• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Karbinhakeklockor

FredrikQ

Breitling
Hej

Finns det någon mer än jag här som gillar karbinhakeklockor?

Hittade inga "smarta" karbinhakeklockor så jag ritade och 3D-printade ut ett fäste till min Pebble smartwatch. :)

karbinhakepebble.jpg


Förutom att man kanske gillar att ha handleden bar så finns det en hel del arbetsplatser som inte tillåter armbandsur (läkemedels- sjukvårds- verkstads- och tillverkningsindustrier t.ex.) samt att friluftsfolk verkar gilla att ha karbinhakeklockor med kompass och höjdmätare på ryggsäcken. Själv bär jag min karbinhakeklocka i byxans bältesloop. Har testat fickur men det var för bökigt... kan lika gärna hiva fram mobilen i så fall. Inga fler här som gillar kabinhakeklockor? Har ni några favoriter?

Mvh...
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Det där var faktiskt coolt och innovativt, hade också hellre haft en sån där än ett fickur om man var ute på någon expedition eller liknande. Dock fortfarande vanliga klockan på armen också men ändå. :)
 

Dtox

Omega
Skulle kunna tänka mig en Apple Watch fäst på en nyckelhållare med vajer
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    30.4 KB · Visningar: 140

nissehult

Patek
2-Faktor
Det finns en tråd här någonstans om just klockor för sjukvårdspersonal - att bäras ungefär så där. Prova att sök. Jag kan också försöka.
 

FredrikQ

Breitling
Topp