• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kaplans klockkvalité???

Fred72

Cartier
Vad har hänt med Kaplans klockkvalité auktion, har för mig att det brukar vara maj och november som gäller. Börjar bli lite orolig...

Har Klocksnack:) konkurrerat ut Kaplans eller vad är det som händer. Har svårt att tro att vintagetrenden är over, det sattes väl någon form av rekord senast med Daytonan.

För mig har klockkvalitén varit väldigt viktig, även om det inte blivit något köp, jag har lärt mig en hel del av säljarna och läser de gamla auktionskatalogerna med jämna mellanrum.

Tacksam för svar.

//Freddan
 

babanker

Panerai
Borde väl öppna katalogen om inte alltför länge? Känns som inlämningen/katalogen öppnade låångt före auktionen senast. Kanske bara kändes som så...

må väl comrades
 

JohanHLM

Rolex
Katalogen är släppt nu!
Jag paxar Rödsuben o Movadon :)
Har ännu inte kommit ut så många objekt men det finns trots det redan två PN Daytona.
 
Någon mögelfantast som är sugen...

http://www.kaplans.se/kaplans/AuctionArt.aspx?vId=970456&plT=72970591&AuktID=2543

img.ashx
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Spontant känns en 300 bezel fel på en screw-down. Tandpetarluggar också. Lumet är inte heller original.. :)

6263:an är inte heller kanonkul. Klart finare dock. Känns som någon samlare blev imponerade av förra Kaplans-auktionen och hoppas på överpriser på dessa som för all del är Newmans men annars inte är jättefestliga. För att vara PNs that is. Fortfarande ganska galna. :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Värdet sitter i tavlan och den ser ju inte jättehipp ut. Hitta en fin tavla så bötar du iaf 20k till. (33+20)*slagavgift och det känns ganska dyrt. Klart om man vill ha en red sub och komma billigt undan så kanske det är så billigt man kan komma. Skulle inte förvåna mig om den budas en bra bit över 45k + premium. Kanske mycket mer än så.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Vad tror ni "Paul Newman" 6263 landar på? eller rättre sagt vad är den värd? Per

Sedan måste jag fråga, är det smuts vi ser eller är den skadad?
AUK5gXW.jpg
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Värdet sitter i tavlan och den ser ju inte jättehipp ut. Hitta en fin tavla så bötar du iaf 20k till. (33+20)*slagavgift och det känns ganska dyrt. Klart om man vill ha en red sub och komma billigt undan så kanske det är så billigt man kan komma. Skulle inte förvåna mig om den budas en bra bit över 45k + premium. Kanske mycket mer än så.

Frågan är ju hur skicket är på urverk etc. Kaplans användande "defekt" etc är ju inte glasklart
 

POO

Panerai
Värdet sitter i tavlan och den ser ju inte jättehipp ut. Hitta en fin tavla så bötar du iaf 20k till. (33+20)*slagavgift och det känns ganska dyrt. Klart om man vill ha en red sub och komma billigt undan så kanske det är så billigt man kan komma. Skulle inte förvåna mig om den budas en bra bit över 45k + premium. Kanske mycket mer än så.

Ja tusan vad den var risig, man kan ju bara tänka vad den varit med om. Vilka har sådana i byrålåda hemma? Har man pengarna är det ju dock en trevlig beater. Har man en fin rödsub kan ju vara svår att förmå sig själv verkligen använda den.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Easy var snabbare där... tror vi frågade dem om det förra gången, och de sa att de ej gör rent inför försäljning. Vissa köpare föredrar dem "smutsiga" så de själva kan göra rent och att de är så orörda de kan bli
 
Topp