• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan man säga mer om det faktum att Rolex är nr 1!

jabla

Sarlacc
Spencer66 skrev:
Rolex will become a major long-term partner of Formula 1 from the 2013 season onwards, taking on the titles of Official Timekeeper and Official Timepiece. The Swiss-based brand, which is replacing Hublot, will provide the time at every Grand Prix next season and feature trackside in the form of advertising boards.


Bernie Ecclestone
"Without question Rolex is the partner of choice for a world class sporting series like Formula 1," said Bernie Ecclestone, CEO of the Formula One Group. "The brand’s prestige, the excellence of its watches as well as Rolex’s passionate and long-standing commitment to motor sports gives it true credibility.

"Rolex has incredible sporting heritage and therefore Formula 1 is the right place for Rolex to be."


Tycker det är kul eftersom jag är ett stort fan av Formel 1. Hoppas dock att det blir befintligt modellutbud som fasas in som passande i F1 och inte nya krystade modeller som skall säljas in.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Re: Sv: Kan man säga mer om det faktum att Rolex är nr 1!

masterkiller skrev:
Spencer66 skrev:
Jaha din tomte nu får du förklara dig!

Spencer66 skrev:
Fan Per, du känns lite smådum ibland ;)

Spencer66 skrev:
Men är du dum Davvan?

Spencer66 skrev:
Är du kronslut Davvan

Spencer66 skrev:
nu framstår du bara som korkad..

Spencer66 skrev:
Nog för jag visste att du blivit trög i förorten men nu är det skrämmande..

Spence, skulle det inte vara en vänlig ton här på KS?

Han är på läsken igen...du vet hur han blir...stursk :)

Spence....ser fram emot att få ge dig presenten....det är en one-of....
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Re: Sv: Kan man säga mer om det faktum att Rolex är nr 1!

masterkiller skrev:
Spence, skulle det inte vara en vänlig ton här på KS?

Jinxa inte årets tråd nu! Det här kommer bli en klassiker! :mrgreen:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Re: Sv: Kan man säga mer om det faktum att Rolex är nr 1!

Davvan skrev:
masterkiller skrev:
Spencer66 skrev:
Jaha din tomte nu får du förklara dig!

Spencer66 skrev:
Fan Per, du känns lite smådum ibland ;)

Spencer66 skrev:
Men är du dum Davvan?

Spencer66 skrev:
Är du kronslut Davvan

Spencer66 skrev:
nu framstår du bara som korkad..

Spencer66 skrev:
Nog för jag visste att du blivit trög i förorten men nu är det skrämmande..

Spence, skulle det inte vara en vänlig ton här på KS?

Han är på läsken igen...du vet hur han blir...stursk :)

Spence....ser fram emot att få ge dig presenten....det är en one-of....

Hoppas jag, annars kommer jag inte hjälpa dig när dina klockor f-car upp..
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Kan man säga mer om det faktum att Rolex är nr 1!

Förmodligen kommer det väl någon form av F1-branding eller specialmodeller i och med det här avtalet, det brukar göra det...

Men det MÅSTE inte innebära nya produkter från Rolex?! Avtalet gäller främst tidtagning mm i samband med race, vilket är en helt egen deal som inte innebär att sälja armbandsur primärt! Iofs så står det också "Official Timepiece" vilket luktar marknadsföring av klockmodell... För värst av alla framåtböjda pengasamlare är Mr. Ecclestone... :lol:
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Vanlig branding. Inget Rolex inte gjort förr.. Lär inte komma något nytt. Möjligtvis någon extra prisökning. :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Faan Spence.. Dina påhopp får en ju nästan att vilja slänga Sea Dwellern och köpa en.. Hublot?! :cool:
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Kan man säga mer om det faktum att Rolex är nr 1!

Per skrev:
Vanlig branding. Inget Rolex inte gjort förr.. Lär inte komma något nytt. Möjligtvis någon extra prisökning. :)
Menar att tidtagnings-kontraktet inte måste innebära nån branding heller...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Re: Sv: Kan man säga mer om det faktum att Rolex är nr 1!

Camo00 skrev:
Per skrev:
Vanlig branding. Inget Rolex inte gjort förr.. Lär inte komma något nytt. Möjligtvis någon extra prisökning. :)
Menar att tidtagnings-kontraktet inte måste innebära nån branding heller...
Hur menar du nu? Rolex vill synas och stärka sitt varumärke. :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Daytonan fyller passande nog 50 bast inför F1 jippot 2013.......närmaste racing Rolex kommer....släng på en grön krans så är det biff.......nästan lite pinit....

Hublot står ändå för teknik och utveckling som går i linje med F1......
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Kan man säga mer om det faktum att Rolex är nr 1!

Per skrev:
Camo00 skrev:
Per skrev:
Vanlig branding. Inget Rolex inte gjort förr.. Lär inte komma något nytt. Möjligtvis någon extra prisökning. :)
Menar att tidtagnings-kontraktet inte måste innebära nån branding heller...
Hur menar du nu? Rolex vill synas och stärka sitt varumärke. :)
Jo, såklart. Ville bara reda lite i vad det presenterade avtalet egentligen gäller, dvs primärt teknik/know how i form av tidtagning. Inte nya/brandade klockor i första hand... :)
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Jag tror inte på en enda F1-logga eller specialmodell. Rolex har sponsrat så mångra andra evenemang och tävlingar tidigare utan en enda märkt modell och så kommer det att fortsätta. Helt säker.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Re: Sv: Kan man säga mer om det faktum att Rolex är nr 1!

Camo00 skrev:
Jo, såklart. Ville bara reda lite i vad det presenterade avtalet egentligen gäller, dvs primärt teknik/know how i form av tidtagning. Inte nya/brandade klockor i första hand... :)
Precis. De exponerar sitt varumärke. Tror i ärlighetens namn inte de har något med tekniken i sig att göra. De har köpt annonsplats på tidtagning och på lite random skyltar under alla f1-lopp. Mer än så är det knappast.
 

Ricrob

Patek
Re: Sv: Kan man säga mer om det faktum att Rolex är nr 1!

masterkiller skrev:
Spencer66 skrev:
Jaha din tomte nu får du förklara dig!

Spencer66 skrev:
Fan Per, du känns lite smådum ibland ;)

Spencer66 skrev:
Men är du dum Davvan?

Spencer66 skrev:
Är du kronslut Davvan

Spencer66 skrev:
nu framstår du bara som korkad..

Spencer66 skrev:
Nog för jag visste att du blivit trög i förorten men nu är det skrämmande..

Spence, skulle det inte vara en vänlig ton här på KS?

+1 på den... Fjanterier!
 

Optimisten

Cartier
Spencer66 skrev:
Fryken skrev:
Läste det. Kul!

Jag hoppas hoppas hoppas dock att det inte kommer en massa pajiga LE-modeller nu. Känns väl iofs inte speciellt troligt.


Tror knappast det, de har sponsrat så mycket utan att hora ut sig som Omega, Hublot, AP etc..

Jag håller med om att Omega, Hublot och AP horar sig med sin sponsring och L.E., men i Rolex fall köper deras "ambassadörer" horor. Vilket är värst?

En av TW "älskarinnor" jobbar nu på bordell.
http://www.tmz.com/2012/11/04/joslyn-ja ... nny-ranch/


UrbanMediaKings.comRolexTiger.jpg

http://urbanmediakings.com/tiger-woods- ... ith-rolex/


Vad gör då Rolex med sin nya ambassadör? Jo, lägger upp en film där han pratar om sin "familj".
Tiger Woods: Winning with Family - Rolex Rendezvous
Published on Jul 18, 2012 by WorldOfRolex
Jaha, vad snackar de då om? Hans egna barn och "fru"?, nähä, han har ju k---a runt och åkt på en skilsmässa. Nejmen då tinar vi väl upp lite minnen kring hans pappa för femti-elfte gången och snackar om det. Men hur många tänker på hans pappa när de hör
Tiger Woods Familj
?

[video]https://www.youtube.com/watch?v=xPswwY1EgJo[/video]


Rolex gör mycket rätt vad gäller marknadsföring, här har de dock slått i out of bounds. Tänk om den indiske intervjuaren hade avlutat med frågan: "How about Elin and the kids?", men det kan man ju bara drömma om.
 
Singular skrev:
Jag tror inte på en enda F1-logga eller specialmodell. Rolex har sponsrat så mångra andra evenemang och tävlingar tidigare utan en enda märkt modell och så kommer det att fortsätta. Helt säker.

Men dom döpte väl Daytonan efter ett race dom sponsrade/sponsrar?
 

Wi

NLA
2-Faktor
Nej, daytonan är väl döpt som hyllning till racerbanan i Daytona Beach? Inte till själva daytona speedway racen?
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Exakt. Det är en sak att (för femtio år sen) döpa en modell efter ett lopp/racerbana och en annan att skapa en massa tramsmodeller på temat (annars hade det ju varit nackskott direkt på ex Heuer).
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Jag har inget emot att man uppkallar modeller efter platser/event/stora prestationer, tex rolex everest, det är bara del av vanlig marknadsföring där man försöker få lite cred genom att associeras med nåt coolt, ibland flyger det (heuer monaco) ibland inte (heuer jarama anyone?) 

Däremot hakar jag upp mig lite på hur begreppet "horande" används i denna tråden... Ta nedanstående exempel:

Säljgruppens måndagsmöte...

1. (mad med boardroom) -Jo, vi har fått en förfrågan från en oförtjänt svinrik kung nånstans som vill ha sitt blaffiga familjevapen tryckt mitt på tavla på VÅRA klockor... För o dela ut till rättrogna undersåtar... Va f-n svarar vi på det??? Inte okej väl...?
-kunde han betala bra?
-obscent bra...
-äh vafan kör bara, pengar luktar inte... (rolex omani)

2. (the office)  -Jo, vi har fått en förfrågan från nåt jävla företag som säljer undermåliga på gränsen till hälsovådliga konsumentprodukter, de vill ha sin blaffiga logga tryckt mitt på tavlan på VÅRA klockor för o dela ut till säljare som excellerat i att kränga skiten...  Va f-n svarar vi på det??? Inte okej väl...?
-kunde de betala bra?
-obscent bra...
-äh vafan kör bara, pengar luktar inte... (rolex dominos)

3. (tecknat av lena ackebo) 
-gubbar, fick en jävla brajt ide'e i hälgen... Vad tror ni om att betala en tjäändis för att synas tillsammans med våra klockor???
-amen gu asså va fräsch!!! Kör på den vetja!!! (anyfuckingbrand)

4. (andrakammarsalen) Jo, det här fopolls VM i Ukraina... Nu när vi är official timer... Vore det inte coolt om vi drog upp en L.E i gult o blått o dela ut en handfull till några som jobbar i skymundan jävla hårt o otacksamt, domarna o hororna el nåra? O sen sälja resten?
-jo förfan, borde väl kunna sälja några hundra till några fulla fans med för mycket deg som vill ha nåt minne?
-fast tjejerna asså... Skickar det "rätt" signaler, äre pk nog?
-okej vi testar med domarjävlarna denna gången så får vi se till 2014 dårå? (hublot)

IMHFO
1. Hor
2. Hor
3. Marketing
4. Marketing

De flesta som ogillar "tramsiga" L.E har antagligen inte känt starkt nog själva inför en dylik.

Jag har själv på allvar funderat på en Omega Seamaster Americas Cup (trevisarklockan "limiterad" till 9999...) för att AC är ett såjävla historiskt och maxat event. Eller en Omega "NZL32", uppkallad efter den historiska båten från nya zealand med no 32 som vann cupen efter en heroisk insats...

60D177BE-83C5-44E0-A7AE-33AD40D0EB03-827-00000177163005BC.jpg



17473B39-85D2-43D9-8736-D87A778115EA-827-000001772756AE32.jpg


E91AFF88-9647-474F-80E4-9389002FFA13-827-000001772C8B1273.jpg



:D
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Kan man säga mer om det faktum att Rolex är nr 1!

NiklasArvid skrev:
Jag har själv på allvar funderat på en Omega Seamaster Americas Cup (trevisarklockan "limiterad" till 9999...) för att AC är ett såjävla historiskt och maxat event. Eller en Omega "NZL32", uppkallad efter den historiska båten från nya zealand med no 32 som vann cupen efter en heroisk insats...

:D
Såg en igår i skylten på Pantbanken vid Triangeln i Malmö... Vet inte om den är på auktion eller finns i webshopen...
 

Optimisten

Cartier
NiklasArvid skrev:
Jag har inget emot att man uppkallar modeller efter platser/event/stora prestationer, tex rolex everest, det är bara del av vanlig marknadsföring där man försöker få lite cred genom att associeras med nåt coolt, ibland flyger det (heuer monaco) ibland inte (heuer jarama anyone?) 

Däremot hakar jag upp mig lite på hur begreppet "horande" används i denna tråden... Ta nedanstående exempel:

Säljgruppens måndagsmöte...

1. (mad med boardroom) -Jo, vi har fått en förfrågan från en oförtjänt svinrik kung nånstans som vill ha sitt blaffiga familjevapen tryckt mitt på tavla på VÅRA klockor... För o dela ut till rättrogna undersåtar... Va f-n svarar vi på det??? Inte okej väl...?
-kunde han betala bra?
-obscent bra...
-äh vafan kör bara, pengar luktar inte... (rolex omani)

2. (the office)  -Jo, vi har fått en förfrågan från nåt jävla företag som säljer undermåliga på gränsen till hälsovådliga konsumentprodukter, de vill ha sin blaffiga logga tryckt mitt på tavlan på VÅRA klockor för o dela ut till säljare som excellerat i att kränga skiten...  Va f-n svarar vi på det??? Inte okej väl...?
-kunde de betala bra?
-obscent bra...
-äh vafan kör bara, pengar luktar inte... (rolex dominos)

3. (tecknat av lena ackebo) 
-gubbar, fick en jävla brajt ide'e i hälgen... Vad tror ni om att betala en tjäändis för att synas tillsammans med våra klockor???
-amen gu asså va fräsch!!! Kör på den vetja!!! (anyfuckingbrand)

4. (andrakammarsalen) Jo, det här fopolls VM i Ukraina... Nu när vi är official timer... Vore det inte coolt om vi drog upp en L.E i gult o blått o dela ut en handfull till några som jobbar i skymundan jävla hårt o otacksamt, domarna o hororna el nåra? O sen sälja resten?
-jo förfan, borde väl kunna sälja några hundra till några fulla fans med för mycket deg som vill ha nåt minne?
-fast tjejerna asså... Skickar det "rätt" signaler, äre pk nog?
-okej vi testar med domarjävlarna denna gången så får vi se till 2014 dårå? (hublot)

IMHFO
1. Hor
2. Hor
3. Marketing
4. Marketing

De flesta som ogillar "tramsiga" L.E har antagligen inte känt starkt nog själva inför en dylik.

Jag har själv på allvar funderat på en Omega Seamaster Americas Cup (trevisarklockan "limiterad" till 9999...) för att AC är ett såjävla historiskt och maxat event. Eller en Omega "NZL32", uppkallad efter den historiska båten från nya zealand med no 32 som vann cupen efter en heroisk insats...

:D

Att hora är ju att sälja ut sig.

När företag eller länder kommer till Rolex för att få specialtryckta urtavlor är det ju Rolex som blir uppsökta och kan välja om de vill göra en upplaga klockor eller inte. Rolex är i en styrkesituation - har makten - det är prestige.

Vad gäller Hublot och t.ex. Omegas ständiga limited editions så handlar det ju om att sälja ut sig. Precis som en prostituerad sminkar upp sig lite extra för att få en extra kund en regnig tisdag. Det är limited editions. Dessa företag agerar inte utefrån en styrkeposition - de har ingen makt - det är låg prestige.

Om man tittar mer noga på vilka Omega sponsrar så är det delvis personer som är kända för att de är kända, även om de då och då spelar in en film etc.. Rolex sponsrar personer som t.ex. genom tävling eller extrema prestationer bevisat sig inneha eftersträvansvärd talang och drivkraft.

:ugeek:
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Nej, det är inte prestige - det är "sell out"/gör det för pengarna...

Jag gillar Universal Geneve mycket, men det hindrar mig inte från att se att deras "Saddam Hussein" serier är sell-outs... ...även om de naturligtvis blivit kontaktade av klienten... :p
 

jabla

Sarlacc
Optimisten skrev:
NiklasArvid skrev:
Jag har inget emot att man uppkallar modeller efter platser/event/stora prestationer, tex rolex everest, det är bara del av vanlig marknadsföring där man försöker få lite cred genom att associeras med nåt coolt, ibland flyger det (heuer monaco) ibland inte (heuer jarama anyone?) 

Däremot hakar jag upp mig lite på hur begreppet "horande" används i denna tråden... Ta nedanstående exempel:

Säljgruppens måndagsmöte...

1. (mad med boardroom) -Jo, vi har fått en förfrågan från en oförtjänt svinrik kung nånstans som vill ha sitt blaffiga familjevapen tryckt mitt på tavla på VÅRA klockor... För o dela ut till rättrogna undersåtar... Va f-n svarar vi på det??? Inte okej väl...?
-kunde han betala bra?
-obscent bra...
-äh vafan kör bara, pengar luktar inte... (rolex omani)

2. (the office)  -Jo, vi har fått en förfrågan från nåt jävla företag som säljer undermåliga på gränsen till hälsovådliga konsumentprodukter, de vill ha sin blaffiga logga tryckt mitt på tavlan på VÅRA klockor för o dela ut till säljare som excellerat i att kränga skiten...  Va f-n svarar vi på det??? Inte okej väl...?
-kunde de betala bra?
-obscent bra...
-äh vafan kör bara, pengar luktar inte... (rolex dominos)

3. (tecknat av lena ackebo) 
-gubbar, fick en jävla brajt ide'e i hälgen... Vad tror ni om att betala en tjäändis för att synas tillsammans med våra klockor???
-amen gu asså va fräsch!!! Kör på den vetja!!! (anyfuckingbrand)

4. (andrakammarsalen) Jo, det här fopolls VM i Ukraina... Nu när vi är official timer... Vore det inte coolt om vi drog upp en L.E i gult o blått o dela ut en handfull till några som jobbar i skymundan jävla hårt o otacksamt, domarna o hororna el nåra? O sen sälja resten?
-jo förfan, borde väl kunna sälja några hundra till några fulla fans med för mycket deg som vill ha nåt minne?
-fast tjejerna asså... Skickar det "rätt" signaler, äre pk nog?
-okej vi testar med domarjävlarna denna gången så får vi se till 2014 dårå? (hublot)

IMHFO
1. Hor
2. Hor
3. Marketing
4. Marketing

De flesta som ogillar "tramsiga" L.E har antagligen inte känt starkt nog själva inför en dylik.

Jag har själv på allvar funderat på en Omega Seamaster Americas Cup (trevisarklockan "limiterad" till 9999...) för att AC är ett såjävla historiskt och maxat event. Eller en Omega "NZL32", uppkallad efter den historiska båten från nya zealand med no 32 som vann cupen efter en heroisk insats...

:D

Att hora är ju att sälja ut sig.

När företag eller länder kommer till Rolex för att få specialtryckta urtavlor är det ju Rolex som blir uppsökta och kan välja om de vill göra en upplaga klockor eller inte. Rolex är i en styrkesituation - har makten - det är prestige.

Vad gäller Hublot och t.ex. Omegas ständiga limited editions så handlar det ju om att sälja ut sig. Precis som en prostituerad sminkar upp sig lite extra för att få en extra kund en regnig tisdag. Det är limited editions. Dessa företag agerar inte utefrån en styrkeposition - de har ingen makt - det är låg prestige.

Om man tittar mer noga på vilka Omega sponsrar så är det delvis personer som är kända för att de är kända, även om de då och då spelar in en film etc.. Rolex sponsrar personer som t.ex. genom tävling eller extrema prestationer bevisat sig inneha eftersträvansvärd talang och drivkraft.

:ugeek:


När det gäller tryck på urtavlor är det ju bara frågan om Rolex vill göra jobbet annars kan man köpa en flock Rolexklockor och låta något annat företag trycka din logga på urtavlan.
Inte hor med andra ord.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Optimisten skrev:
NiklasArvid skrev:
Jag har inget emot att man uppkallar modeller efter platser/event/stora prestationer, tex rolex everest, det är bara del av vanlig marknadsföring där man försöker få lite cred genom att associeras med nåt coolt, ibland flyger det (heuer monaco) ibland inte (heuer jarama anyone?) 

Däremot hakar jag upp mig lite på hur begreppet "horande" används i denna tråden... Ta nedanstående exempel:

Säljgruppens måndagsmöte...

1. (mad med boardroom) -Jo, vi har fått en förfrågan från en oförtjänt svinrik kung nånstans som vill ha sitt blaffiga familjevapen tryckt mitt på tavla på VÅRA klockor... För o dela ut till rättrogna undersåtar... Va f-n svarar vi på det??? Inte okej väl...?
-kunde han betala bra?
-obscent bra...
-äh vafan kör bara, pengar luktar inte... (rolex omani)

2. (the office)  -Jo, vi har fått en förfrågan från nåt jävla företag som säljer undermåliga på gränsen till hälsovådliga konsumentprodukter, de vill ha sin blaffiga logga tryckt mitt på tavlan på VÅRA klockor för o dela ut till säljare som excellerat i att kränga skiten...  Va f-n svarar vi på det??? Inte okej väl...?
-kunde de betala bra?
-obscent bra...
-äh vafan kör bara, pengar luktar inte... (rolex dominos)

3. (tecknat av lena ackebo) 
-gubbar, fick en jävla brajt ide'e i hälgen... Vad tror ni om att betala en tjäändis för att synas tillsammans med våra klockor???
-amen gu asså va fräsch!!! Kör på den vetja!!! (anyfuckingbrand)

4. (andrakammarsalen) Jo, det här fopolls VM i Ukraina... Nu när vi är official timer... Vore det inte coolt om vi drog upp en L.E i gult o blått o dela ut en handfull till några som jobbar i skymundan jävla hårt o otacksamt, domarna o hororna el nåra? O sen sälja resten?
-jo förfan, borde väl kunna sälja några hundra till några fulla fans med för mycket deg som vill ha nåt minne?
-fast tjejerna asså... Skickar det "rätt" signaler, äre pk nog?
-okej vi testar med domarjävlarna denna gången så får vi se till 2014 dårå? (hublot)

IMHFO
1. Hor
2. Hor
3. Marketing
4. Marketing

De flesta som ogillar "tramsiga" L.E har antagligen inte känt starkt nog själva inför en dylik.

Jag har själv på allvar funderat på en Omega Seamaster Americas Cup (trevisarklockan "limiterad" till 9999...) för att AC är ett såjävla historiskt och maxat event. Eller en Omega "NZL32", uppkallad efter den historiska båten från nya zealand med no 32 som vann cupen efter en heroisk insats...

:D

Att hora är ju att sälja ut sig.

När företag eller länder kommer till Rolex för att få specialtryckta urtavlor är det ju Rolex som blir uppsökta och kan välja om de vill göra en upplaga klockor eller inte. Rolex är i en styrkesituation - har makten - det är prestige.

Vad gäller Hublot och t.ex. Omegas ständiga limited editions så handlar det ju om att sälja ut sig. Precis som en prostituerad sminkar upp sig lite extra för att få en extra kund en regnig tisdag. Det är limited editions. Dessa företag agerar inte utefrån en styrkeposition - de har ingen makt - det är låg prestige.

Om man tittar mer noga på vilka Omega sponsrar så är det delvis personer som är kända för att de är kända, även om de då och då spelar in en film etc.. Rolex sponsrar personer som t.ex. genom tävling eller extrema prestationer bevisat sig inneha eftersträvansvärd talang och drivkraft.

:ugeek:



+1
 
Topp