• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan experterna hjälpa mig med Rolex-äkthet?

Diogenes

Cartier
Hej vänner!

Jag har fått möjlighet att köpa en klocka - närmare bestämt en Rolex. Jag är dock, som alltid, tveksam till äkthet när det gäller internetköp (dessutom när bilderna är lite sämre). Kan ni hjälpa mig och åtminstone ge någon typ av indikation om vad ni tror. Är den äkta eller är det en klassisk kopia?

Säljaren säger att kronan är borta och sprinten till länken likaså.

Säljaren säger sig ej kunna öppna bakboett för att fotografera urverk/ref.nr.

Tack på förhand!
11072968_10152595378161525_240411212_n.jpg
11091259_10152595389566525_233779878_n.jpg
11096662_10152595389701525_1923662595_n.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Rolexkronan ser inte bara konstigt ut, den är också helt felplacerad. Märkningen i boett felaktig, typsnitt på märkningen av länk ser ut som skit.. Tur att du litade på din magkänsla och frågade här först :)
 

Diogenes

Cartier
Rolexkronan ser inte bara konstigt ut, den är också helt felplacerad. Märkningen i boett felaktig, typsnitt på märkningen av länk ser ut som skit.. Tur att du litade på din magkänsla och frågade här först :)


Ja, för någon minut eller två, såg jag en möjlighet att göra ett snabbt klipp. Jag är själv inte särskilt förtjust i modellen (eller har någon koll på Rolex-dinkorna) varpå det bara fanns en plats att vända sig till: klockmecka aka Klocksnack!

Tack för hjälpen! Känns alltid lite uppfriskande att få en örfil eller två.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ja, för någon minut eller två, såg jag en möjlighet att göra ett snabbt klipp. Jag är själv inte särskilt förtjust i modellen (eller har någon koll på Rolex-dinkorna) varpå det bara fanns en plats att vända sig till: klockmecka aka Klocksnack!

Tack för hjälpen! Känns alltid lite uppfriskande att få en örfil eller två.


Ser du någon skillnad?

wrHWgcx.jpg

11072968_10152595378161525_240411212_n-jpg.125843
 

jhm

Panerai
Spännande placering av indexmarkeringarna, innanför "vitguldsbatongerna", om man jämför med originalet. :D
 

adress

Friends of KS
Garanterat en kopia - dålig dessutom. Fruktansvärt sliten. Hade den varit " äkta" skulle man nog vara glad att " han inte kunde öppna boetten ".
Skulle själv aldrig köpa en Rolex i det skicket - inte ens som reservdelar - om den varit en Rolex.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Ja, för någon minut eller två, såg jag en möjlighet att göra ett snabbt klipp.
Ett par bra grundregler att följa är:
- Det finns inga snabba klipp. Möjligen kan man göra bra affärer om man har ett kunskapsövertag gentemot en säljare men då måste man också vara säker på att man verkligen har det.
- Girighet är din största fiende om du vill göra en bra affär.
 

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Som sagt kopia! Men fasen vilket fynd det hade vart att plocka en 68279 i tron att det var en S/S! sVitguld Datejust är Smutt.
 
Topp