• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kaplans-Klockkvaliten 16 maj

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
0.jpg

Intressant utrop på denna Royal Oak. En C-serie vilket innebär att den har servicetavla (då bara A-serie och tidiga B-serie hade loggan kl 6) samt ny krona, då orginal är utan logga. Spännande att se om den blir såld. Hoppas det... :greedy:

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2846/vara/1126970
 

fc2

Rolex
0.jpg

Intressant utrop på denna Royal Oak. En C-serie vilket innebär att den har servicetavla (då bara A-serie och tidiga B-serie hade loggan kl 6) samt ny krona, då orginal är utan logga. Spännande att se om den blir såld. Hoppas det... :greedy:

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/2846/vara/1126970

Vi har diskuterat utgångspriset lite högre upp i denna tråd. Enligt mig är det ett väldigt optimistiskt utgångspris men dessa aktioner som får mångas blickar på sig överraskar ibland.
 

fc2

Rolex
Ja jag har för mig det. Eller kanske var i AP-tråden. Jag reagerade iaf på det höga utropspriset som med allt inräknat blir ca 160k. En ny kanske kostar 200k.
 

Bramserud

Advertising
2-Faktor
Älskar utseendet på denna, men vet inget om den.
Finns det någon kunnig själ här som kan berätta lite om den?
Skärmklipp 2015-05-11 17.05.13.png
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Kolla inte er blinda på utropen. Fått förklarat för mig av Kaplans att de håller utropen låga för att locka till budgivning samt att de når marknadsvärde eller över ändå.

De sålde en JLC åt mig och den blev verkligen fel pris på. Man måste ha populära klockor för att deras låga startbud skall ge något.

Min blev inte såld första gången och jag borde tagit bort den då, men lät dem köra en gång till med lägre utrop. Jag trodde att mitt bevakningspris skulle vara kvar, då jag inte förstod bättre. Summa summarum så skulle jag i princip få bättre betalt hos pantbanken.

Så ibland är det nog bra med låga utrop....:(
 
Topp