• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan det löna sig...

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Arvegods, en Edox Delfin. Troligen ifrån mitten av 80-talet. Boett och band är i ok bruksskick, men safirglaset...! Nåja, det är inte spräckt.
PSX_20170427_102558.jpg

En Sweitzare men det står inte precis Omega på den, så är det ekonomiskt vettigt att ändå byta glas?
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Arvegods, en Edox Delfin. Troligen ifrån mitten av 80-talet. Boett och band är i ok bruksskick, men safirglaset...! Nåja, det är inte spräckt.
PSX_20170427_102558.jpg

En Sweitzare men det står inte precis Omega på den, så är det ekonomiskt vettigt att ändå byta glas?
Jag säger att det är det är värt att byta. Tycker klockan har karaktär och med nytt glas är den bara att använda. Byta och njut! :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

rogart-63

Patek
Tror oxå det är mineral glas. Ett nytt glas hos en urmakare kostar ett par 100:- att trycka dit.
Har lite ceriumoxid om du vill ha? PM så skickar jag en lite påse? Ligger mest och skräpar i lådan.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Jag ska ge mig på och prova poleringen av glaset. Det kan bli en bra vardagsklocka. Edox är för mig ett rätt okänt märke men sedan jag nu började kollade lite så fanns det många trevliga klockor, fina kronografer t.ex. Du har pm @rogart-63
 
Topp