• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köptips

God morgon på er alla!

Den hör hösten händer mycket för min del och det tänkte jag fira lite med att köpa en till klocka, den här gången av lite högre budget. (Enligt vissa den första "riktiga" klockan om man ska tala om de stora klockhusen.)
Bland annat så fyller jag 21, jag ska börja på urmakarskolan och en rad andra saker jag är mycket göad & stolt över!

Så, till mina "krav":

In-house verk
Kring eller strax under 55.000 listpris
Ny (Ej begagnad, såvida det är inte en AP till hutlöst pris)
Vattentät minst 100m
Ej större än 42
Ej Kronograf.
Fungera som daglig beater.


Rolex Submariner går bort. (Det är en underbar klocka, men känns för "mellanmjölk" för min personliga smak, likaså DJ2 tyvärr.)

Så, Panerai, IWC, Jaeger, Rolex, AP (Tvek med budgeten) och allt annat som kan tänkas!

Kom med förslag!
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Hmm... IWC och Jaeger går väl bort ifall kraven är 55000 och in-house. Kanske finns nån enstaka modell, kan inte hela deras produktkatalog. :)
Panerai vet jag inte heller ifall man kan få en modell med in-house för 55'.

Ovan märken är det nog begagnat som gäller ifall du skall uppfylla dina krav :)

Vad tycker du om Explorer 1? Riktigt fin klocka som klarar allt det du skriver.

Du har ju redan dissat den ultimata klockan i prisklassen, Sub. Så vet inte riktigt vad man skall ge för tips ;)
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
God morgon på er alla!

Den hör hösten händer mycket för min del och det tänkte jag fira lite med att köpa en till klocka, den här gången av lite högre budget. (Enligt vissa den första "riktiga" klockan om man ska tala om de stora klockhusen.)
Bland annat så fyller jag 21, jag ska börja på urmakarskolan och en rad andra saker jag är mycket göad & stolt över!

Så, till mina "krav":

In-house verk
Kring eller strax under 55.000 listpris
Ny (Ej begagnad, såvida det är inte en AP till hutlöst pris)
Vattentät minst 100m
Ej större än 42
Ej Kronograf.
Fungera som daglig beater.


Rolex Submariner går bort. (Det är en underbar klocka, men känns för "mellanmjölk" för min personliga smak, likaså DJ2 tyvärr.)

Så, Panerai, IWC, Jaeger, Rolex, AP (Tvek med budgeten) och allt annat som kan tänkas!

Kom med förslag!
Kika på nya Milgaussen med blå tavla!

http://www.rolex.com/watches/baselworld-2014/new-rolex-milgauss.html
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Någon av de nya Omega AT-modellerna med master-coaxial? Kanske är kul om man är urmakare, det är ju ett rätt fascinerande urverk ändå... Annars går ju planet ocean alltid fint!
Den klockan borde vara perfekt!
Världens mest erkända urmakare ligger bakom Coaxial-verket. George Daniels.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Det som jag skulle fundera på

Rolex Explorer I ryms i budegeten. Går du upp 10 k så har du Explorer II, Milgauss, IWC Portugese.

Hos JLC finns det flera reverso och ultra thin som ryms i budget. Bas Panerai ryms, men ska vara lång kö vad jag hört så inte lättaste att få tag på. IWCs Fleiger och Ingenieur är också rimliga.

En AP hittar du inte ny, du får nästan dubbla budgeten ;)
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Jag tror du behöver en Explorer 2
image.jpg
 

JayJay

Rolex
Zenith Espada är jädrans fina och listar 47 900:- hos Nymans. Den tickar alla dina boxar plus att det är 36000vph (coolt). Mer inhouse än så blir det inte heller. Dock saknar den "hacking"-funktion... finns ju dock en logisk förklaring till det.
 
Topp