• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köptips quartzklocka

Sandmark

Omega
Tjena som rubriken lyder så efterlyser jag tips på en klocka jag kan ha till vardags . Gärna lite sportigt utseende.
Vill ha en quartz klocka då jag bara amvänder klockan nån timme på kvällen. Ös på med bilder :) budgeten är upp till 10,000 gör absolut inget om den är billigare :) mvh Christian
 
20161009_094922.jpg
Är ruggigt nöjd med min Certina DS Action Precidrive. Köpte den för 5700:- på Klockia.se dom har den för 4200:-ish nu. Finns Grön, Svart, Blå och Grå (Titan).
Rek pris är 6890:-
 
En så dyr quartzklocka ska definitivt ha en precidrive i sig. Kolla Certina's DS-2, Podium, DS Action eller DS-8 serier.

Jag personligen har en DS-2a i rött som jag älskar. +-0 sekunder sen i Juni. Skulle dock rekommendera en med länk om du inte prompt måste ha den röda, en länkjävel i efterhand går på 2200 pistoler :mad:
 
Den ser oxå fin ut bosse, man verkar få mycket för pengarna :)

Jag tycker den är ultimat, men jag är ju partisk :p

I övrigt tycker jag att Victorinox också gör schyssta klockor och jag tycker varumärket är lite roligare, men precidriven är verkligen "klockren" (höhö...). Det är rätt skönt med en klocka som aldrig diffar mer än någon sekund sett över ett år.
 
Som sagts tidigare ser den nya DS-2 med flyback underbar ut:hungry:.

Precidrive är ju ett så kallat HAQ - High Accuracy Quartz. Termokompenserat quartzverk.

Just nu bara Certina inom SwatchGroup som kör med det, men kommer nog implementeras i t.ex Tissots modeller förr eller senare. Skulle dock vara roligt om det förblev Certina only så att säga:)
 

Andyrew

Cartier
Certina ds action i ditt fall, sportig, top notch verk för den pengen, perfekt storlek, mer dressad design än den automatiska. Köp ba köp! :cigar:
Testat den gröna, snuskigt fin!
 

Sandmark

Omega
Ja de lutar ditåt köpte mig en longines legend diver för ett par veckor sen så får nog lite pluspoäng hos frugan om klockan är lite billigare så den blir nog perfekt tyckte den i titan var ruskigt snygg :)
 

Clocksauce

Cartier
Certina med precidrive är sjukt prisvärt jämfört med vad många konkurrenterna erbjuder.
Såg en The Citizen på timetotalk för 7-8lax. Löjligt att den inte blivit såld snabbare med tanke på att den har härdat stål som inte repar lätt, fantastiskt design och bättre specs än de flesta Grand seikos.

 
Som sagts tidigare ser den nya DS-2 med flyback underbar ut:hungry:.

Precidrive är ju ett så kallat HAQ - High Accuracy Quartz. Termokompenserat quartzverk.

Just nu bara Certina inom SwatchGroup som kör med det, men kommer nog implementeras i t.ex Tissots modeller förr eller senare. Skulle dock vara roligt om det förblev Certina only så att säga:)

1476134277130-882025170.jpg

Good, good, join the dark side of the force.
 

Bilagor

  • 1476134217021-889905366.jpg
    1476134217021-889905366.jpg
    60.9 KB · Visningar: 22

Gringubben

Cartier
Sportigt utseende kan kanske diskuteras men Citizen BM6400 är väldigt trevlig och välgjord. Eco- drive och grejer. Kan fås för småpengar men det ska vara modellen med länk. Tygbandet är inget vidare. Bild stulen från nätet
sbdm.jpg
 
Topp