• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Karlskrona Treudd revised renderings

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

KenKun

Patek
2-Faktor
Ja troligen har du rätt i detta med inspirationen. Och nej, jag har inte följt dem andra trådarna. Har du länkar så tittar jag gärna på dem. Men det måste vara svårt att tillverka en ny klocka som inte påminner om någon annan.

Ska se om jag hittar tråden, men att man måste lista väskan som klockan skeppas i som något "unikt" känns ju inte så värst seriöst.
 
P

Philippe Stern

Guest
Hans klockfabrik är som tailorstore.se där du kan välja olika knappar, färg, krage etc. Han väljer olika visare, index, ring m m. En apa kan "designa" klockor i Todds värld. Han borde lära sig hålla käft och leverera. Han förlorar nog flera kunder för varje dag som går och han käbblar. Mig förlorade han ganska snabbt när jag insåg han är en skojare. Köper hellre en bil av "Svetsaren".
 
P

Philippe Stern

Guest

Hahahaha! Told you so...
Re: Wow... anyone else see this? Karlskrona Treudd? Very cool looking piece.
I'm sorry folks, you've all been trolled by Todd of Bradystraps and Karlskrona Watches (TorGunnar). We've banned him 6 times for overt and covert shilling and he keeps making up new accounts to shamelessly shill his wares. He's dishonest and not welcome on WatchUSeek.

This thread is closed.

W_atchuseek_Logotota538E1_zpsa7599d6c.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Havn't found an answer to my question so..

- Why are you still changing the design? Havn't people already preliminary booked numbers?

If you show up with a finished watch you'll probably sell a few.

Och där tror jag problemet ligger. Sedan undrar jag denna Todd är samma person som även ligger bakom bradystraps? Var det inte just dem som tillverkade klockan Bombfrog, eller är jag helt ute och cyklar här?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Todd har ju varit inne och bumpat sin annons, men svaret på frågorna lyser fortfarande med sin frånvaro.
OBS!!! Nu är också leveransdatumet framskjutet ytterligare, denna gång till december. Så @Todd Fredriksen , upplys mig gärna om följande:
  1. Vad hände med den gamla klockan?
  2. Är det helt enkelt så att du inte har råd att slutföra projektet utan tillskott av kapital, och därför ger sken av att klockan snart är färdig och på så sätt "lurar" folk att förbeställa och betala.
 
P

Philippe Stern

Guest
Todd har ju varit inne och bumpat sin annons, men svaret på frågorna lyser fortfarande med sin frånvaro.
OBS!!! Nu är också leveransdatumet framskjutet ytterligare, denna gång till december. Så @Todd Fredriksen , upplys mig gärna om följande:
  1. Vad hände med den gamla klockan?
  2. Är det helt enkelt så att du inte har råd att slutföra projektet utan tillskott av kapital, och därför ger sken av att klockan snart är färdig och på så sätt "lurar" folk att förbeställa och betala.
Om punkt 2 stämmer så måste väl Admin bannlysa Todd och alla hans fejknick på KS?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Om punkt 2 stämmer så måste väl Admin bannlysa Todd och alla hans fejknick på KS?

Jag har faktiskt svårt att komma på någon annan anledning till att klockan inte blir säljfärdig, men Todd får gärna upplysa om så inte är fallet. Men hänvisas det till att han vill finslipa produkten så mycket som möjligt och att lyssna in vad potentiella köpare vill ha, då är jag tämligen säker att jag är på rätt spår.
 
P

Philippe Stern

Guest
Jag har faktiskt svårt att komma på någon annan anledning till att klockan inte blir säljfärdig, men Todd får gärna upplysa om så inte är fallet. Men hänvisas det till att han vill finslipa produkten så mycket som möjligt och att lyssna in vad potentiella köpare vill ha, då är jag tämligen säker att jag är på rätt spår.
Har folk betalt i förskott? Säg att det inte är sant.
 

Savagear114

Rolex
2-Faktor
Helt sjukt att denna soppa aldrig tar slut. Var är klockan? Hur många gånger kan man bumpa en säljannons med oproducerade klockor? Och nu när Karlskrona spelar i SHL, kommer Todd sponsra spelarn med varsin klocka?
Så mycket frågor, så få svar :p
 

ScubaKing

Audemars
Tydligen samma snubbe som producerade Bombfrog, fattar inte varför han håller denna klocka så länge. Han tillverkade ju Bombfrog och den sålde slut rätt snabbt vad jag minns, han gjorde säkert en del pengar på den.
Han verkar ju ha kapitalet. Lite som att han skjuter sig i foten här.

Måste dock säga att jag gillade Bombfrog.

MSF6.jpg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp