Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kan man serva en Lanco 70talare?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Airman, 30 april 2016.

1. Airman
    Trådstartare

Airman Präst

Som överskriften förtäljer, hur är det att serva Lanco (barracuda)?
    Funkar det? Finns delar?

2. willbur

willbur Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ingen aning alls. Ta till en urmakare och fråga är nog lättast

3. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Om det är svårt med delar kan ju en variant vara att scouta fram en donatorklocka?

Det handlar väl dessutom det klassiska dilemmat med vintageservice...är det värt det? Själv tvekar jag inte att serva en klocka jag verkligen gillar (om det är genomförbart med tanke på delar etc). Men en aspekt kan ju vara att kostnaden för service överstiger värdet på klockan, då krävs det kanske lite mer affektionsvärde för att det ska genomföras. :)

Wiliamo gillar detta.
  4. Airman
    Trådstartare

Airman Präst

Det är sant. Var lite sugen på att lägga ett bud på en vintage Lanco barracuda på Kaplans i lördags men vart osäker på det här med service osv. Så jag avvaktade. Den gick för 3600 sen.
    Rätt cool klocka annars...
    0.jpg

Denke gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield