• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan man vara för stor för en Sub?

petke

Breitling
Kanske nattens knäppaste tråd, men...
Sett några som diskuterat handledsstorlek kontra klockstorlek på forumet och har då insett att mina armar kanske är större en snittet?
Omkretsen är 18.5cm och ganska platt i formen, 60-70mm bred beroende på åt vilket håll handleden är vriden.
Så ni med SubC, vad ligger ni på i storlek? Tänker att det är enklare att diskutera sånt här på KS än på jobbet... Kollegorna skulle nog bli livrädd för mig om jag gick om kring mätte allas handleder :)

Kan tillägga att jag redan betalat handpenning för en 114060 hos AD, så Subben hamnar troligtvis på min handled oavsett.
(eller i alla fall någon klocka från den ADn)

Ni som har rejäla armar, dela gärna med er av nån Sub bild (glöm inte skriva era mått)

Och eftersom alla trådar bör ha bilder så kommer här ett gäng kreativa bilder som troligtvis bara en man som (nästan) saknar klockor kan komma på...

Klockan som är tänkt att ersättas av en ny SubC
2gy83ec.jpg

39mm Certina på armen, som jag upplever något liten på mig.
143kq9u.jpg


Sedan följer några fantasifulla armbandsprydnader för att åskådliggöra mina extremiteters storlek :)

36*53mm Tändsticksask
r0v21d.jpg

Klassisk glödlampa E27
20fqps1.jpg

85mm Syltburkslock
40078.jpg
 

petke

Breitling
Syltburken är 2016 hetaste look enligt GQ.
Å vad glad jag blir, har funderat mycket på jag ska nato eller zulu till den. :)

Hur som helst så låter det på er jag har ganska normala handleder då. Fick för mig att alla handledsbilder på subbar jag sett var på mycket mindre armar, men så är det kanske inte. Ja ja, ni är väl vana vid dumma frågetrådar från nyblivna entusiaster som ska köpa sin första Rolle, ;).
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Icke då. Har en kompis som använder alla länkar och glidelock på max på sin sub för att kunna ha den på sig. Ser inte konstigt ut på hans handled så det konmer gå bra på din.
 

PCB

Audemars
Har en 114060
Bredden på min handled är 59mm
Skulle inte vilja ha mindre klocka,
Bilder ljuger , ser mindre ut irl.
Klockan i sej är helt okej, gillar länken och låset skarpt! Synd å skam att bära den på nato tycker jag.
image.jpeg
 
Senast ändrad:

Taxman

Rolex
2-Faktor
Kanske nattens knäppaste tråd, men...
Sett några som diskuterat handledsstorlek kontra klockstorlek på forumet och har då insett att mina armar kanske är större en snittet?
Omkretsen är 18.5cm och ganska platt i formen, 60-70mm bred beroende på åt vilket håll handleden är vriden.
Så ni med SubC, vad ligger ni på i storlek? Tänker att det är enklare att diskutera sånt här på KS än på jobbet... Kollegorna skulle nog bli livrädd för mig om jag gick om kring mätte allas handleder :)

Kan tillägga att jag redan betalat handpenning för en 114060 hos AD, så Subben hamnar troligtvis på min handled oavsett.
(eller i alla fall någon klocka från den ADn)

Ni som har rejäla armar, dela gärna med er av nån Sub bild (glöm inte skriva era mått)

Och eftersom alla trådar bör ha bilder så kommer här ett gäng kreativa bilder som troligtvis bara en man som (nästan) saknar klockor kan komma på...

Klockan som är tänkt att ersättas av en ny SubC
2gy83ec.jpg

39mm Certina på armen, som jag upplever något liten på mig.
143kq9u.jpg


Sedan följer några fantasifulla armbandsprydnader för att åskådliggöra mina extremiteters storlek :)

36*53mm Tändsticksask
r0v21d.jpg

Klassisk glödlampa E27
20fqps1.jpg

85mm Syltburkslock
40078.jpg

Den kommer sitta som en smäck! :D Själv har jag tunna/smala handleder vilket iaf jag uppfattar som betydligt mer begränsande. Om jag var du skulle jag njuta av att klockan inte kommer sitta som ett burklock på armen.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag har 19.5cm handleder och tycker att en vintage sub sitter bra , en modern sub bär större.
 
Topp