Laddar...
Nymans Ur 1851

Johannesens
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kan man lita på ett bankfack? Kommer bankfack finnas kvar?

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Joshua3, 30 januari 2016.

?

Bankfack - säkert och tryggt?

1. Ja - en bank kan man lita på

8 röst(er)
    42,1%
  2. Nej - Det var bättre förr

11 röst(er)
    57,9%
  1. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22167183.ab

Handelsbanken slarvade bort 63-årige Inges bankfack
    Inge Fäste, 63, har hyrt ett bankfack hos Handelsbanken i Kalmar i 32 år.

För två veckor sedan skulle han plocka ut sina grejer – men då var bankfacket med allt innehåll borta.

– De har inte kunnat förklara vad som har hänt, det är inte klokt, säger Inge Fäste.

2. Nic

Nic Präst

Från:
    Hälsingland
    Inge Fäste alltså, undrar om han åker skidor?

Syven, Jakobb, wayne och 20 andra gillar detta.
  3. SimonJE

SimonJE Bonde

Från:
    Göteborg
    Låter som en jävligt hal kille.

Fujoor, Oskiva, vestergard och 9 andra gillar detta.
  4. JL72

JL72 Bonde

Från:
    Dalarna
    Min bedömning är att du förvisso kan lita på bankfack (så länge de finns kvar). Swedbank i min hemkommun har dock - i och med att de lade ner (de fulluthyrda) bankfacken - gjort klart att det privatkunder inte är en verksamhet de prioriterar, vilket medfört att jag bytt såväl bank som förvaringslösning (SEB och annat bankfack).

5. Knypplarn

Knypplarn Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Det verkar ju dumt att vara kund i en bank man inte litar på.

Dock har ju många bankkontor börjat stänga ner sina bankfackstjänster de senaste åren. Satt tidigare i en BRF-styrelse och var tvungen att tömma två bankfack för att banken skulle avsluta tjänsten, dock fick vi flertalet påminnelser i god tid innan så att man skulle hinna tömma. Vad som händer om man inte gör det har jag ingen aning om.

Dessa brev kanske har glidit Inge förbi vilket har lett till att han inte greppar vad som skett med bankfacket.

JL72 gillar detta.
  6. skallagrimson

skallagrimson Borgare

Nej, man kan inte lita på banken. Tänk också på att kontanter och en del investeringsguld ej är tillåtet att förvara och kan konfiskeras vid upptäckt.

Nej, det dom gäller är guld och kontanter i madrassen, ett vapen vid sängen och ett rejält ved- och matförråd.
    Winter is coming... :)

JLW, Ako och McNulty gillar detta.
  7. Chami

Chami Friends of KS

Mitt i Solna försvinner :(

8. Joshua3
    Trådstartare

Joshua3 Friends of KS

Namnet Inge Fäste, sätter sig inte direkt i minnet :) hahaha, skidåkare...