• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan jakten på en klocka vara rolig?

Noami

Cartier
Efter att ha letat efter en Aqualand Enzo under ett bra tag nu kan jag konstatera att glädjen med jakten är lika svårfunnen som klockan.
 

Belic

Cartier
Jagar en 116710!
Men det ligger där en på Köp och sälj tänker ni nu... Ja, men inte inom min budget. :)
Har råd att lägga mer, men vill inte. ;)
Men i detta fall är det ännu jobbigare... Man kan få nu, men inte till det "rätta" priset.

Håller med dig till punkt o pricka och letar efter EXAKT samma klocka! Jag har dock lite högre budget men samtidigt krav på bättre skick/yngre klocka.

Man får tag på en ny för 53(italien)
En beggad i sämre skick samt några år på nacken för 40-42
Odingad med något år på nacken för 46-47

MEN jag har hittat lösningen ;) Men det håller jag för mig själv tills jag hittat mitt ex! Var ruskigt nära att få en för 45 som var två år gammal men i nyskick, men var liiite för sen.
 

degas

Breitling
Det många hänger upp sig på här verkar vara att jag inte vill lägga för mycket.
Har ekonomi att köpa mycket dyrare klocka men vill inte.
Jag ska använda denna som "beater" och bära den varje dag på jobb, träning, trädgårdsarbete osv osv så jag vill inte ha en oburen klocka i nyskick för överpris.
Kan man få tag på en ny för 55 känns det fruktansvärt omotiverat att betala 47 för en begagnad. Eller?[/quote]

Självklart.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Gillar att leta runt, flukta. Men inte när jag har
Målet inställt på en klocka och letar inköpsställen eller att den ska komma upp beg.. Enbart jobbigt.

Tex. När jag haft ögonen på en klocka i ett halvår. Hittat inköpsställe och allt har fixat. Enda problemet var bara att de inte uppdaterat sin hemsida och inte haft den inne på ett halvår när jag väl skulle slå till...
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Tycker detta var ännu "retligare. Hade hittat klockan, inom budget men var på tjänsteresa och hann aldrig hämta den!
4 mil från mig! Suck!
 

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
jakten har jag märkt är det roligaste...efter 15 års köpande så är det inte så mycket som kittlar längre. Har lagt till lite "krav" för att det ska bli lite svårare att hitta det jag vill ha. Om klockan fanns att köpa 1978 (mitt födelseår) så måste den vara från det året. Sen har jag inga problem med att den inte alltid är korrekt så jag får jaga tavla/visare/länk osv också. Så förlänger jag jakten...
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Tycker detta var ännu "retligare. Hade hittat klockan, inom budget men var på tjänsteresa och hann aldrig hämta den!
4 mil från mig! Suck!

Den gick även billigare än din budget, var tvungen att sälja och köpa nytt innan jag åkte utomlands. Men ibland måste man hugga till när man hittar något till ett bra pris.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Nu orkade inte kroppen mer!
Den tröstlösa jakten var för mycket...
Men ändå ligger man och kollar KS, 2 timmar efter OP!
Snacka om att man är förstörd.
image.jpg
 

Hugii

Audemars
Jagar en 116710!
Men det ligger där en på Köp och sälj tänker ni nu... Ja, men inte inom min budget. :)
Har råd att lägga mer, men vill inte. ;)
Men i detta fall är det ännu jobbigare... Man kan få nu, men inte till det "rätta" priset.


hahah...

då är du inte intresserad eller inte så sugen på klockan :)
har sett flera för 42-44´ i swe...
 
Topp