• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan kvinnor/tjejer bära damur?

kan moderna kvinnor/tjejer kan bära ett damur av klassisk storlek?


  • Totala väljare
    81

F-L-P

Panerai
grymt fina kettil!

otroliga hantverk i de där små.. köpte en omega seamaster automat från 60 talet på 21mm med datum till min fru för 200:-, , motsvarande i herrstorlek sulle säkert kostat 3000-4000:-- glaset hade en spricka men otroligt fin tavla med applicerad logga och index samt en datum ram. 21mm!! hur fan får de plats med allt?! blev bra mycket mer imponerande än de flesta andra samtida klockorna. Den används i princip varje dag. hittar bara en samlingsbild med lite andra som inte används så mycket.
20140830_113058.jpg
 

fc2

Rolex
Vintage damur är riktigt snyggt på tjejer. Däremot kan jag förstå om man som tjej tycker att 25 mm är opraktiskt litet. MK och annat nytt skräp som 99% bär idag är bara sorgligt och ser klart värre ut än om en kille går runt med en 50mm+ parfymare.
 

tomasb

Breitling
Tjejer/kvinnor ser i princip alltid bättre ut i herr-klockor. Damklockor ser kategoriskt tantiga ut. Chopard har nån i hel-guld som är rätt vass dock!
 
L

LadyA

Guest
Överhuvudtaget tycker jag (som jag varit inne på tidigare) att man först och främst bör se vad som passar ens egen handled.

Att säga att klockor ska vara si och så mm (t.ex. över 40 mm) är som att säga att kläder ska vara i storlek XL.
Bär du i vanliga fall S kommer du att drunkna i kläderna, bär du 3XL sitter de för tajt. Skulle det se bra ut? o_O Bäst passform blir ju just om du faktiskt har storlek XL.

Bifogar bilder på hur det ser ut när jag (med väldigt smala handleder) bär upp 16 mm Tissot och 36 mm D&G ("parfymklocka" :bag:).
 

Bilagor

  • IMG_4275.JPG
    IMG_4275.JPG
    125.6 KB · Visningar: 129
  • IMG_4277.JPG
    IMG_4277.JPG
    134.4 KB · Visningar: 108
  • IMG_4278.JPG
    IMG_4278.JPG
    127.2 KB · Visningar: 98

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Överhuvudtaget tycker jag (som jag varit inne på tidigare) att man först och främst bör se vad som passar ens egen handled.

Att säga att klockor ska vara si och så mm (t.ex. över 40 mm) är som att säga att kläder ska vara i storlek XL.
Bär du i vanliga fall S kommer du att drunkna i kläderna, bär du 3XL sitter de för tajt. Skulle det se bra ut? o_O Bäst passform blir ju just om du faktiskt har storlek XL.

Bifogar bilder på hur det ser ut när jag (med väldigt smala handleder) bär upp 16 mm Tissot och 36 mm D&G ("parfymklocka" :bag:).

Mycket bra exemplifierat! :)
 

Danielle

Panerai
Beror på vem bäraren är. Alla har olika stil och passar i olika saker.
Jag skulle förmodligen inte bära något under 30mm för jag tycker det ser konstigt ut och jag känner mig inte riktigt bekväm med det. Däremot så betyder inte det att jag tycker det ser konstigt ut på vissa andra som har det.
 
Topp