• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Karlskrona watch Company

Johan66

Breitling
undrar lite över karlskronaklockan Baltic shield. Är det här en bluff av något slag?? Han har ju fått göra reklam och ta ordrar här. Jag har betalat 25$ i deposit och ser nu Att han är portad från flera klockforum. Någon som har info och då menar jag inte rykten.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hej,
Det finns en hel del skrivet tidigare om det här, så gör en sökning så hittar du det som finns.
 
P

Philippe Stern

Guest
undrar lite över karlskronaklockan Baltic shield. Är det här en bluff av något slag?? Han har ju fått göra reklam och ta ordrar här. Jag har betalat 25$ i deposit och ser nu Att han är portad från flera klockforum. Någon som har info och då menar jag inte rykten.
Fråga @Todd Fredriksen som tagit in cashen. Han är väl inte portad här...än. Han brukar vara snabb på att svara annars.
 
Although the Pre-order is over, I will still honor the special pricing of $275.00 for all Klocksnack members here. Just message me if interested.
 

sveol

Cartier
De visas flitigt på tex gruppen Divers Watches på fb. Verkar få bra omdömen. Hoppas jag har min i veckan. Får bli en paketöppning tror jag
 

Bilagor

  • FB_IMG_1455049747352.jpg
    FB_IMG_1455049747352.jpg
    54.3 KB · Visningar: 232

trumpetera

Panerai
Havandes i minnet en del gallsjuka utfall kring detta tidigare , sitter jag nu och fnissar vid frukostbordet.

Bilder så fort du får den! Den ser fin ut på bilderna, tycker jag.
 

J.Hall

Omega
Jo jag har fått min klocka! Är grymt nöjd! Men som sagt betalade ju för nästan 1,5 år sedan så de e lite utav en bonus. Den har fallit i glömska! :)
 

sveol

Cartier
Idag kom min klocka. Grå urtavla, nr 009.
Första intryck. Den är biffig, och hög. Iaf jämfört mot min 116610. Massiv sak. Vridning och uppdragning är.. toolig i känslan om man kan beskriva det så. Gillar sunbeam effekten på urtavlan. Härlig kontrast mellan visarna och urtavlan, mycket lättläst och förmedlar ett "djup" som jag gillar. Alltid skönt med nato. Inte helt förtjust i kronans utformning, den äldre designen var bättre enligt mig. Men kul klocka, speciellt för den pengen. Får följa med på GTG tror jag :)

20160216_144031.jpg

20160216_143839.jpg

20160216_144211.jpg
20160216_144257.jpg
 
Senast ändrad:

finnirgens

Panerai
image.jpg

Haft min sedan i fredags. Testat en rad olika band, tycker hittills att den funkar bäst på tvådelat zulu. Klockan känns ok med ett frågetecken vad gäller lumen. Hittills tycker jag den är dålig.
 

J.Hall

Omega
Va kul att det var ett gäng personer här som skaffade denna klocka! :) Jag är som sagt grymt nöjd med min. Helt klart över förväntan! :)

Skaffade med svart urtavla och blå visare, men insåg gasnska snabbt att jag ville ha bägge klockorna. Så vid löning blir det en beställning av den andra modellen! :)
 

Rivalen

Rolex
Grattis alla som fått klockan och är nöjda. Nu vill vi höra mer om gångavvikelse före och efter ev ruckning om så blir nödvändigt efter transporten? Bekväm? Kronkänsla?

@trumpetera precis - lite komiskt eller tragikomiskt blir det.

@sveol Då snygg med grå tavla och det Natot - lyckat!
 

J.Hall

Omega
Jag väntar ju faktiskt hellre lite längre på något som har det där lilla "extra" än på något halvfärdigt.
Om man följt hans tråd/trådar om detta projektet på http://www.thedivewatchconnection.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=45766&start=100 så ser man att han tagit till sig av folk tycke vilket säkert i sin tur har försenat produktionen, det är iaf min teori ang. varför det tagit sån tid.

Sen tycker jag inte klockan är ett dugg lik klockorna på bilden ovan. Men det är ju min personliga åsikt som bara kan relatera till klockan jag har köpt och inte till nägon på bilden ovan då jag varken äger eller har ägt någon sådan :p
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Jag väntar ju faktiskt hellre lite längre på något som har det där lilla "extra" än på något halvfärdigt.
Om man följt hans tråd/trådar om detta projektet på http://www.thedivewatchconnection.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=45766&start=100 så ser man att han tagit till sig av folk tycke vilket säkert i sin tur har försenat produktionen, det är iaf min teori ang. varför det tagit sån tid.

Sen tycker jag inte klockan är ett dugg lik klockorna på bilden ovan. Men det är ju min personliga åsikt som bara kan relatera till klockan jag har köpt och inte till nägon på bilden ovan då jag varken äger eller har ägt någon sådan :p
Inte det minsta lik? Hemmablindhet kallas det för :)
 

Rivalen

Rolex
@KenKun Jo jag såg ditt inlägg, men jag är alltid imponerad av folk som startar och slutför. Inte minst vad gäller ett eget klockmärke oavsett att det är svårt att vara unik. Om nu Todds klockor visar sig hålla måttet för en beater kring 3k, så tycker jag Todd förtjänar cred för det han gjort. Jag vet att jag har inte startat ett eget klockmärke även om jag gärna skulle vilja.
 
Senast ändrad:

KenKun

Patek
2-Faktor
@KenKun Jo jag såg ditt inlägg, men jag är alltid imponerad av folk som startar och slutför. Inte minst vad gäller ett eget klockmärke oavsett att det är svårt att vara unik. Om nu Todds klockor visar sig hålla måttet för en beater kring 3k, så tycker jag Todd förtjänar cred för det han gjort. Jag vet att jag har inte startat ett eget klockmärke även om jag gärna skulle vilja.
Kul att han vågar, och kul att det blev något till slut. Har mest stört mig på att han har målat upp det som att han har skapat designen från sitt egna huvud, när han egentligen har plockat ihop en klocka, som sedan har tillverkats i Kina...
 

olofpalme

Omega
Kul att han vågar, och kul att det blev något till slut. Har mest stört mig på att han har målat upp det som att han har skapat designen från sitt egna huvud, när han egentligen har plockat ihop en klocka, som sedan har tillverkats i Kina...
Håller med du, visst hade sagan varit schysstare om det varit så att han fifflat ihop klockan helt själv men trots detta tycker jag slutprodukten är suverän. I jämförelse med Luxmento Rescue Watch så har Karlskrona Baltic Shield tio gånger snyggare grafiskt profil. Hade det inte varför för att klockan beskrivs som extremt biffig och mina handleder något taniga så hade jag köpt ett ex.
 
Topp