Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Kassaband + klocka =dåligt?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Joper, 19 februari 2013.

1. Joper
    Trådstartare

Joper Torpare

Sitter och funderar på om ett kassaband med avlarmning kan skada ett armbandsur. Tänker alltså på avlarmningen i bandet som jag gissar består av någon magnet eller liknande?

/Johan Persson

2. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Aldrig hört det men är nog ingen omöjlighet fast känns som den borde vara lite för svag? Kanske ett nytt användningsområde för Milgauss..

3. Joper
    Trådstartare

Joper Torpare

Kanske! Eftersom mc säsongen ser ut som den gör i Sverige tvingas en annan att dryga ut kassan på annat vis, ibland i just kassan :) vågar man ha klockan på sig då tro?

4. Rber

Rber Biskop

Ett kort med magnetremsa var ju relativt enkelt att avmagnetisera "förr". På mitt jobb så ska det inte vara någon större fara med detta, åtminstone inte med våran nya utrustning.

Man kan kanske inte jämföra ett korts magnetremsa med en klocka ens? Har ingen aning om hur känsliga de är i förhållande till varandra..

5. Joper
    Trådstartare

Joper Torpare

Sant! Men vågar man chansa? :) avskyr att behöva ta av mig uret i tid och otid. En beater ska sitta på armen!

Mårtenssons ur Brookfield