• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kaplans GTG...då kör vi...

Miami

Rolex
2-Faktor
Passade ju rätt bra....
image.jpeg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Vad kostar det, mellan tumme och din grannes pekfinger, att korta länken på APn? Är det något man kan får gjort här i Swe eller ska den skickas?
(Tagit för givet att det inte är något som görs i en handvändning)
Haha, ingen som helst aning! Vetetusan om vanlig urmakare grejar det eller om man måste till guldsmed eller ner till AP i Schweiz. Spekulant? Förmodligen auktionens mest prisvärda klocka i förhållande till vad den en gång kostade!
 
Senast ändrad:

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kaplans trodde det var en Monte Carlo och hade ner den till Geneve på road show. Tudor fanboys blev till sig i trasorna och upplyste om att det var en "Home plate" (från base ball).
Den är riktigt bra och på rätt länk. "Troligen" aldrig polerad enligt Kaplans. Riktigt fin i vilket fall som, speciellt visare och tavla.

Och hur tänkte dom med ett utrop på 8500 kr för översta Autravian och 9500 för den andra?

8500kr i utpris för Autavia 2446 i orört originalskick som har bud på 51000 nu. Frågade om den hur de tänkte och det var i samråd med säljaren som sålt några klockor genom dem och googlat lite på Autavia. Fattar ändå inte...

Är dessa på Kaplans de bästa som finns att tillgå i Sverige? Tycker det är rätt skämmigt av Kaplans att inte ha bättre koll. Att missa en sådan grej på Tudorn och att sedan prissätta den och många andra klockor på det sätt man gör känns faktiskt oseriöst. 10% av marknadsvärde som utgång? Helt otroligt.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Håller med om att det är en märklig utropspris på klockorna. Antar att syftet är att få många som budar. Att de inte vet eller säger sig ha koll tror jag inte på. Jag själv kan säga att jag inte har koll men skulle med säkerhet skjuta från höften och träffa in bättre.

Nä, koll har de, de vill bara få många som budar
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Haha, ingen som helst aning! Vetetusan om vanlig urmakare grejar det eller om man måste till guldsmed eller ner till AP i Schweiz. Spekulant? Förmodligen auktionens mest prisvärda klocka i förhållande till vad den en gång kostade!

Ja, det känns inte som ett lätt ingrepp. Skulle inte säga alltför seriös spekulant, lyckosökarspekulant är nog ett bra ord... Kommer dra iväg utanför min budget, sen service + länkförkortning som säkert kostar mer än man kan tro. :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ja, det känns inte som ett lätt ingrepp. Skulle inte säga alltför seriös spekulant, lyckosökarspekulant är nog ett bra ord... Kommer dra iväg utanför min budget, sen service + länkförkortning som säkert kostar mer än man kan tro. :)
Rätt vanligt guldsmedsarbete om den ser ut som jag tror den gör och om man vill korta. Såga upp för att svetsa ihop igen. Frågan är bara hur snyggt det blir. Den borde inte bli så dyr iom att den är så groteskt gubbful/vulgo, men man vet aldrig.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Rätt vanligt guldsmedsarbete om den ser ut som jag tror den gör och om man vill korta. Såga upp för att svetsa ihop igen. Frågan är bara hur snyggt det blir. Den borde inte bli så dyr iom att den är så groteskt gubbful/vulgo, men man vet aldrig.
Spekulant ;)
Den är fan snygg irl! Stod bredvid när första budet trillade in igår under visningen.
 

m_s

Patek
2-Faktor
Oseriösa utropspriser är ju bara fjantigt. Home Plate borde landa vart, norr om 300' ?
 
Topp