske, och någon storlek som du önskar eller inte alls kan tänka dig?
[/img]

Okej, nu förstår jag, budget är inte så viktigt, det handlar ju bara om hur lång tid man sparar egentligen ;) Men 10 miljonersklockor brukar jag inte tycka är så snygga ändå. Vi kan väl säga under 150 000 då som budget? Visst det finns säkert 1000-tals modeller som passar in på mina kriterier, men jag är ju ute efter vilken som (du anser) är snyggast!

Tissot visodate har jag kollat på och den är faktiskt snygg men det är nåt som inte klickar, men helt klart rätt spår!

Jaegern var snygg men lite för runda former...
 
Topp