• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan man korta ned Singulars mesh?

Rber

Audemars
2-Faktor
Någon som har gjort det? Tanken är väl att det ska räcka med en mindre justering av spännet, men jag har liksom 3-4cm i överflöd..

Min idé är att man pillar bort skyddet på änden försiktigt och klipper av några rader, frågan är om det blir bra.
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Du måste ha...världens minsta handleder. Jag rekommenderar inte att du kortar det, det blir bara knas, fult, dumt och dåligt.
 

Rholm

Cartier
Jag också 3-4 cm "överskott" men eftersom meshet är så smidigt känns det fortfarande bekvämt.....

Mvh
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Rber skrev:
Singular skrev:
Du måste ha...världens minsta handleder. Jag rekommenderar inte att du kortar det, det blir bara knas, fult, dumt och dåligt.
Case closed!

Det där med smala handleder väljer jag att inte kommentera, men jag mätte precis att jag har 47mm över från spännet, och då sitter det relativt löst.;-)

@Kettil, provade på denna http://www.blocket.se/stockholm/Klocka_ ... ?ca=17&w=3 :lol::lol:

Jösses..midsize moraklocka! :shock:
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Äh, Diesel (burrrr) har ju en klocka som är 65mm.
Googlad bild:

DieselDZ7221wrist.jpg


Tror jag såg den på Klockmaster Globen igår faktiskt.
 
Topp