• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kap eller blåst? Billig Tudor på Blocket

wundlander

I know I look great in my Mustache
Världshistoriens sämsta säljfoto. Men från det man kan se så är det inget som tyder på att det är en fejk. Och bilden lär ju knappast vara stulen. ;)
Kan nog vara legit. Men kolla upp säljaren ordentligt innan köp.

Kanske är årets kap?

Edit: och be om fler bilder!!!
 
D

Deleted member 1749

Guest
Hei.

Den var desverre solgt da jeg ringte, så det blir ikke mitt kap, faaen!
 

AW10

Omega
2-Faktor
Leste denne annonsen på Blocket ikveld. Da jeg ikke er en kjenner på Tudor er det umulig ut ifra bildet å si om dette er fake eller om det er en heldig snubbe som har gjort et kap(ringte selgeren 1 time etter annonsen kom ut, da var den solgt).

Hva sier dere?

http://www.blocket.se/ostergotland/Rolex_57500333.htm?ca=11&w=3

Världshistoriens sämsta säljfoto. Men från det man kan se så är det inget som tyder på att det är en fejk. Och bilden lär ju knappast vara stulen. ;)
Kan nog vara legit. Men kolla upp säljaren ordentligt innan köp.

Kanske är årets kap?

Edit: och be om fler bilder!!!

Rengöring måste vara dyrt i Östergötland....

Varför tar man bild på en klocka upp-o-ner??


Tjenare grabbar! Ville bara säga att jag blev den lyckliga ägaren utav denna!
Snowflake.JPG
 

AW10

Omega
2-Faktor
Gratulerer så mye! Har du hatt den inne hos urmaker for sjekk/service? Komer den til å tikke igjen?

Haha, där har vi den ju! Grattis till årets köp! :D
Du har inte lust att ordna lite fler bilder så att jag kan se hur mycket jag ska ångra mig när jag faktiskt hade honom på tråden men valde att be om fler bilder (och där kom du in i bilden och snodden den, haha).


Nej ska lämna in den i dagarna men har goda förhoppningar att få den frisk igen =) Den gick för 6500:- till slut efter många vändor fram och tillbaka...
 

AW10

Omega
2-Faktor
Haha, där har vi den ju! Grattis till årets köp! :D
Du har inte lust att ordna lite fler bilder så att jag kan se hur mycket jag ska ångra mig när jag faktiskt hade honom på tråden men valde att be om fler bilder (och där kom du in i bilden och snodden den, haha).


Tog bara 2 snabba bilder när jag fick hem den för nån dag sedan, men här är den andra! vad är det man säger?: you snooze you lose =)
Snowflake2.JPG
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Ser riktigt skön ut!
Ska bli kul att höra om ditt besök till urmakaren, stämmer alla bitar så är det onekligen ett irriterande bra kap;)
Grattis Emil!
 

AW10

Omega
2-Faktor
:wideyed:

Byt nu inte tavla eller visare om urmakaren rekommenderar det och polera den inte! Ett riktigt kap! Man kan ju nära om säljaren hade noll koll, eller om han hade någon annan konstig anledning att sälja den så billigt. Stort grattis och välkommen hit!

Ser riktigt skön ut!
Ska bli kul att höra om ditt besök till urmakaren, stämmer alla bitar så är det onekligen ett irriterande bra kap;)
Grattis Emil!


Lämnat in den idag för översyn utav verket och kronan hade lossnat från kronhalsen, kommer såklart behålla urtavla och visare original och ingen polering! Är inte i närheten så kunnig om vintage klockor som många här inne! Kan jag byta "glaset" utan någon påverkan på priset negativt? Han trodde inte att det som satt på den idag var original heller såg lite för högt ut.
Med tanke på skadorna på kronhals och krona så rekommenderades jag att byta kronan också! Och då till en "nyare" variant. Den kronan som satt på klockan idag var en triplock, stämmer det med ref på klockan? Och om jag skulle byta till en nyare variant av triplock skulle det påverka värdet negativt på klockan?

Ursäkta mina dumma frågor=)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bättre om du väntar på Rolex/tudorfolket, men som jag fattar det är det bara bytet från twin lock till trip lock som man ska försöka undvika. Den där är nog (?) dessutom gammal nog att ha sålts med twin lock från början.

Varför ska du byta glaset? För att få ett originalglas, för att få den tät eller för att det är repigt? Borde ju gå att polera bort repor...
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Är urmakarn kunnig på tudor? Att glaset är "högt" känns inte som en bra indikator för att bestämma om det är original eller ej.
 

AW10

Omega
2-Faktor
Bättre om du väntar på Rolex/tudorfolket, men som jag fattar det är det bara bytet från twin lock till trip lock som man ska försöka undvika. Den där är nog (?) dessutom gammal nog att ha sålts med twin lock från början.

Varför ska du byta glaset? För att få ett originalglas, för att få den tät eller för att det är repigt? Borde ju gå att polera bort repor...

Ok får försöka forska mer i twinlock/triplock! Hade inte tänkt byta det från början, men mest för att få den tät!
 
Topp