• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kanjiklub™ - är du medlem?

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Kanjiklub™ är kanske mest känd som det råbarkade gänget från den sjunde episoden, "The Force Awakens", i världens bästa sci fi-filmserie, där de tillsammans med Guavian Death Gang försöker driva in pengar de lånat ut till Han Solo.:greedy::pirate::nailbiting:
Kanjiklub.jpg
tttkk.jpg


Vad många inte vet är att Kanjiklub™ till en början var en lös sammanslutning för personer som uppskattade, och insåg vikten av, att deras japanska klockor faktiskt hade japansk dagvisning.:woot:

Under våren blev jag mer och mer avundsjuk på ägarna till alla klockor med kanjidagvisning som visades upp i den "Officiella Seikotråden". Så jag började frenetiskt att leta lämpliga objekt för att fylla detta tomrum i min klockhög. Hittade till slut en 7548-700B på en japansk auktionssida i somras.:)

Så numera är jag stolt ägare av en (förhoppningsvis ska det bli fler i framtiden) japansk klocka med kanji!
Och äntligen medlem i Kanjiklub™.:cool:

Så, är du med i Kanjiklub™? Visa upp din kanjiklocka i denna tråd!
0807-.jpg

0807.jpg
 
Senast ändrad:

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Topp