• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan man köpa 36 mm som man?

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Absolut, och t ex en DJ på nato blir då önnu lite större :D
IMG_2988.JPG
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Hur långt är ett snöre...
36 funkar ypperligt för många, medan andra (inklusive jag själv) ofta tycker det känns lite litet. Jag kan dock när jag bär härliga dressade vintageomegor tycka det funkar fint.
Svaret är således att visst tusan kan en man bära både 36mm och mindre..
Att det däremot skulle vara den optimala storleken, vilket vissa (i de flesta fall tunnarmade) hävdar, är en helt annan subjektiv femma...
 
Senast ändrad:

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Personligen tycker jag det beror väldigt mycket på urtavlans storlek i förhållande till diametern. Min vintage Omega i 34 mm träffar mig bättre än tex. nya S&S Worldtimer 36. Grövre vridringar/boettkanter kräver sina diametrar.

Men det är min, högst personliga åsikt.
 

Gnocchi

Omega
2-Faktor
Jag tycker 36 mm är kanon, men det är en högst personlig åsikt. Vad som däremot är ett faktum är att det är olagligt att ha 36mm klocka om man bär en adidas track suit. Med det är sedan gammalt.
 

JohanHLM

Rolex
Ja, om du köper det för att ge bort till frun :)
Skojar bara, visst går det alldeles utmärkt och precis som flera redan sagt är det bättre du köper något mindre än något som är för stort.
 
Nästan allt funkar. Det beror på hur du ser ut, stil, kläder, tillfälle och humör. Alltifrån fina dressur på dryga 30 mm till stora brattar på 48 mm kan se bra ut. Ytterligheterna kräver dock rätt förutsättningar.
För dina små händer och handleder borde 36 mm vara optimalt.
 
Topp