• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kan vem som helst ha en Rolex?

Ni har övertygat mej. Det är bara att slå till då :) det stora problemet blir ju att välja typ av länk, färg på urtavla, bezel etc. Vad jag sett så här långt så tycker jag dj2 är fin med blå urtavla, slät bezel och den grövre länken, men jag är väldigt osäker
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
...Bor du i en etta i en sunkig förort och kör en Saab från 1988 och har problem att betala elräkningen och köpa julmat så tycker jag att du ska hoppa klockan för då skulle du bara se löjlig ut med en Rolex på armen...
Då tycker jag att du ska hoppa för att i stället betala elräkningen och köpa julmat. Ingen ser dock löjlig ut med en snygg klocka på armen. Om någon känner sig löjlig så sitter det bara i skallen.

En Saab från 1988 är för övrigt en stenhård accessoar till en helgulds-Rolex. Du vet uppenbarligen inte mycket du Mangusta :)
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det beror på... Bor du i en etta i en sunkig förort och kör en Saab från 1988 och har problem att betala elräkningen och köpa julmat så tycker jag att du ska hoppa klockan för då skulle du bara se löjlig ut med en Rolex på armen. Om inte, kör hårt! :)


En Saab 900 Aero från 88 är ju det finaste man kan rulla i! Bara på med något guldigt så!
 

Patrike

Omega
Ni har övertygat mej. Det är bara att slå till då :) det stora problemet blir ju att välja typ av länk, färg på urtavla, bezel etc. Vad jag sett så här långt så tycker jag dj2 är fin med blå urtavla, slät bezel och den grövre länken, men jag är väldigt osäker

Oysterlänk (enda alternativet), vitgulds glasring och blå tavla med romerska siffror. Booom


Sent from my iPhone 6.5 using Tapatalk
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Min dotter på 3månader bär rolex...
u3uhutaz.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

John R

Panerai
Nej alla kan inte bära Rolex. Detta på grund av ett genetisk fel hos vissa människor på jorden. Man vet inte helt säker varför det är så men enligt de insatta så kan det bero på att man måste ha varit rik i sina tre tidigare liv, själv tror jag inte riktigt på den teorin.
Tydligen blir man ganska sjuk om man bär en Rolex och tillhör de som varigt fattiga i sina tre tidigare liv. De får oftast bära en Omega eller nått billigare alternativ.
Min rekommendation är att du går in till en AD och viskar lite tyst och försiktigt att du vill
göra Rolextestet och blinka tre gånger med ditt vänster öga.

Lycka till, jag håller tummarna!

;)

/John R
 
Det är bara att tuta och köpa. De som är intresserade av klockor ser att det är en DJ på en gång, de som är ointresserade ser inte ens att du har en klocka.

Gå in och kläm och känn hos en Rolex dealer så får du bättre koll. Bara du kan avgöra vad som funkar eller ej på din handled.
 

Sond

Patek
Efter att läs dina inlägg är jag väldigt säker på att Du kan köpa en Rolex. Skulle rekommendera en äldre DJ eller en DD, om du nu måste ha datum. Annars är Exp 1 36 mm i det närmsta perfekt. DJ 2 ser ganska blingig ut som flera påtalat.

Jag har surrat i ett antal tidigare trådar att jag har ibland stött på ganska osäkra personer som klätt upp sig med Rolex och där resultatet blir en förstärkning av deras osäkerhet. I mina ögon ska tilläggas. De personerna hade vunnit på att välja en annan klocka om vi pratar om vilka signaler man skickar ut.
 
Efter att läs dina inlägg är jag väldigt säker på att Du kan köpa en Rolex. Skulle rekommendera en äldre DJ eller en DD, om du nu måste ha datum. Annars är Exp 1 36 mm i det närmsta perfekt. DJ 2 ser ganska blingig ut som flera påtalat.

Jag har surrat i ett antal tidigare trådar att jag har ibland stött på ganska osäkra personer som klätt upp sig med Rolex och där resultatet blir en förstärkning av deras osäkerhet. I mina ögon ska tilläggas. De personerna hade vunnit på att välja en annan klocka om vi pratar om vilka signaler man skickar ut.

Håller med om att explorern är grymt fin. Jag måste inte ha datum, men tycker det ser lite tomt ut utan.

Varför tycker ni DJ 2 är blingig? Storleken? Jag var inne hos en Rolex AD för några dagar sedan och provade en och jag tyckte den kändes bra. Vanliga DJ tyckte jag kändes för liten, på gränsen till damstorlek, men det kanske beror på att jag går med en 42 mm dykur på armen i vanliga fall?
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Fast ska skita i det blå skåpet nu, har en säljare som kör Audi och glider in med en G/S Rolle. Känns bara B. Fast känner minst sagt samma avsky när nästa person kommer med en Audi och har Armani klocka. Urk
 

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Fast ska skita i det blå skåpet nu, har en säljare som kör Audi och glider in med en G/S Rolle. Känns bara B. Fast känner minst sagt samma avsky när nästa person kommer med en Audi och har Armani klocka. Urk


Tror det är "säljar-Audin" som är problemet primärt. Ingen taliban-stämpel på den. Nu blir säkert någon upprörd, men det är något ledsamt med Audi.
 

Sten

Cartier
Citat taget ur ask men: "You're right, a Rolex is not suitable for a 21-year-old. Rolexes are watches for slightly older men and you can do better."
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Efter att läs dina inlägg är jag väldigt säker på att Du kan köpa en Rolex. Skulle rekommendera en äldre DJ eller en DD, om du nu måste ha datum. Annars är Exp 1 36 mm i det närmsta perfekt. DJ 2 ser ganska blingig ut som flera påtalat.

Jag har surrat i ett antal tidigare trådar att jag har ibland stött på ganska osäkra personer som klätt upp sig med Rolex och där resultatet blir en förstärkning av deras osäkerhet. I mina ögon ska tilläggas. De personerna hade vunnit på att välja en annan klocka om vi pratar om vilka signaler man skickar ut.

Låter lite Saida om stycke 2, ligger inte värderingen mer hos dig än hos personen du dömer?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Som sagt, vem som helst kan bära en Rolex. Oavsett vem du är, hur du är och varför du bär den. Visst, idag bar jag den till mjukisar och löparskor och det är inte bästa kombon i mina ögon. Kanske inte utstrålar självsäkerhet.

Alla människor dömer av naturliga skäl och första intrycket blir ofta enda intrycket. Hade jag burit mina "vanliga" kläder hade människor fått andra intryck.

Bara att testa själv, gå in till en finare butik med finare kläder kontra "fulare" kläder och du kommer i 9/10 fall få bättre service när du är finare klädd. En fin klocka ger ofta ännu bättre intryck, kanske stöter du på en annan klockgalning och får ett klocksnack!

Bär Rolex om du vill. Men låna aldrig pengar för att köpa en klocka!
 
Topp