• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan ni hjälpa mig med skicket på denna röd Sub

klemens

Omega
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ser väl helt okej ut. Ganska average. Visa gärna bilder på luggarna så att vi kan se slipningen. Den är polerad men frågan är hur mycket av formen den förlorat. Tavla och visare har fin patina.
 

poormans

Rolex
Ser trevlig ut, givetvis polerad men raka boett sidor och av vad man kan se hyffsat tjocka kronskydd

vad begär de för den?
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tycker den ser fin ut i form, tavla och visare men något känns mysko med bezeln. Bevelsen känns alldeles för kraftiga, men det kanske är i sin ordning?
För kraftiga bevels? Jag ser inte några bevels.

IMG_0570.JPG


Edit: Menar du hacken på bezelen? Jag gissar på att bezelen är betydligt nyare än resten av klockan.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ser inte bezeln väldigt mycket bredare ut än boetten? Ser för mitt otränade öga ut som om sidorna polerats rätt kraftigt.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ser inte bezeln väldigt mycket bredare ut än boetten? Ser för mitt otränade öga ut som om sidorna polerats rätt kraftigt.
Att den polerats råder inga större tvivel om. Vet inte hur bra ditt mått är iom bezelen är bra mkt bredare. Speciellt som bezelen är av nyare modell.

Här har du två använda, men orörda, tidiga 70-talssubbar att jämföra med. Den i trådstarten är inte jättepolerad utan mest bara halvdåligt polerad som nästan allt som polerats på den tiden under service.

IMG_0607.JPG
 
  • Like
Reactions: 007
Topp