• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan ni göra mig en tjänst?

Rivalen

Rolex
Googla "köpa klocka" och räkna vilken position ni hittar mig på och posta det här. Jag får det till 2a, men blir osäker om webbläsaren lurar mig. Så här ser det ut på Google - vilken plats har detta i er läsare?:

Köpa klocka - möjligheter och risker - watchout!
watchout.hemsida24.se/köpa-klocka-16657087‎Cachad
12 okt 2013 - 12 oct 2013 Köpa ny eller begagnad klocka? Var och av vem? Facetoface eller på distans i Sverige och utomlands. Hur och när betalar du?

Jag är på väg att byta "watchout" mot "köpaklocka" för att jag var otålig att hålla en plats på Googles första sida på sökbegreppet "köpa klocka", men ligger jag nu 2a, så kanske jag skall tänka om. 1an är nog en annons så den kan jag inte slå.

Kollade med Daviden och min site har på 6 månader genererat 800 inlänkningar till Klocksnack och 60 nya unika besökare. En sputt i KS-havet, men fler än jag kan åstadkomma genom att prata väl om KS.

Jag har köpt domänen köpaklocka.info, men den funkar först om några dagar. Nu måste jag fundera på om den skall länka till det ena eller det andra - puuh.

Tack för att ni tar er tid - skall bli spännande att se om jag ligger så högt?

Skall PMa Daviden för råd när jag får era svar. / Riv
 

Rivalen

Rolex
Är inte Google så interaktivt att det listar utifrån tidigare besökta sidor?

Jag kan för lite om detta. Min läsare är ställd att radera all historik varje gång jag stänger ner. Utan att jag klickat in mig på min site visar den siten uppe i topp ibland och runt 15 ibland. Gserp sägger att jag har plats 16 och en annan keywordranking sa 9. Jag håller ju på att försöka förstå. :)
 

Frosse

Cartier
Jag kan för lite om detta. Min läsare är ställd att radera all historik varje gång jag stänger ner. Utan att jag klickat in mig på min site visar den siten uppe i topp ibland och runt 15 ibland. Gserp sägger att jag har plats 16 och en annan keywordranking sa 9. Jag håller ju på att försöka förstå. :)
Kan hjälpa till lite med SEO om du är intresserad. Vill man hamna högt finns det många trick man kan köra.
 

Rivalen

Rolex
Ingen fick typ top fem som jag fått ett antal gånger. Ok ca 14 stämmer med vad Gserp oc serpchecker säger.

Tack, Frosse jag PMar dig. Om ingen hittar mig på första sidan så tackar jag för all hjälp och tråden kan få glida neråt i fältet.

:)
 

Rivalen

Rolex
Hjälper det inte att försöka få en "ren" ostörd träff genom att radera historia när man stänger läsaren. Jag gillar plats 3.:)
 
C

China

Guest
Lycka till Rivalen!

Jag gillar din informativa hemsida, särskilt att du tar upp det faktum att man bör kontrollera tidsavvikelse, amplitud och "beat error". En fullständig varudeklaration borde vara standard hos alla företag, men hur ser det ut i praktiken?
 
Topp