• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan fortfarande inte släppa denna Big Bang...

Ni kanske kommer ihåg att jag valde mellan min Diver och en Hublot Big Bang Evolution...hittade en bra review av den på ett annat forum...

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=5788828&rid=0

Måste säga att jag fortfarande diggar den, mina gamla bilder...
F0DBC667-19B5-4767-A114-5FBCDB9159FA_zpsktkbojmf.jpg


E2376EB8-3EF9-4819-8DE1-06C8FFCACBA7_zps6jmteeqd.jpg


BCF4F084-06BF-4D78-A340-9482FF5DA6AD_zpscc8dauz4.jpg
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Har ju haft flera Big Bang, men det var när jag var ung och naiv, nu skulle det inte funka alls för mig :)

Tycker ju å andra sidan att även min Diver är för stor.. suck.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Nu är jag inget fan av märket egentligen men denna var rätt sval. Mycket trevligt ur.

Men varför envisas alla med för stora klockor (eller smala handleder) att knöla in skjortmanschetten under skjortan? Eller, som en bekant till mig som stolt investerat i en AP Royal Oak, och plötsligt började köra med ett varvs uppvik på manschetten. På vänsterarmen enbart... :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu är jag inget fan av märket egentligen men denna var rätt sval. Mycket trevligt ur.

Men varför envisas alla med för stora klockor (eller smala handleder) att knöla in skjortmanschetten under skjortan? Eller, som en bekant till mig som stolt investerat i en AP Royal Oak, och plötsligt började köra med ett varvs uppvik på manschetten. På vänsterarmen enbart... :)
Nu kan jag ju inte svara för din bekant. Men för min egen del skulle jag tycka att bilderna här ovan blivit en smula tråkiga om skjortan hängt över klockan. Eller?
Jag är ganska säker på att mk inte går omkring på det där sättet i vanliga fall:)
 
Nu kan jag ju inte svara för din bekant. Men för min egen del skulle jag tycka att bilderna här ovan blivit en smula tråkiga om skjortan hängt över klockan. Eller?
Jag är ganska säker på att mk inte går omkring på det där sättet i vanliga fall:)

Kör ju Divern utanpå skortan bara, matchar rätt bra med min silverkedja utanpå min polotröja oxå... ;)
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Divern är tio gånger snyggare. Du kan släppa den med gott samvete, sen med den tavlan :eek: kolfiber eller någon typ av karbon etc är aldrig nice som urtavla.
 
Divern är tio gånger snyggare. Du kan släppa den med gott samvete, sen med den tavlan :eek: kolfiber eller någon typ av karbon etc är aldrig nice som urtavla.

Njaa, carbon/kolfibertavlan är inte lika framträdande i verkligheten som på bilderna, även om Divern är tokgrym så det jag gillar med Hubbarna är att det är lite mer detaljer på caset iom att det är uppbyggt i olika lager samt den keramiska ringen...
 
  • Like
Reactions: K-S

K-S

Rolex
2-Faktor
Njaa, carbon/kolfibertavlan är inte lika framträdande i verkligheten som på bilderna, även om Divern är tokgrym så det jag gillar med Hubbarna är att det är lite mer detaljer på caset iom att det är uppbyggt i olika lager samt den keramiska ringen...

Förstår vad du menar med lagren... Själv snurrat runt en hublot.. Det är något med vissa av modellerna.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Carbon var tuff! Tycker absolut inte att du ska släppa Divern för någon av dessa. Däremot kan du ju utöka samlingen med en :)
 

watchdreamer

Panerai
Masterkiller jag hade exakt denna modell för drygt ett år sedan och var mycket nöjd!

Men i valet mellan denna och en AP diver är valt enkelt, dvs AP diver :)
 
Topp