• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

(Kaffeläge) Patek Philippe Perpetual Calendar fr Hodinkee

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vet inte om detta varit uppe innan men Hodinkee har en serie som heter Reference Points som går igenom ikoniska modeller. Blev riktigt imponerad av artikeln om PP:s Perpetuals!

Artikeln börjar trevligt med den mumsiga 1518!

1.jpeg


2.png




ipaM0EC15QBY.jpg



PatekPhilippe1518-6.jpg


Finns att läsa på: http://www.hodinkee.com/features/reference-points-patek-philippe-perpetual-calendar-chronographs

Det finns även en om Daytona PN som också är riktigt hög nivå.
http://www.hodinkee.com/features/reference-points-the-paul-newman-daytona


Trevlig läsning!
Jakob
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag drömde inatt att jag fick ett uppdrag att arbeta för nån snubbe under sommaren. Det var i Italien tror jag. När sommaren var slut frågade han mig vilken klocka jag tyckte var coolast när vi var inne i en butik.
-Den där är fet, svarade jag och pekade på en vatten-nöt i helguld på länk (Ja, Spencer66 jag kallade den vatten-nöt).
-Då får du en sådan som bonuspresent, svarade killen.

Jävligt märklig dröm då jag inte ens visste att de fanns på länk i helguld. Jag har inte heller haft klockan på någon graal-lista, så det hela kändes lite märkligt.

patek_image.613631.jpg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag drömde inatt att jag fick ett uppdrag att arbeta för nån snubbe under sommaren. Det var i Italien tror jag. När sommaren var slut frågade han mig vilken klocka jag tyckte var coolast när vi var inne i en butik.
-Den där är fet, svarade jag och pekade på en vatten-nöt i helguld på länk (Ja, Spencer66 jag kallade den vatten-nöt).
-Då får du en sådan som bonuspresent, svarade killen.

Jävligt märklig dröm då jag inte ens visste att de fanns på länk i helguld. Jag har inte heller haft klockan på någon graal-lista, så det hela kändes lite märkligt.

patek_image.613631.jpg

Du är tokig yonsson, tokig :D
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Jag drömde inatt att jag fick ett uppdrag att arbeta för nån snubbe under sommaren. Det var i Italien tror jag. När sommaren var slut frågade han mig vilken klocka jag tyckte var coolast när vi var inne i en butik.
-Den där är fet, svarade jag och pekade på en vatten-nöt i helguld på länk (Ja, Spencer66 jag kallade den vatten-nöt).
-Då får du en sådan som bonuspresent, svarade killen.

Jävligt märklig dröm då jag inte ens visste att de fanns på länk i helguld. Jag har inte heller haft klockan på någon graal-lista, så det hela kändes lite märkligt.

patek_image.613631.jpg

Det kanske är ett tecken:D
 
Topp