Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kapa läderarmband

Diskussion i 'Diskussion' startad av skallagrimson, 6 maj 2014.

1. skallagrimson
    Trådstartare

skallagrimson Borgare

Hej!

Har precis köpt ett nytt armband till min alpinist och det passar klockrent till klockan. Tyvärr är det lite för långt och flärpen sticker ut på ett sätt som retar mig.
    Bandet har ju en söm runtom så det går inte att skära hur som helst. Kan man lämna in det någonstans och få det fixat?
    Armbandet kostade 400 kr.
    Frågan är, går det att fixa till en kostnad som är rimlig med tanke på värdet på bandet?
    Kan någon isf tipsa om ett ställe i Stockholm?

image.jpg
    image.jpg
    image.jpg

2. fretig

fretig Stadsbo

Från:
    sthlm
    Knivigt. Fråga din lokala skräddare/skomakare?
    Tror dock det kan bli svårt att få till samma kant som resten av bandet om du skär av.

3. Jockinho

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Kanske inte hjälper men om det finns två keepers, lägg bandet ovan det första och igenom det andra. Beroende på bandets tjocklek kan det minska bandets flärp en hel del (brukar sitta säkert ändå).

4. MickeJ

MickeJ Friends of KS

Från:
    Upplands Väsby
    Det tråkiga svaret är att det inte finns något sätt att korta ner ditt band så att det blir snyggt. Sorry.

jabla gillar detta.
  5. skallagrimson
    Trådstartare

skallagrimson Borgare

Tack för tipsen men det går väl inte att fixa snyggt antar jag :(
    Får försöka vänja mig eller köpa nytt.

6. Uffe

Uffe Biskop

Jag förslår köp av ett viklås som gör att du kan ha flärpen innanför. Cool klocka!

7. skallagrimson
    Trådstartare

skallagrimson Borgare

Jag har dålig koll på hur dom funkar. Kan jag sätta på ett sånt på mitt armband? Trodde det krävdes speciella armband till viklås.

8. Uffe

Uffe Biskop

Hm... viklås är verkligen inte min bästa gren heller. Viklås finns ju en mängd varianter och utföranden. Säkert finns det många eminenta medlemmar här på KS som kan ge klarhet i frågan. Men jag tror att det funkar hyfsat med vanliga armband även på de viklås som egentligen kräver armband som är avsedda för ändamålet. Sedan finns det absolut viklås till vanliga armband också, men jag är inte så säker på om de så att säga lägger flärpen innanför.

9. Minuteman

Minuteman Friends of KS

Kan du inte försöka böja till änden på bandet, så den inte sticker ut så mycket, och flytta den lösa keepern närmare änden?
    Kanske rulla änden, och låta den sitta så under t.ex en natt?

Viklås kan du säkert sätta dit, och det ökar ju omkretsen på armen något, så flärpen kan ju bli lite kortare, men jag har aldrig sett något som man kan ha änden "innanför"

10. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö

Eller så köper du ett, av MickeJ.post ovanför ditt...............

11. Sumo

Sumo Bonde

Från:
    Göteborg
    Träna handlederna. Problemet löst.

Skickat från min HTC One via Tapatalk

skallagrimson gillar detta.
  12. skallagrimson
    Trådstartare

skallagrimson Borgare

Jo, det går nog att hyfsa till genom att böja och ha keepern långt ut. Tyvärr känner jag mig själv och kommer inte nöja mig...

13. skallagrimson
    Trådstartare

skallagrimson Borgare

Så lätt är det tyvärr inte :)
    Jag styrketränar en hel del men tyvärr går det inte att öka omkretsen på handlederna mer än marginellt. Underarmsmusklerna sitter högre upp.

Sumo gillar detta.
  14. Uffe

Uffe Biskop

(skamlöst snodda från nätet)
    Det kanske bara är Omega som gör dessa, men jag tvivlar på det...

eriksson850 och theargonaut gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield