• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Karlskrona Treudd revised renderings

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Vansinnigt bra platta och hur smart är det inte att göra covers på sig själv. Äntligen får man också en komplett, långsam pianoversion på Evelina.
Ja. Helt fantastisk och oerhört välproducerad. Han sa i en intervju att det som föranledde konserten va att han låg i tandläkarstolen och hörde en av sina covers på radion och tänkte. "Nej för fan. Så här kan det inte sluta"
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag fattar inte varför han inte avslutade affären med den första modellen. Många hade ju anmält sig inklusive jag.

Exakt. Det var minst sagt något förvirrande när det helt plötsligt lanserades en ny modell medan man fortfarande stod i kö till den första.
Men Todd är ju aktiv i den här tråden och läser inläggen, och det är inte för mycket begärt att få ett klargörande av honom.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Exakt. Det var minst sagt något förvirrande när det helt plötsligt lanserades en ny modell medan man fortfarande stod i kö till den första.
Men Todd är ju aktiv i den här tråden och läser inläggen, och det är inte för mycket begärt att få ett klargörande av honom.
Han försöker nog förstå (via Google translate) vad Peter LeMarc har med saken att göra :D
 

egbert

Panerai
Tycker du överdriver. Tid ligger bakom Bradystraps, ett väldigt känt märke som säljer bra och billiga band. Vid sidan av har han släppt lite klockor som exempelvis Bombfrog. Dessa har varit uppskattade och sålt slut.

Håller däremot med dig om att klockan sägs vara egen design när det däremot visat sig vara en legoklocka vilket är riktigt pinsamt. Personligen har jag hela tiden trott att det skulle bli en legoklocka. Att folk hyllar prototypen vi sett säger en hel del om den okunskap som finns på detta forum för prototypen var rent ut sagt pinsam även om den var just en prototyp.
Okunskskap. Känner mig träffad, dock har jag jag inte hyllat någon av Todds designer för jag har tyckt att de känns tråkiga och generiska. Jag går i de flesta fall på min känsla för god design och estetik, inte på kunskap om legotillvekare.
Men får man vara medlem på forumet ändå?
För övrigt är det här den oskönaste tråden på länge. Och imorgon, lite lätt bakfull, kommer jag att ångra min post som bidrog till att hållla den vid liv.
/Berusad och lättkränkt
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag tycker ärligt det vore kul om han släppte klockan men föredrar faktiskt den första varianten som är på sid ett. Att få en klocka med ETA som går att dyka med för under 3000 är inte illa.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Okunskskap. Känner mig träffad, dock har jag jag inte hyllat någon av Todds designer för jag har tyckt att de känns tråkiga och generiska. Jag går i de flesta fall på min känsla för god design och estetik, inte på kunskap om legotillvekare.
Men får man vara medlem på forumet ändå?
För övrigt är det här den oskönaste tråden på länge. Och imorgon, lite lätt bakfull, kommer jag att ångra min post som bidrog till att hållla den vid liv.
/Berusad och lättkränkt
Jag har gjort betydligt värre saker när jag har varit berusad. Var inte ledsen för det
 
P

Philippe Stern

Guest
You are quite the comedian there Phillippe. I can certainly understand why many have placed you on Ignore. Most of what I see from you is nothing more than ill-willed words directed in an attempt to discredit or slander someone. And everything you have hit me with so far has been pure slanderous lies with zero facts supporting.
Life is very sad and lonely when you focus efforts in this way instead of positively impacting yours and others lives. Live and learn.
Lägg ner dina vapen, kom upp från din skyttegrav
Jag kommer till dej naken, utan förbehåll och krav
Jag behöver kärlek, lika desperat som du,
så se in i dessa ögon, ser du barnet ser du mannen,
ser du molnet här i famnen, ett förtroende jag ger
 
P

Philippe Stern

Guest
Okunskskap. Känner mig träffad, dock har jag jag inte hyllat någon av Todds designer för jag har tyckt att de känns tråkiga och generiska. Jag går i de flesta fall på min känsla för god design och estetik, inte på kunskap om legotillvekare.
Men får man vara medlem på forumet ändå?
För övrigt är det här den oskönaste tråden på länge. Och imorgon, lite lätt bakfull, kommer jag att ångra min post som bidrog till att hållla den vid liv.
/Berusad och lättkränkt
Oskön? Vi bjuder ju på poesi, musik och allt.
 

egbert

Panerai
Oskön? Vi bjuder ju på poesi, musik och allt.
Sant. Philippe, jag blir inte riktigt klok på dig. Du vill vara en hård jävel för det mesta. Korta meningar. Självsäker attityd. Fantomen har talat.
Men ibland skiner något annat igenom, en intelligent och musikalisk själ. Man känner att du vill väl.
Har många gånger tänkt att det är dags att ignorera dig. Men det är något som hindrar mig från att göra det. Jag tror att jag gillar dig lite ändå.
 
Senast ändrad:

Ministern

Founder
2-Faktor
Sant. Philippe, jag blir inte riktigt klok på dig. Du vill vara en hård jävel för det mesta. Korta meningar. Självsäker attityd. Fantomen har talat.
Men ibland skiner något annat igenom, en intilligent och musikalisk skäl. Man känner att du vill väl.
Har många gånger tänkt att det är dags att ignorera dig. Men det är något som hindrar mig från att göra det. Jag tror att jag gillar dig lite ändå.

Har träffat honom på event, en helt vanlig snubbe.
 
P

Philippe Stern

Guest
Sant. Philippe, jag blir inte riktigt klok på dig. Du vill vara en hård jävel för det mesta. Korta meningar. Självsäker attityd. Fantomen har talat.
Men ibland skiner något annat igenom, en intilligent och musikalisk skäl. Man känner att du vill väl.
Har många gånger tänkt att det är dags att ignorera dig. Men det är något som hindrar mig från att göra det. Jag tror att jag gillar dig lite ändå.
Jag mycket snällare här än i verkligheten. Vad finns det att inte gilla med Fantomen? Öppna ditt hjärta.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nej, lite allvar nu. Tyckte klockan var en helt okej Sub-wannabe. Men sen insåg jag att Todd var en manisk mytoman. Nu är karln och klockan på min Shitlist.

Det är inte så illa att han kvalar in på min shitlist, men fram till dess att han presenterar en klocka som man faktiskt kan köpa är min inställning till honom mer än ljummen. Karlskrona står ju som available now på hans hemsida, och "Treudd" som var den som skulle ha kommit för en evighet sedan står som coming soon. Förvirrande är bara förnamnet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Okunskskap. Känner mig träffad, dock har jag jag inte hyllat någon av Todds designer för jag har tyckt att de känns tråkiga och generiska. Jag går i de flesta fall på min känsla för god design och estetik, inte på kunskap om legotillvekare.
Men får man vara medlem på forumet ändå?
För övrigt är det här den oskönaste tråden på länge. Och imorgon, lite lätt bakfull, kommer jag att ångra min post som bidrog till att hållla den vid liv.
/Berusad och lättkränkt
Ja, hyllar man prototypen så saknar man känsla för design och kvalitet, den ser inte klok ut.
 

ScubaKing

Audemars
Same same, but different...

Fast nu är du inte riktigt schysst eller hur? Du säger klockorna är identiska och ber honom komma med information om vad som faktiskt skiljer dem åt (lego klockorna och den han säger sig ha designat själv). Han återkommer med en lång lista med saker som faktiskt direkt skiljer denna klocka (som ännu inte finns) mot dem andra. Och du accepterar inte detta utan svarar tramsigt.
Om du inte tycker som Todd Fredriksen här så har du ju faktiskt fått svart på vitt här vad som skiljer eller hur? Det blir lite dagis nivå över det hela.

DOCK tycker jag det är ett väldigt långt förfarande runt denna klocka, konceptet/designen borde varit klar för länge sedan. Detta är dock inte den första gången produkter har fastnat för länge på ritbordet.

En annan sak är även att utlova specifika nummer på klockan, för att sedan börja på en ny kula. Där håller jag med köpare som blir besvikna och förundrade.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Fast nu är du inte riktigt schysst eller hur? Du säger klockorna är identiska och ber honom komma med information om vad som faktiskt skiljer dem åt (lego klockorna och den han säger sig ha designat själv). Han återkommer med en lång lista med saker som faktiskt direkt skiljer denna klocka (som ännu inte finns) mot dem andra. Och du accepterar inte detta utan svarar tramsigt.
Om du inte tycker som Todd Fredriksen här så har du ju faktiskt fått svart på vitt här vad som skiljer eller hur? Det blir lite dagis nivå över det hela.

DOCK tycker jag det är ett väldigt långt förfarande runt denna klocka, konceptet/designen borde varit klar för länge sedan. Detta är dock inte den första gången produkter har fastnat för länge på ritbordet.

En annan sak är även att utlova specifika nummer på klockan, för att sedan börja på en ny kula. Där håller jag med köpare som blir besvikna och förundrade.
Du har dock inte följt alla andra trådar som handlar om denna mytomspunna klocka. Bara för att det skiljer någon millimeter här och där, så ser klockorna fortfarande väldigt lika ut.
Han försöker sälja in det som om den är unik, när han egentligen bara plockar ihop den från färdiga delar.
Och om han nu har designat den själv, påminner den inte väldigt mycket om andra lego-klockor? Var har han fått inspirationen ifrån?
 

ScubaKing

Audemars
Du har dock inte följt alla andra trådar som handlar om denna mytomspunna klocka. Bara för att det skiljer någon millimeter här och där, så ser klockorna fortfarande väldigt lika ut.
Han försöker sälja in det som om den är unik, när han egentligen bara plockar ihop den från färdiga delar.
Och om han nu har designat den själv, påminner den inte väldigt mycket om andra lego-klockor? Var har han fått inspirationen ifrån?

Ja troligen har du rätt i detta med inspirationen. Och nej, jag har inte följt dem andra trådarna. Har du länkar så tittar jag gärna på dem. Men det måste vara svårt att tillverka en ny klocka som inte påminner om någon annan.
 
P

Philippe Stern

Guest
Du har dock inte följt alla andra trådar som handlar om denna mytomspunna klocka. Bara för att det skiljer någon millimeter här och där, så ser klockorna fortfarande väldigt lika ut.
Han försöker sälja in det som om den är unik, när han egentligen bara plockar ihop den från färdiga delar.
Och om han nu har designat den själv, påminner den inte väldigt mycket om andra lego-klockor? Var har han fått inspirationen ifrån?
Inte mytomspunna, mytomanomspunna.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du har dock inte följt alla andra trådar som handlar om denna mytomspunna klocka. Bara för att det skiljer någon millimeter här och där, så ser klockorna fortfarande väldigt lika ut.
Han försöker sälja in det som om den är unik, när han egentligen bara plockar ihop den från färdiga delar.
Och om han nu har designat den själv, påminner den inte väldigt mycket om andra lego-klockor? Var har han fått inspirationen ifrån?
Deep blue, Kemmner mfl använder troligtvis samma fabrik för tillverkning. När man kollar många mikromärkens första dykarklocka så är alla väldigt lika.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp