• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köptips runt 20 tkr? *Paketöppning igen, 9/4*

JohanHLM

Rolex
Re: Köptips runt 20 tkr?

LongCon skrev:
Annorlunda och kul! Riktigt fin! Vad är det för grejer på tavlan?
Vet faktiskt inte vad det är för "tecken" som är printat på tavlan. Är det någon som läser tråden som har ett svar på det får ni gärna upplysa oss! Det framhävs väldigt olika beroende på synvinkeln och bilderna är tagna då det framhävs som mest.
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Köptips runt 20 tkr?

Grymt bra val, stort grattis! En nackdelen att du knep denna skönhet framför ögonen på mig! ;-)
 

_jonte

Patek
Re: Köptips runt 20 tkr?

JohanHLM skrev:
LongCon skrev:
Annorlunda och kul! Riktigt fin! Vad är det för grejer på tavlan?
Vet faktiskt inte vad det är för "tecken" som är printat på tavlan. Är det någon som läser tråden som har ett svar på det får ni gärna upplysa oss! Det framhävs väldigt olika beroende på synvinkeln och bilderna är tagna då det framhävs som mest.
Det är Seikos gamla logga för "quartz".
Se tex:
LUgq8.jpg

Och twin-quartz:
GQ-2.jpg

Fint värre är det hursomhelst! :)
 

JohanHLM

Rolex
Re: Köptips runt 20 tkr?

_jonte skrev:
JohanHLM skrev:
LongCon skrev:
Annorlunda och kul! Riktigt fin! Vad är det för grejer på tavlan?
Vet faktiskt inte vad det är för "tecken" som är printat på tavlan. Är det någon som läser tråden som har ett svar på det får ni gärna upplysa oss! Det framhävs väldigt olika beroende på synvinkeln och bilderna är tagna då det framhävs som mest.
Det är Seikos gamla logga för "quartz".
Se tex:
LUgq8.jpg

Och twin-quartz:
GQ-2.jpg

Fint värre är det hursomhelst! :)

Tack för infon!
Antog att det var quartzloggan men ville inte göra bort mig ifall jag hade fått det om bakfoten :)
 

_jonte

Patek
Re: Köptips runt 20 tkr?

JohanHLM skrev:
_jonte skrev:
JohanHLM skrev:
LongCon skrev:
Annorlunda och kul! Riktigt fin! Vad är det för grejer på tavlan?
Vet faktiskt inte vad det är för "tecken" som är printat på tavlan. Är det någon som läser tråden som har ett svar på det får ni gärna upplysa oss! Det framhävs väldigt olika beroende på synvinkeln och bilderna är tagna då det framhävs som mest.
Det är Seikos gamla logga för "quartz".

Tack för infon!
Antog att det var quartzloggan men ville inte göra bort mig ifall jag hade fått det om bakfoten :)
Har för mig att det är nåt mer med den också; typ att det är temperaturkompenserad quartz eller nåt. Om Molle läser detta så rättar han mig säkert! :)
 

JohanHLM

Rolex
Re: Köptips runt 20 tkr?

En del av er har säkert redan uppmärksammat att GS:en som jag köpte för någon vecka sedan redan vandrat vidare till Rber. Jag fick helt enkelt dåligt samvete för att jag inte lyssnade på er tidigare och var därför tvungen att be om ursäkt genom att ha något som ni föreslog :lol:

Tycker det varit roligt att ha testat en GS. Första dagarna kändes det praktiskt och udda att ha något som "flyger under radarn" tills jag i påsk såg att min svägerska hade en Aqua Terra med diamantindex och jag var den ända som lagt märke till hennes klocka :D. Då insåg jag direkt att det är bara vi nördar som lägger märke till vad folk har på handleden :)

Eftersom jag försöker hålla mig till en, i mina ögon, lite finare/dyrare klocka ville jag ha något som var mer allround och passar både på länk, läder och gummi.
Klarade inte av att hålla mig tills jag kom hem utan rykte upp det i bilen.






WOW!!!
Har aldrig haft någon vintagedykare tidigare men har blivit omvänd på en dag!
Vill inte säga "the k-word" men det ska väldigt mycket till för att denna ska lämna. Möjligtvis att den någon gång byts till en vintage storebror men då blir jag ju samtidigt Allanballankungen i baren :) (För er som inte är insatta kommer uttrycket från en av de GS trådarna som totalt spårade ut :) )

Sitter just nu på en no-name länk men ett vintage läder från easy rider är beställt och jag siktar även på att få tag på ett blått ISOfrane samt ev. en orginallänk så småningom. Känns som att man kan få en 3in1 klocka genom detta.
Tack Rber för ytterligare en smidig affär!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    680.4 KB · Visningar: 178
  • image.jpg
    image.jpg
    685 KB · Visningar: 185
  • image.jpg
    image.jpg
    772 KB · Visningar: 176
  • image.jpg
    image.jpg
    672.8 KB · Visningar: 176

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Vintage tudor subs är bra skit - mkt pang för pengen! Bra köpt helt enkelt!

Har en nästan likadan, fick den billigt och är sjukt nöjd.
 

JohanHLM

Rolex
Tack för alla gratulationer!
Kom på att jag glömde att ställa en fråga i öppningstråden.
Är det någon som vet om denna modellen 9411/0 såldes ny från AD på något annat än Tudorlänken?
Kan tänka mig att den ev. gick att få med en Rolexlänk? Men fanns det även tropic eller liknande?
Fundera också på ref. på orginallänk, är det 9315 med 380 ändlänkar?
 

_jonte

Patek
Re: Sv: Köptips runt 20 tkr? *Paketöppning igen, 9/4*

Grattis, riktigt fin den... Nästan lika fin som GS'en! ;-)
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Grattis Johan!

Måste ha varit galet mycket tejp och emballage efter att posten dessutom satt på sin värde-tejp. Sorry :mrgreen:

Kommer helt klart sakna denna, men man kan inte alltid behålla allt (eller?).

9315 med 380 ändar är korrekt. Jag har bombat Argonaut med frågor;). Finns även andra "typiska" länkar som funkar. Exempelvis 78360 om du vill ha det lite smidigare spännet likt det som sitter på no-name länken nu. Just nu har du 580 bitar på, funkar även med 380b.
 
Topp