• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan inte bestämma mig överhuvudtaget...

oskj93

Omega
Stod nyligen i liknande tankar.

Är ju lite hur man är som person, men jag kommer nog aldrig ångra att jag valde något som är aningen mer ovanligt än en ny stål-sub, nämligen BLNR. Vill man undvika att någonsin ta ett tjat med någon om varför man valde den klocka man gjort bör man kanske välja subben istället. Har inget emot sub, men i så fall hade jag velat ha något äldre i stil med 5513 eller 16800. Jag hade definitivt undvikit G/S och kanske även helguld tills jag är kanske 45-50, men det är såklart en smaksak.

Tycker @Luciano Cau hade en poäng med sitt inlägg ovan. IWC 3239 känns som en gjuten kandidat och samtidigt får man lite Genta-känsla i väntan på den där AP 15300:an. Jag hade ju dock valt 3239 med vit urtavla som det känns nu, den svarta känns lite dödare i tavlan. Tavelfärg kan du ju försöka variera i förhållande till din Certina.

Eftersom du ändå vill ha en ap 15300st och både gmt och sub bara är "nästan klockor" för dig så tycker jag att du ska köpa två stycken nästan klockor istället för 1. Båda går inom budget och den ena är med integrerad länk och den andra är en sub.
IWC Ingenieur 3239 med svart tavla
IWC-Ingenieur-main-2-thumb-autox640-24466.jpg

Tudor Submariner 79190/79090?
tudor.jpg

Var på Heathrow när jag läste ditt inlägg @Luciano Cau, gick direkt till närmsta affär och prövade Ingeniur, måste säga att polletten trillade ner. Skall gå till närmsta AD i morgon och pröva mera samt se vilken som passar bäst. Jag väntar med att skaffa en bättre dykare nu när jag ändå har Certina-klockan som väger upp det så länge.

Tack så mycket för förslaget, fick in mig på ett helt nytt spår. Kan äntligen pusta ut och magen känns något lättare!:happyhappy:
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Var på Heathrow när jag läste ditt inlägg @Luciano Cau, gick direkt till närmsta affär och prövade Ingeniur, måste säga att polletten trillade ner. Skall gå till närmsta AD i morgon och pröva mera samt se vilken som passar bäst. Jag väntar med att skaffa en bättre dykare nu när jag ändå har Certina-klockan som väger upp det så länge.

Tack så mycket förslaget, fick in mig på ett helt nytt spår. Kan äntligen pusta ut och magen känns något lättare!:happyhappy:
Kul att höra. Sjukt snygg och bekväm är den men tycker personligen att tavlan är väldigt död. Gör sig grymt bra på gummit också och med gummit så får klockan mer liv också.
image.jpg
image.jpg
 

oskj93

Omega
Kul att höra. Sjukt snygg och bekväm är den men tycker personligen att tavlan är väldigt död. Gör sig grymt bra på gummit också och med gummit så får klockan mer liv också.
image.jpg
image.jpg

Grymt snygg!

Nu är det bara valet mellan vilken färg på urtavlan men tror det blir vit eller den med guldiga visare. Vart får man tag på rubber band?
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Hos AD. @Johnne medföljer det vid köp eller vad listar ett gummi? Jag tycker vanliga vita är snyggare men det är ju upp till dig
image.jpg
Som snoozarn säger medföljer det ej. För ett år sen listade det 3500kr men de har säkert höjt priset. Har haft min svarta i över ett år och har inga planer att sälja. Svart mest för att det funkar både med länk och gummi. Grym klocka och jag tycker inte längre att tavlan är så död... I direkt solljus eller under butiksspottar kanske men det kan ju sabba vad som helst ;)
De blankpolerade fasetteringarna mot det borstade stålet ger klockan många fina dimensioner i olika ljus.
Lite inspirationsbilder
Fotor_143205726628076.jpg

Fotor_143213562337393.jpg

Fotor_144134476172261.jpg
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Medföljer ej, men går säkert snacka till sig hos AD. Skulle dock köpt en beg i fint skick för runt 35-37k istället. Gummi med lås listar runt 4,5k annars har jag för mig.

Jag håller med @snoozarn, kolla om du kan hitta en fin begagnad. Ingengeuren är en riktigt snygg klocka (särskilt dem med vit urtavla) men den tappar väl ganska mycket i värde så fort man tar ut ett nytt ex från butiken. Således mer ekonomiskt att köpa en beggad.
 
Topp