• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan det här bli något?

POO

Panerai
För att vara en s.k. smart klocka så var den rätt fräck men tycker hela företeelsen känns onödig och mest som ett försök att skapa nya påhittade behov hos oss konsumenter.
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Utseendemässigt gillar jag den, har dock väldigt svårt att se behovet av en smart klocka. Mobilen finns ju oftast inom en armlängds avstånd. Känns onödigt att sammanblanda mobilen med klockan, men det är min högst personliga åsikt.
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Har några på jobbet som testat samsung-klockorna, ingen av dem tycker att de ger tillräckligt med mervärde för att använda se NEJ, absolut inte!
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Svårt att sia om....men dom har en otroligt lång väg kvar. En produkt som släppts alldeles för tidigt utan att kolla av marknadesn behov.
Mycket möjligt att de rent av förlitat sig på Samsungs marknadsanalys, som de knappt har tillgång till. Floppar klockan så kommer de helt enkelt att köra på rea och få klockorna sålda till +/- 0.
 

SSL

Audemars
Beror helt och hållet på om rätt kändisar börja kuta runt med dom runt handleden.
 

Apansson

Torpare
Smartklocka är ännu töntigare än att springa runt med bluetooth-headsetet i örat när man inte pratar i telefon. Samma ska med folk som kör med pulsklockor på jobbet! Jag jobbar i fel bransch, alla på kontoret i cykelbranschen kör pulsklocka + bluetooth-headset hela dagarna. Det är så man kräks. :(
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Smarta klockor verkar bara gå hem hos teknik & dator nördar som jag har uppfattat det.. Som verkligen tycker det är häftigt med en lite display på armen..
 

A.Gold

Omega
Gillar att den fortfarande har en traditionell boett och en diskret utformning på urtavlan. Både den första smartklockan och triwaklockan jag skulle kunna tänka mig att köpa!
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Smarta klockor verkar bara gå hem hos teknik & dator nördar som jag har uppfattat det.. Som verkligen tycker det är häftigt med en lite display på armen..
Håller med dig, faktum är art några av de på mitt jobb är lite av "datornördar" och dom har också svårt att förstå nyttan
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Problemet är inte klockan i sig utan att den fyller en plats på armen som man vill fylla med en "riktig" klocka.
 
Topp