• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kört fast i klockträsket

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Tänker att du varit rätt öppen med att du inte kan så mycket om klockor. Då kan vara en bra idé att ta det lite lugnt med flippandet, särskilt med tanke på prislappen på de klockor du flippar. Det går alltid långsamt i det segmentet, och det är galet trist när man vill testa nytt.

Jag hade gett fan i vintage, patek, VC och alla andra dåliga förslag från folk. Varför? För att du kommer bara sälja dem med.
Dessutom är det trist att bara köpa det man "ska" köpa. Det är därför nästan varenda kotte på det här forumet springer runt med vintage Rolex, som antingen är fulpolerade eller med massa servicedelar.

Personligen tycker jag du skall ha en 116515 och typ den 16700 som du sålde. Sen kan du fundera på vad du verkligen suktar efter. :)

Jag försöker lära mig så gott jag kan och det är kanske därför vissa av mina frågor framstår som töntiga för er som har en större erfarenhet. Sen är det ju aldrig kul att tappa massa pengar och det kan nog de flesta skriva under på trots att de inte gärna skriver det här på forumet. Angående min 16700 så var det ju helt otroligt korkat av mig att sälja den men samtidigt glädjer det mig att den nye ägaren gillar den. 116515 är trevlig men med facit i hand är det stål som gäller i fortsättningen.
 

MLP

Omega
image.jpg
Kan detta vara något? :)
 

Jens

Greedo
Svårt att säga men går jag igång på klockan så finns pengarna där. Det är ju ingen Patek i guld vi pratar om direkt.
Tråk-rolle är ju uteslutet. Vill du ha chrono?
Annars är ju en AP diver en riktigt ball klocka. Är du i sthlm så hör med @masterkiller om du kan få klämma på hans diver över en kopp kaffe. Riktigt bra skit. Du kommer bli tre resor nöjdare med en sån ist för allt annat mainstream


J
 

par

Patek
2-Faktor
Är det inte Platona som du vill ha så ska du gå på Patek. Allting annat kommer bara blekna i jämförelse när du väl fastnat där:)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Tråk-rolle är ju uteslutet. Vill du ha chrono?
Annars är ju en AP diver en riktigt ball klocka. Är du i sthlm så hör med @masterkiller om du kan få klämma på hans diver över en kopp kaffe. Riktigt bra skit. Du kommer bli tre resor nöjdare med en sån ist för allt annat mainstream


J

Chrono har jag inget emot och divern ska jag titta närmare på när tillfälle ges.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Gör en klockresa till Sinn i Frankfurt, gå en runda på fabriken, kläm känn inspireras. Slå till på en 356 med plexi och avsluta med några bärra i stan.

Skapa minnen i ditt träsk för 1/3 av vad en GS sub kostar och ändå ha pengar över.

image.jpg
 

paradis

Audemars
Allt beror på ,hur mycket du vill lägga på en klocka ? Jag röstar alltid på Rolex ock vintage.Submariner 5513/ 1680. Det är vackert, ock du behåller pengarna OM, du vill/behöver sälja. Du kan tom.göra en vinst . Lycka till med köpet TS..........
 

aleksi

Omega
Köp en klocka som passar din stil på kläder och livsstil samt du själv gillar. Låter som du ska ha en ståldaytona. Alla klockor tröttnar man väl på i slutändan. Fråga dig vilka klockor du inte kan va utan. Själv gillar jag sportiga klockor till vardags och mer kostymur till dressat. Daytona passar väl in på det mesta.. Känns som du kanske kommer flippa nästa klocka oavsett vad?
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Du är nog en sådan som behöver flera klockor att rotera med.. OWG är inget för dig!
En stålis (t.ex daytona, seadweller..) som du inte behöver vara orolig för repor och dylikt. Bara att köra på!
En fin guldis (t.ex 116515 eller Daydate) som livar upp stämningen då och då när stålisen blivit tröttsamt & tjatigt.
En dressad GMT - t.ex med jubileelänk. Passar överallt....
En ev. Vintage submariner (här krävs det kunskap och tid...)
 

SwedishMade

Cartier
Jag har kört fast i klockträsket och vet inte vad jag ska köpa. Har samma sak hänt er och hur gick ni i så fall vidare? Pengarna finns där men inte något som lockar speciellt mycket.

Hilfe!
Hej!
Problemet är att du låter klockor bli ett utlopp för andra problem du har i ditt liv. Klockor kommer inte lösa detta, oavsett vad du köper. Köp en fin Rolex, sälj resten, ta tag i ursprungen till dina verkliga problem.
 

JohnDoe

Rolex
Ja åk till milton. Missade tyvärr ett besök där. Hann inte när vi kom hit (till SF) för tre veckor sedan och nu har de semesterstängt :(. Annars finns det ett sjukt urval av rollar o annat i butikerna här. Helt annan grej än kolla på nätet o springa runt på de få AD som finns i SE. Skulle det inte räcka i SF eller LA. Åk till vegas. Där finns det klockor......ingen gräns uppåt....
 
Chrono har jag inget emot och divern ska jag titta närmare på när tillfälle ges.

Kan skriva under på att Divern är en underbar klocka, men bärs rätt stort, framför allt eftersom du är van vid Daytonans små 40mm, var förut riktigt sugen på en Patek men det har kallnat nu, mitt personliga nästa steg vore en RM utan tvekan men tyvärr ett för stort hopp pengamässigt just nu/och troligen även senare för mig...

54D33E5E-2E13-4FCF-8476-79B7BCD6BC9B_zpst85qvqou.jpg
 
Topp