• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Karlskrona Treudd revised renderings

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Vad tycker du om dessa då? Ganska lika? Hahhahahaha!
image.jpeg
image.jpeg

Skärp dig förfan. Han har lagt ner sitt hjärta och själ i det här projektet, handlar inte om pengar utan att bevara sitt arv genom att skapa något unikt med starka kopplingar till historian sin.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Skärp dig förfan. Han har lagt ner sitt hjärta och själ i det här projektet, handlar inte om pengar utan att bevara sitt arv genom att skapa något unikt med starka kopplingar till historian sin.
Bevara sitt arv? Skapa något unikt med starka kopplingar till historien? Du känner inte att det låter ganska fånigt? Snubben kränger klockor.
 
Är ni dumma på riktigt?
Mannen, inte ta illa vid sig nu. Jag undrar bara om det finns nån åsiktsbroder här?

Jag är själv så frustrerad. Har alltid drömt om att äga en sportbilsfabrik. På ett sportbilsforum lever jag min dröm genom nicket "Ferrucio Lamborghini". Men jag blir så sjukt störd av alla typer som försöker förverkliga det jag drömmer om. Fan ta dem. Hata Christian von Königsegg. Hata, hata, HATA!!

Snälla Fantomen, förstå mig.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Börjar det inte bli dags att visa upp en riktig klocka snart? Denna modell skulle ju vara klar Q1 i år.
Han har ju visat en prototyp vilken tyvärr såg rätt illa ut.

Inget problem alls - men det finns ju andra anledningar mer än att det är ett "spännande nytt märke" som gör att det får så mycket uppmärksamhet här på KS.
Gratis är gott, så är det bara. :)

Vad tycker du om dessa då? Ganska lika? Hahhahahaha!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Gratis och gratis, handlar väl om rövslickeri och att det inte yttras att det faktiskt är folk i Rob E's styrelse som kör halva KG. Tycker att sånt borde yttras.

Jaså är det det, men oj vad dumt att vi fixade två gratisklockor till forumet efter förfrågan dök upp om passaround i våras. Vi skulle självklart sagt nej till våra medlemmar eller sagt, gå och köp dem själv. Skönt hursomhelst att höra att du inte är intresserad av något som vi ordnar för våra medlemmar. Följaktligen förväntar jag mig att du inte anmäler dig till event odyl då även det är rövslickeri och gratis.
 

Apansson

Torpare
Jaså är det det, men oj vad dumt att vi fixade två gratisklockor till forumet efter förfrågan dök upp om passaround i våras. Vi skulle självklart sagt nej till våra medlemmar eller sagt, gå och köp dem själv. Skönt hursomhelst att höra att du inte är intresserad av något som vi ordnar för våra medlemmar. Följaktligen förväntar jag mig att du inte anmäler dig till event odyl då även det är rövslickeri och gratis.
Har jag sagt något om att jag inte är intresserad? Skrev tidigare i tråden att jag tycker att det är en fin klocka, men det känns ändå onödigt att det hysch-hyschas mycket om hur det egentligen är. Nya medlemmar som tror att det är något helt independent kan kanske få fel uppfattning. Ingen mening med att bli så aggressiv för att kopplingen yttras här.
Hade kunnat använda orden "smicker och lovord" istället för "rövslickeri" - hade du blivit gladare då? I sådana fall ber jag ers höghet så hemskt mycket om ursäkt.
För övrigt uppgifter vem som helst kan få fram på internet.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du är väl gammal i gemet och vet lite vad agendan är med såna där saker, men för nya medlemmar (vi är trots allt ett rätt stort forum) kan det kanske vara bra att veta att det är reklam, och av vilken anledning det är reklam.
Ser inget problem med detta faktiskt. Alla passarounds är ju reklam varesig det är på tillverkarens eller medlemmarnas initiativ. Hade ju dock föredragit bilder i skärpa och en klocka jag faktiskt tyckte var intressant att läsa om. :)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jaså är det det, men oj vad dumt att vi fixade två gratisklockor till forumet efter förfrågan dök upp om passaround i våras. Vi skulle självklart sagt nej till våra medlemmar eller sagt, gå och köp dem själv. Skönt hursomhelst att höra att du inte är intresserad av något som vi ordnar för våra medlemmar. Följaktligen förväntar jag mig att du inte anmäler dig till event odyl då även det är rövslickeri och gratis.

+ allt som skrevs. (som kidsen säger)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Du är väl gammal i gemet och vet lite vad agendan är med såna där saker, men för nya medlemmar (vi är trots allt ett rätt stort forum) kan det kanske vara bra att veta att det är reklam, och av vilken anledning det är reklam.

Vad jag förstår så finns det två trådar om Gadd på detta gigantiska forum? Varför inte bara skita i dom och låta folk bilda sin egen uppfattning om det nu gör ont i cargoshortsen. Vi får väl hoppas att folk kan göra sin egna bedömning eller hur? Vi blir pumpade med reklam 24 timmar om dygnet så jag förstår inte riktigt vart skon klämmer?
 

Apansson

Torpare
Vad jag förstår så finns det två trådar om Gadd på detta gigantiska forum? Varför inte bara skita i dom och låta folk bilda sin egen uppfattning om det nu gör ont i cargoshortsen. Vi får väl hoppas att folk kan göra sin egna bedömning eller hur? Vi blir pumpade med reklam 24 timmar om dygnet så jag förstår inte riktigt vart skon klämmer?
Som sagt, jag tyckte att det tillförde i diskussionen då en annan skribent drog en jämförelse mellan Gadd och Karlskrona-klockan. Inte svårare än så.
 

ScubaKing

Audemars
Har faktiskt undrat lite över hypen kring just Gadd klockorna. Jag har inte fattat det alls, ser ut som parfym klockor och det sitter ett batteriverk i den. Säkerligen Selita eller Miyota. Finns en miljon liknande märken på marknaden som DW, Boss, Calvin Klein m,m. Även undrat över den gigantiska bannern som sitter längst ner på Klock Snack. Skulle någon förklarat detta med Rob Engström så skulle jag dock ha förstått det bättre. Alla har olika smak vilket är tur det, personligen skulle jag som sagt ta klockan i tråden ovan tusen gånger över denna Gadd.
 

Apansson

Torpare
Har faktiskt undrat lite över hypen kring just Gadd klockorna. Jag har inte fattat det alls, ser ut som parfym klockor och det sitter ett batteriverk i den. Säkerligen Selita eller Miyota. Även undrat över den gigantiska bannern som sitter längst ner på Klock Snack. Skulle någon förklarat detta med Rob Engström så skulle jag dock ha förstått det bättre. Alla har olika smak vilket är tur det, personligen skulle jag som sagt ta klockan i tråden ovan tusen gånger över denna Gadd.
Samma styrelsemedlemmar.
Iofs inget svar på frågan men vi låter det vara. :)
Det gör inte ont någonstans, kände bara att det var en vettig poäng - det är ju så många hårda ord mot den här snubben, och tidigare skribent undrade vad skillnaden var. Vad är det som är svårt att förstå?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har faktiskt undrat lite över hypen kring just Gadd klockorna. Jag har inte fattat det alls, ser ut som parfym klockor och det sitter ett batteriverk i den. Säkerligen Selita eller Miyota. Även undrat över den gigantiska bannern som sitter längst ner på Klock Snack. Skulle någon förklarat detta med Rob Engström så skulle jag dock ha förstått det bättre. Alla har olika smak vilket är tur det, personligen skulle jag som sagt ta klockan i tråden ovan tusen gånger över denna Gadd.

Bannern är väl iofs inte konstigare än att de har betalat för den. För rätt pengar skulle du kunna få en ScubaKing-banner, bara att casha.

Sen att det hör ihop att de som har köpt klockan gillar den, eller att de som är med i passarounden skriver upp den bara för att företaget har kopplingar till Rob E är väl lite konspiratoriskt i överkant.
 

ScubaKing

Audemars
Bannern är väl iofs inte konstigare än att de har betalat för den. För rätt pengar skulle du kunna få en ScubaKing-banner, bara att casha.

Sen att det hör ihop att de som har köpt klockan gillar den, eller att de som är med i passarounden skriver upp den bara för att företaget har kopplingar till Rob E är väl lite konspiratoriskt i överkant.

En ScubaKing banner skulle vara fett! Skulle reta gallfeber på @jobberman :D, speciellt om jag fick en storbystad vacker kvinna på bannern med.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp