Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kan ni avgöra om den här omegan är äkta och vilken modell då?

Diskussion i 'Diskussion' startad av ppk, 10 november 2014.

1. ppk
    Trådstartare

ppk Torpare

Kan ni avgöra om den här omegan är äkta och vilken modell då? tacksam för svar

Bifogade filer:

2. Galaxy

Galaxy Friends of KS

Långt ifrån expert, men tycker att "Seamaster"-texten ser väldigt ommålad ut.

3. Nexus

Nexus Präst

jabla gillar detta.
  4. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Omega Mumbai?

Icaras gillar detta.
  5. David Eriksson

David Eriksson Biskop

Från:
    Stockholm
    Inte heller någon kännare av rang men känns inte kosher.

6. par

par Friends of KS

Tycker "Omega" ser ut som något en 3 åring skrivit. Inget Omega skulle skickat ut. Sen behöver ju inte allt vara kass för att tavlan är dålig så klart men det är ju en stor del

7. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Kronan och tavlan ser fel ut, tycker jag känner igen modellen som en så kallad Mallorca-omega. Ofta enkla vanliga mekaniska verk som graverades taskigt med Omegasymbolen.

Edit:

http://omegaforums.net/threads/help-needed-from-the-experts-value.1532/

Jag är dock långt ifrån någon Omegaexpert, så rätta mig gärna om jag har fel! :)

Säkrast är att öppna och ta lite bilder på urverket för oss att avgöra, eller ta den till en urmakare för bedömning så att den inte innehåller några äkta delar...

Rozzy gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield