• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Karl för din hatt

P

Philippe Stern

Guest
Vill du ha en grym hatt/mössa? Kanske se ut som profilbilden RicVin? Då ska du besöka Lock & Co Hatters på St James's Street i London. Etablerades redan 1676. Det är 340 år sen. Be den urkunniga personalen om hjälp. Blir inte bättre. För ni som har sett Kingsman: The Secret Service på bio så vet ni att det var hit Samuel L Jackson blev tipsad att införskaffa en korrekt huvudbonad. Butiken värt ett besök hur som helst. Läs mer på http://www.lockhatters.co.uk/

IMG_20150304_083654.jpg

RicVins fru?

IMG_20150304_125724.jpg

The real shit

samuel l jackson.jpg

Samuel L Jackson i filmen Kingsman: The Secret Service
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blanda inte in min fru i mitt liv!! Då kommer jag att gå "Samuel L Jackson" on your ASS!!!
Men tack för kepstipset.. Givetvis finns det redan en på hatthyllan.. Faktiskt inköpt av lilla frun i London.
image.jpg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Jag sumpade min Lock co i en bulle efter en mycket blöt kväll hos Sjöö Sandström. Saknar den :(
 
P

Philippe Stern

Guest


Bara att pippa in nästa gång du är i London. Köp ett par Crockett & Jones eller Edward Green på Jermyn Street när du ändå har spenderarbyxorna på. Avsluta med Fantomen och sen en wagyuentrecote hos Gordon på Maze Grill. Där har du en perfekt dag.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Blanda inte in min fru i mitt liv!! Då kommer jag att gå "Samuel L Jackson" on your ASS!!!
Men tack för kepstipset.. Givetvis finns det redan en på hatthyllan.. Faktiskt inköpt av lilla frun i London.
image.jpg

Du klär ju i hatt. Ser bra ut! Jag skulle se annorlunda ut...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bara att pippa in nästa gång du är i London. Köp ett par Crockett & Jones eller Edward Green på Jermyn Street när du ändå har spenderarbyxorna på. Avsluta med Fantomen och sen en wagyuentrecote hos Gordon på Maze Grill. Där har du en perfekt dag.
Det är alltid bra att börja en dag med att "pippa"..;-)
Ledsen, men jag kunde inte låta bli!! Fattar att du menade "pipa in"..
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor

Ja! Kan man reta frun, så tar man ju alla chanser!
Ungefär som när man var barn; sa föräldrarna en sak, så gjorde man tvärtom! ;)
 

Pope

Cartier
Jag må VARA gubbe men VÄGRAR vara en .......gubbe......:dead:

Men gubba på ni bara......själv ska jag gå och köpa ungdomliga byxor från G-Star eller ännu värre, dra upp dem över magen och börja limma på 18-åringar:nailbiting:
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Hatt är ju ett suveränt plagg! Panamahatt på sommaren för skugga och hålla huvudet svalt. Filthatt (vitafelt) under vår och höst för att hålla lite värme och slippa sol i ögonen. Gubbkeps (flat cap) kan ju bäras året runt i rätt material. Tyvärr är hatt lite svårburet. Lite som att ha mustasch. Det kräver både sin man och passande klädsel.
Jag har en viss förkärlek för Stetson då jag tycker både pris/kvalitet och passform är riktigt bra. Sommar = Stetson Marana, Vår/Höst = Stetson Arnim (brun) Stetson Omaha (svart) Eller gubbkepan Stetson Kent med utfällbara öronlappar.
stetsonmarana.jpg c5ql2hgv.jpg 41lO+eL9ZgL.jpg kentolivfarg341.jpg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Köpte mig en filthatt för ca 5 år sedan. Verkligen inte mkt använd.
Körde en panamahatt tills den gick sönder. Ersattes av en mer poppig stråhatt från hm som verkligen används på sommarhalvåret.
Gubbakeps används alltsom oftast, såväl hemma som i stugan. Den med lronlappsr värmer gött på vintern.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fan du är lite lik Jeremy Piven! Cool :eek:
Skojar du?!? Äldsta sonens lagkompisar kallar mig för "Ari" sen ja var lagledare för några år sedan... Trodde det var för hans temperament i "Entourage" men de sa att det var mer än så.. :)
Jag bjuder dig på denna bild från en svunnen tid då det fortfarande fanns lite hår på huvudet. Här tycker även jag att det finns likheter med "Ari"..:)
Killen bredvid mig är numera en 24:årig muskulös plåtslagare så det var ju ett tag sedan..:)
IMG_3984.JPG
 

Bottega

Cartier
Skojar du?!? Äldsta sonens lagkompisar kallar mig för "Ari" sen ja var lagledare för några år sedan... Trodde det var för hans temperament i "Entourage" men de sa att det var mer än så.. :)
Jag bjuder dig på denna bild från en svunnen tid då det fortfarande fanns lite hår på huvudet. Här tycker även jag att det finns likheter med "Ari"..:)
Killen bredvid mig är numera en 24:årig muskulös plåtslagare så det var ju ett tag sedan..:)
IMG_3984.JPG

Haha häftigt!
 
En stråhatt från Stetson används gärna i varmare klimat men jag har svårt för att bära upp hatt här hemma. Får göra ett besök nästa gång jag är i London och hälsar på gudsonen.
 
Skojar du?!? Äldsta sonens lagkompisar kallar mig för "Ari" sen ja var lagledare för några år sedan... Trodde det var för hans temperament i "Entourage" men de sa att det var mer än så.. :)
Jag bjuder dig på denna bild från en svunnen tid då det fortfarande fanns lite hår på huvudet. Här tycker även jag att det finns likheter med "Ari"..:)
Killen bredvid mig är numera en 24:årig muskulös plåtslagare så det var ju ett tag sedan..:)
IMG_3984.JPG
Meh va fan??!! Har du varit ung (typ)?:wideyed:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Självklart har man gubbkeps...samma som prydde min kära farfars huvud. Jag minns fortfarande den dagen då han med stor andakt lämnade den vidare till mig och sa:

- Du äger faktiskt aldrig en Svedala, du tar bara hand om den till nästa generation”

:D

IMG_20170209_092715.jpg
IMG_20170209_092450.jpg
 

don.h

Cartier
jag har för avsikt att ge mig in gubbkeps träsket. förmodligen till sambons förtret..
Jag söker efter någon lättillgänglig butik som säljer dessa och då till ett lågt pris då jag inte vet om den kommer vara något som blir kvar permanent.
Har Mq, H&M eller dylikt gubbkepsar som ser bra ut? trivs jag med kepsen kan det givetvis bli en finare
 
Topp