Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kaplans klockkvalité???

Diskussion i 'Diskussion' startad av Fred72, 28 augusti 2013.

1. Fred72
    Trådstartare

Fred72 Friends of KS

Vad har hänt med Kaplans klockkvalité auktion, har för mig att det brukar vara maj och november som gäller. Börjar bli lite orolig...

Har Klocksnack:) konkurrerat ut Kaplans eller vad är det som händer. Har svårt att tro att vintagetrenden är over, det sattes väl någon form av rekord senast med Daytonan.

För mig har klockkvalitén varit väldigt viktig, även om det inte blivit något köp, jag har lärt mig en hel del av säljarna och läser de gamla auktionskatalogerna med jämna mellanrum.

Tacksam för svar.

//Freddan

nardin gillar detta.
  2. JohanHLM

JohanHLM Friends of KS

Funderade faktiskt på samma sak för någon dag sedan. Har tyvärr inget svar på om den blir av eller ej.

3. Kan kolla med min polare där...

Målarn gillar detta.
  4. 9e November

JohanHLM gillar detta.
  5. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

amen föri-h... tackade juuust ja till ett släkthalabaloo i Örebro den dan... yes, you heard me... Örebro... :p

Aquaracer2, henk von helvete och Donkii gillar detta.
  6. babanker

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Borde väl öppna katalogen om inte alltför länge? Känns som inlämningen/katalogen öppnade låångt före auktionen senast. Kanske bara kändes som så...

må väl comrades

7. babanker

babanker Borgare

Från:
    F ks
    "Edit;"
    Såg nu att den finns på listan. :)

8. Måste ha kommit nu, den fanns inte tidigare idag....

9. leben

leben El Patrón

Vit kostym? :)

10. babanker

babanker Borgare

Från:
    F ks
    Cool, då var det inte bara jag!

11. JohanHLM

JohanHLM Friends of KS

Katalogen är släppt nu!
    Jag paxar Rödsuben o Movadon :)
    Har ännu inte kommit ut så många objekt men det finns trots det redan två PN Daytona.

12. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Fabergé är det nya Junghans!

Camo00 gillar detta.
  13. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

med gördel... 1988 stylee... ;)

leben gillar detta.
  14. Per

Per Björklövens finest

Spontant känns en 300 bezel fel på en screw-down. Tandpetarluggar också. Lumet är inte heller original.. :)

6263:an är inte heller kanonkul. Klart finare dock. Känns som någon samlare blev imponerade av förra Kaplans-auktionen och hoppas på överpriser på dessa som för all del är Newmans men annars inte är jättefestliga. För att vara PNs that is. Fortfarande ganska galna. :)

15. JS

JS Friends of KS

16. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    En bra misshandlad röd sub.. 33 000 k känns väldigt lågt ändå.

17. JS

JS Friends of KS

Fast det är väl utropspris och exkl slagavgift...

18. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Ja men kan säkert gå för dubbla med rätt köpare! Tyckte utrop kunde varit lite högre! :)

19. JS

JS Friends of KS

Lockpris :D

20. Per

Per Björklövens finest

Värdet sitter i tavlan och den ser ju inte jättehipp ut. Hitta en fin tavla så bötar du iaf 20k till. (33+20)*slagavgift och det känns ganska dyrt. Klart om man vill ha en red sub och komma billigt undan så kanske det är så billigt man kan komma. Skulle inte förvåna mig om den budas en bra bit över 45k + premium. Kanske mycket mer än så.

21. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Vad tror ni "Paul Newman" 6263 landar på? eller rättre sagt vad är den värd? Per

Sedan måste jag fråga, är det smuts vi ser eller är den skadad?

22. JS

JS Friends of KS

Frågan är ju hur skicket är på urverk etc. Kaplans användande "defekt" etc är ju inte glasklart

23. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Tror det är smuts. Kaplans verifierar väl bara äktheten, fotograferar och lägger upp? Känns som det i alla fall, många klockor har ingrodd smuts.

Vintage92 gillar detta.
  24. JS

JS Friends of KS

Smuts skulle jag tro, de badar ej klockorna inför auktion

Vintage92 gillar detta.
  25. POO

POO Präst

Ja tusan vad den var risig, man kan ju bara tänka vad den varit med om. Vilka har sådana i byrålåda hemma? Har man pengarna är det ju dock en trevlig beater. Har man en fin rödsub kan ju vara svår att förmå sig själv verkligen använda den.

26. JS

JS Friends of KS

Easy var snabbare där... tror vi frågade dem om det förra gången, och de sa att de ej gör rent inför försäljning. Vissa köpare föredrar dem "smutsiga" så de själva kan göra rent och att de är så orörda de kan bli

27. Låter lite porrigt!

theargonaut och Camo00 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield