• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan man lita på denna hemsida?

Camo00

Patek
Men för f... Klockbranschen måste vara den mest nedlusade av alla? Skrämmande nära bedrägeri...
 

icalle

Friends of KS
Orust "Modellens utseende är inspirerat av Sveriges fjärde största ö – Orust. Ön kännetecknas av sina mäktiga klipphällar, vilket också återspeglas i klockans robusta och mörka färger."

Koster "Klockan är inspirerad av Kosteröarna och dess västliga arkipelag. Klockans ljusgråa och silvriga färger för tankarna till sol och bad på Kosters varma stenhällar."

:)
Jag är född och uppvuxen på västsidan orust och kände.. Mjeee nej tack.
 

Riley

Panerai
Man kan väl utgå från att Alexis och Christoffer själv använder klockorna dagligen då det rör sig om "eleganta urverk som kan bäras alla dagar i veckan, oavsett om du ska på ett viktigt affärsmöte, gå på en fin middag, eller bara ta en lugn fika med vännerna".
För inte tror ni väl att dessa klockintresserade grabbar drar på sig något "high end" i smyg?
 

MånsT

Rolex
Varför skulle man vilja ha en sån klocka? Betald med ens egna pengar? Eller ens om man får den?
 

ozzyozzy

Cartier
Det var absolut några fula as till klockor, med det sagt så är det väl härligt med unga (?) entreprenörer. Att ta en produkt som är billig att köpa in och försöka förädla genom varumärkesbyggande (vem som nu lockas av Göteborgstrakten? ;)) är knappast något nytt. Den potentiella målgruppen är knappast WIS-ligan utan 15-25-åringar som förmodligen annars hade köpt Gant, DW eller liknande, tänker mig att den horologiska verkshöjden inte är enorm hos dessa tillmärkare heller...Nä, kör på säger jag!
 

ArneF

Omega
Jag som ofta är på Marstrand blev förstås väldigt intresserad av deras klocka som heter Marstrand. Trevligt tänkte jag!

"Modellen är inspirerad av seglingsmetropolen Marstrand" står det i texten. Vadå? Menar dom guldfärgade segelbåtar med svarta segel? Har aldrig sett någon sådan segelbåt.

Sedan fortsätter texten: "En av den västsvenska skärgårdens vackraste vyer är en gyllene solnedgång över de konstrasterande Marstrandsholmarna". Jag har varit här på somrarna i 51 år, men aldrig sett några "Marstrandsholmarna". Finns inte med på sjökortet heller. Vi ser solen gå ner över Pater Nosterskären, men inte tänker jag på någon Karlexklocka då.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Det var absolut några fula as till klockor, med det sagt så är det väl härligt med unga (?) entreprenörer. Att ta en produkt som är billig att köpa in och försöka förädla genom varumärkesbyggande (vem som nu lockas av Göteborgstrakten? ;)) är knappast något nytt. Den potentiella målgruppen är knappast WIS-ligan utan 15-25-åringar som förmodligen annars hade köpt Gant, DW eller liknande, tänker mig att den horologiska verkshöjden inte är enorm hos dessa tillmärkare heller...Nä, kör på säger jag!

Böjd att hålla med.
Om ganska precis allt.
 

Turbotom

Omega
Precis som en duktig guldsmed på Östermalm sa, att de som tjänade pengar var den butiken längre ner på gatan som sålde bijouterier och inte han som tillverkade smycken för tio, hundratusentals kronor.
 

wadstroem

Cartier
Hur kan man inte bli trött på de här nya klockmärkerna som ständigt dyker upp. En trist hemsida, en kollektion bestående av fyra modeller, en uppdiktad historia som sträcker sig ett par år tillbaka i tiden och som börjar med ett par studerande "entreprenörer", och med "egna urverk" som egentligen är importerade och helt värdelösa.

Men, om vi bortser från ovanstående, så undrar jag över hur man tänker som skapare i det här fallet. KARLEX klockor ser precis ut som alla andra billiga "skelettklockor", se till exempel Kornen & Söhne vars klockor reas ut på Tradera och Ebay. Var finns efterfrågan på sådana här klockor egentligen?
 
Topp