• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan detta vara ett projekt? Blev lite sugen på att bygga en "Arnie"

rogart-63

Patek
Neggo... Projekt handlar väl sällan om att komma billigare undan utan om att rädda stackars klockor som har fallit illa. Oftast roligare att bära något som tidigare varit ett vrak men som sedan blivit fin. :)
Så sant? Sällan det blir billigare precis :p Lite av det roliga är att ju fixa och få det att funka som det var tänkt från början? Även om det kostar lite ?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Där satt den! Precis så är det!!
Haha, något jag konstaterat efter att ha köpt alldeles för många trasiga klockor genom åren. Ibland till priser inte långt ifrån vad en fin skulle kostat... @Gummo kallar mig ju iofs också för "crazy cat lady" ibland :D
crazy-cat-lady-color.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Neggo... Projekt handlar väl sällan om att komma billigare undan utan om att rädda stackars klockor som har farit illa. Oftast roligare att bära något som tidigare varit ett vrak men som sedan blivit fin. :)
Sant, men det passar inte alla. Själv har jag lite för dåligt tålamod och kunskap, så jag köper nog hellre halvdana ex och förälskar mig i det :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hahaha... Ok, vi kan väl vara överens om att båda behövs. De som förser andra klocktokar med en jämn ström av begagnade klockor, och de som räddar klockor som farit illa, och därefter förser andra klocktokar med räddade ur. Sen finns det ju de som räddar gammalt mög, fixar till dem, och sen hoardar utan att sälja. Den gruppen har jag inte mycket till övers för ;)
 

rogart-63

Patek
Hahaha... Ok, vi kan väl vara överens om att båda behövs. De som förser andra klocktokar med en jämn ström av begagnade klockor, och de som räddar klockor som farit illa, och därefter förser andra klocktokar med räddade ur. Sen finns det ju de som räddar gammalt mög, fixar till dem, och sen hoardar utan att sälja. Den gruppen har jag inte mycket till övers för ;)
Tillhör nog lite av båda dom sista kategorierna tror jag?
 
Topp