Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kan ingen göra en liten kort köpguide om GMT Pepsi?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Norrlänningen, 9 juni 2013.

1. Norrlänningen
    Trådstartare

Norrlänningen Präst

Någon som kan länka till eller knåpa ihop lite kort bara den nödvändigaste informationen om den supersnygga Pepsin? Kanske lite kort historik, lite allmän info och vad som är bra och dåligt.

Detta vore något extremt uppskattat av mig och säkerligen av många andra. :woot:

2. steevel

steevel Torpare

Från:
    Stockholm
    +1, blir en pepsi inom kort, kan ju inte ha för många GMT.

Aquaracer2 gillar detta.
  3. ZQT

ZQT The Banker

4. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Här kommer lite bilder på min 16700. Min första sportRolle och förmodligen den sista klockan jag skulle göra mig av med.
    Du kommer inte att ångra dig. Dessutom kan du kompletera med svart och coke ring senare. Eller rättare och sagt köp en fin GMT oavsett färg på ringen för den går lätt att byta ut.

Aquaracer2, Charles_, Thomas77 och 2 andra gillar detta.
  5. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ja, det är en härlig klocka. Framförallt dom äldre vintage modellerna med ref 1675 och 16750.

Själv så var jag ute efter nyare bruksklocka och köpte denna

Den har s k Coke ring. Det går ju att variera med Pepsi eller svart ring om man vill. GMT Mastern användes inom flyget och av Nasa. Det är ju egentligen väldigt små skillnader på Submarinern, GMT Mastern och Explorer 2.

Scaramanga gillar detta.
  6. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Härliga klockor och bra länkar, tackar!

Hur svårt är det att hitta en vettig Pepsi GMT för 25-30 papp? Vilka modeller får man isåfall rikta in sig på?

7. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Inte så svårt. För 35k får du en 1675 i bra skick. Våga handla från staterna, då ökar utbudet rejält.

8. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Ja det kan ju vara en ide, från staterna. Men hur löser man tullfrågan? Vill ju inte gärna betala moms på en köpesumma om 30 lax. :oops:

9. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Många säljare kan deklarera lågt värde på paketet och sedan försäkra med en tredjepartsförsäkring till hela klockans värde. Att momsa och betala tull på en tusenlapp eller så är ju inte så farligt. Jag har själv inte gjort det men vet flera på forumet som gjort affärer över atlanten. Självklart kan du hitta inom EU också. VRM är din vän...

10. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Av bilden att döma, var det bättre förr..

Review Prisvärd törstsläckare som ligger i prisklassen 10-25 kr hos välrenommerade AD.

Väntar med spänning på submariner Trocadero och framförallt submariner pripps clubsoda [​IMG]

Scaramanga gillar detta.
  11. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    VRM ska besökas!

12. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Men den sidan känns så ålderdomlig och svårnavigerad. Ser ut som internet gjorde sent 90-tal.
    Klocksnack är ju verkligen i framkant. Otroligt lättnavigerad sida.

Mårtenssons ur Brookfield