• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kanske inte ett inägg för ett klockentusiast-forum....

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Men GS-kopiorna ser sorgligt nog ut att bli allt mera välgjorda...

Råkade snubbla över sidan av en slump...

UtDMKK0.jpg


och jag som gått och inbillat mig att GS skulle förskonas från allt vad piratkopior innebär....
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Känns det som du har något att erkänna angående din GS? :woot:
Alltid trist med kopior, fast finns det en efterfrågan så kommer det alltid finnas. Übertrist.
Jag har inte ens en 44GS, - 61GS och 44GS är helt skilda modeller/serier... ;)

Jo det är ju så men det är en riktigt jäkla trist utveckling som man faktiskt inte såg för bara ett antal år sedan, iallafall inte internationellt sett.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Är ju vanligt att folk lägger ut bilder på riktiga klockor och sedan skickar något annat.
Tror nog som många säger att det där är en äkta GS.

Tror mer man ska vara orolig över hopplock än rena fakes.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Heads up och diskussioner om fejkklockor är bra och ofta lärorika. Men jag tycker att vi avstår från att länka direkt till de här skitsidorna som säljer eländet. Posta en bild direkt om det är relevant. Ok?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad var det för modell? Tror man ser rätt lätt om det är en fakeGS eller inte om det är en nyare modell. Finishen på visarna är ju inte direkt något man ser på billigare klockor.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Vad var det för modell? Tror man ser rätt lätt om det är en fakeGS eller inte om det är en nyare modell. Finishen på visarna är ju inte direkt något man ser på billigare klockor.
Nu var nog själva bilden på försäljningssidan på en riktigt 44GS (återutgåvan) själva kopian lär nog se ut som skit...

La upp en bild istället eftersom det nog är opassande att länka direkt till sidan som Denke sa.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nu var nog själva bilden på försäljningssidan på en riktigt 44GS (återutgåvan) själva kopian lär nog se ut som skit...

La upp en bild istället eftersom det nog är opassande att länka direkt till sidan som Denke sa.

Tror inte man får någon klocka om man beställer faktiskt. Har inte sett en enda GSfake ute på webben.
 
Topp