• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kaplans

rogart-63

Patek
Tittat på Kaplans butik på nätet . Finns ett par klockor jag är intresserad av . Men gillar inte priset riktigt . Den ena har varit inne ett bra tag . Går det att pruta nåt på priserna? Det är fasta priser inklusive provison . Vem kan man ta nåt sånt med isåfall?
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Det går, iaf på klockor som legat ett tag. Vågar inte säga någon procentsats. Bara snacka med personalen som tar fram klockan åt dig. Lycka till!
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Går att pruta 10% på alla klockor. Om man vill pruta mer måste man be om att få tala med någon chef. Men jag har aldrig fått mer än 10%.

Mvh
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Den här Rollen de har i butiken nu är inte lite smutt!

0.jpg
 

JohnDoe

Rolex
Såvitt jag vet så är allt i Kaplans butik kommissionsvaror dvs de äger dem inte. Normalt går de 1-2 ggr på auktin innan de hamnar i butiken. Priset är satt av säljaren, först ett utropspris sedan ett bevakningspris. Butikspriset är utropspriset plus de vanliga 20%. Kaplans har ingen varulagerkostnad eftersom det inte är deras varor. Däremot har de en fysisk butiksyta de vill ha omsättning på. Så att pruta där kräver nog att säljaren har godkänt det.
 
Naturligtvis lönar det sig alltid försöka. Jag minns när jag en gång besökte där. Då fanns där en klocka jag hade intresset för.
Jag frågade om det hade varit möjligt att pruta lite ifrån dess pris. Säljaren i butiken sade med detsamma ett pris, men det var för mycket på den klockan, enligt min åsikt. Jag försökte pruta lite till men med det priset fick jag inte klockan. Varorna som ligger till salu eller i auktion
ägs av personer som har lämnat dem i butiken så ägaren måste acceptera erbjudandet på butiksvaran.
 
Topp