• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan inte posta på Köp/Sälj?

ScubaKing

Audemars
Skulle precis lägga in en försäljningsannons på en klocka i min samling men fick svaret "Du kan inte posta här inne"??!! Någon som kan förklara detta eller hjälpa mig så jag faktiskt KAN posta där inne?

Mv.
ScubaKing
 

Glusch

Cartier
Jo de flesta håller upp sina post-counts genom att gratulera vart enda klocka som visas upp på forumet på något sätt, andra gör det på ett smått mer diskret men än lika meningslöst sätt, som jag nu när jag lämnar detta inlägg. 20 inlägg borde inte ta dig så lång tid att komma upp i däremot, lycka till!
 

ScubaKing

Audemars
Jo de flesta håller upp sina post-counts genom att gratulera vart enda klocka som visas upp på forumet på något sätt, andra gör det på ett smått mer diskret men än lika meningslöst sätt, som jag nu när jag lämnar detta inlägg. 20 inlägg borde inte ta dig så lång tid att komma upp i däremot, lycka till!


Tackar :)
 

Belic

Cartier
Det jobbiga blir när du har postat en annons och vill slänga in ett nytt inlägg med fler bilder, då inser du att man behöver 100(!) inlägg!
 

Glusch

Cartier
GRATULERA FLERA (dat postwhoring)! Skämt å sido, borde man inte bara kunna korrigera det första inlägget man gjorde och lägga in bilderna där?
 

Galaxy

Rolex
Om du endast vill komma åt köp och sälj tycker jag att du lika gärna kan använda dig av blocket eller dylikt. Klocksnack finns trots allt i första hand för att dela klockintresset med likasinnade, köp- och säljdelen ser jag egentligen som en bonus. Med det sagt ges kanske inte det bästa intrycket genom att skicka iväg 7 inlägg på raken i paketöppningstråden endast för att kunna handla. Jag tror det blir bättre och roligare för alla om man istället använder forumet för givande diskussioner med likasinnade, så ska du se att det går fort ändå.

Och självklart välkommen till forumet!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Håller med Galaxxy.
Visa upp dina klockor i dagens klocka/dagens vintageur, svarva ett egensytt armband, ryggsäck eller klockkedja och släng upp i hemslöjdsdelen och avsluta med att skriva en trevlig recension i recensionsdelen.
Mer bidragande till forumet och jag tror att du på köpet sedan ser att klockan kanske även blev lättare att sälja. :)
 

Jonte73

Audemars
Eller så kan du bidra på riktigt. Om någon ska köpa av dig är det väl inte ovanligt att man går in och tittar vad personen skrivit för att få ett hum om personen. Är där bara 50 grattis så blir jag inte imponerad.
Håller självklart med, trodde det framgick att min idé var något sarkastisk .
Ser att en rad saknas, skulle stått( eller så bidrar du som de flesta andra !)
 

Bjudko

Cartier
Detta måste vara det jag stör mig mest på under 2015, än så länge. 20 inlägg, snacka om att det blir onödiga inlägg.
 
Topp