Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kaplans

Diskussion i 'Diskussion' startad av il_registra, 5 november 2012.

1. il_registra
    Trådstartare

il_registra Torpare

Hej,

Har någon här erfarenhet om det går att pruta på icke-klubbade klockor hos Kaplans?

C

2. pulpen

pulpen Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Har inte provat, men skulle bli förvånad om det går. Kaplans äger ju inte klockorna så antingen måste de vid prutning gå med på att minska sin provision eller så måste de kontakta säljaren och få denne att sänka sitt pris. Men prova, du kan inte få mer än ett nej. Om du provar så skriv resultatet i tråden...

Vad är det för klocka du vill pruta på? Kanske någon här sitter på en likadan, eller kanske tom är någon här som har sitt ex inlämnat på kaplans....ibland är världen liten :)

3. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    Ja det kan gå.

Om något ligger ute länge kan man försöka pruta på framförallt deras provision, men det kan funka på försäljningspriset också (enl personal hos kaplans)

/F-L-P

4. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm

+1

Kaplans personal har faktiskt själva satt igång prutning då jag tittat på osålda klockor. Väl värt ett försök!

5. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Jag har prutat på flera klockor och lyckats, måste dock vara hyllvärmare..

6. il_registra
    Trådstartare

il_registra Torpare

7. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Nja det går inte, dessa kommer rulla.

8. Gavve

Gavve Greven

Stämmer utmärkt... De brukar tillochmed sänka dem själva om de legat i frysboxen ett tag

9. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Det behöver nog gå några veckor innan det går att skala av lite slantar.
    Själv har jag fått ner priser något även nära inpå auktion.
    / j

10. leben

leben El Patrón

Har också lyckats pruta men som de flesta nämnt ovan så är det framförallt klockor som legat ett tag. Speedys gissar jag är en av de mest lättsålda uren som finns....

Lägg ut en WTB här ist eller på TTT. Du kommer garanterat få respons. Speedy ingår i mångas samlingar (inklusive min egen) :D

Mårtenssons ur Brookfield