• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan man lita på ett bankfack? Kommer bankfack finnas kvar?

Bankfack - säkert och tryggt?

  • Ja - en bank kan man lita på

    Röster: 9 42.9%
  • Nej - Det var bättre förr

    Röster: 12 57.1%

  • Totala väljare
    21
D

Deleted member 1154

Guest
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22167183.ab


Handelsbanken slarvade bort 63-årige Inges bankfack
Inge Fäste, 63, har hyrt ett bankfack hos Handelsbanken i Kalmar i 32 år.

För två veckor sedan skulle han plocka ut sina grejer – men då var bankfacket med allt innehåll borta.

– De har inte kunnat förklara vad som har hänt, det är inte klokt, säger Inge Fäste.
 

JL72

Omega
Min bedömning är att du förvisso kan lita på bankfack (så länge de finns kvar). Swedbank i min hemkommun har dock - i och med att de lade ner (de fulluthyrda) bankfacken - gjort klart att det privatkunder inte är en verksamhet de prioriterar, vilket medfört att jag bytt såväl bank som förvaringslösning (SEB och annat bankfack).
 

Knypplarn

Cartier
Det verkar ju dumt att vara kund i en bank man inte litar på.

Dock har ju många bankkontor börjat stänga ner sina bankfackstjänster de senaste åren. Satt tidigare i en BRF-styrelse och var tvungen att tömma två bankfack för att banken skulle avsluta tjänsten, dock fick vi flertalet påminnelser i god tid innan så att man skulle hinna tömma. Vad som händer om man inte gör det har jag ingen aning om.

Dessa brev kanske har glidit Inge förbi vilket har lett till att han inte greppar vad som skett med bankfacket.
 
Nej, man kan inte lita på banken. Tänk också på att kontanter och en del investeringsguld ej är tillåtet att förvara och kan konfiskeras vid upptäckt.

Nej, det dom gäller är guld och kontanter i madrassen, ett vapen vid sängen och ett rejält ved- och matförråd.
Winter is coming... :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
Namnet Inge Fäste, sätter sig inte direkt i minnet :) hahaha, skidåkare...
 
Topp