Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Katastrof. Tappade min sarb033. Kronan är sned.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Wozzor, 23 mars 2016.

1. Wozzor
    Trådstartare

Wozzor Stadsbo

Från:
    Borlänge
    Tappade den från bordet ner i golvet. Landade olyckligtvis på kronan som nu tar i boetten i vissa lägen. Man känner att kronan är skev när man skruvar på den.
    Kan tillägga att alla funktioner fortfarande funkar och att den håller tiden bra.

Kan detta mot förmodan gå på garantin jag fick av SeiyaJapan?

Vad skulle ett kronbyte kosta? Finns det delar till JDM modeller som går att få tag i Sverige? (Japanese domestic
    market)

Ska jag själv försöka bända tillbaka kronan? Kommer detta förvärra problemet?

Senast ändrad: 23 mars 2016
  2. Bikinigubben

Bikinigubben Borgare

Bilder tack

Arsius11 gillar detta.
  3. Wozzor
    Trådstartare

Wozzor Stadsbo

Från:
    Borlänge
    Går knappt se att kronan är se sned. Sitter mer i fingrarna. Hur skulle en bild hjälpa? :S

4. MJ24

MJ24 Friends of KS

Klart är väl att det inte är ett garantijobb eftersom du åstadkommit skadan själv.
    Har du någon drulleförsäkring på din hemförsäkring kanske du kan ta kostnaden där, om nu inte självrisken gör det ofördelaktigt.

MrPlow, Choppe, jarrebarre99 och 4 andra gillar detta.
  5. J.G.L

J.G.L Bonde

Från:
    Taberg
    Gå till en urmakare, kan han inte rikta upp den du har så tror jag att han fixar en ny för en lägre peng än vad du har i självrisk på hemförsäkringen.

jabla, Anders Forsberg och Wozzor gillar detta.
  6. ironcastle

ironcastle Borgare

Från:
    Söder om Stan
    Ge dig inte på att rikta den själv. Ska det lyckas lär du behöva ta isär klockan. Kanske är det ställaxeln som fått sig en kyss, men oavsett vilket så är det en dålig idé att bända o bryta. Du lär förvärra skadan.

7. Moorflax

Moorflax Friends of KS

Från:
    Norberg
    Lämna in den såklart! Du ska nog inte bryta och bända på kronan utan att ha koll på läget.

8. wayne

wayne Friends of KS

Hur kan man ens fundera på att det kan vara ett garantiärende?
    Bara att bita ihop och ta ansvar för sin egen klantighet, gå till närmaste urmakare så ordnar det sig.

Senast ändrad: 24 mars 2016
    Gummo och MJ24 gillar detta.
  9. hooods

hooods Friends of KS

Det kan hjälpa tråden att bli lite roligare ;)

jarrebarre99 gillar detta.
  10. jarrebarre99

jarrebarre99 Biskop

Från:
    GBG
    haha, dagens första och kanske enda fniss! @hooods där bidrog du till att min Torsdag blev lite lättare att överleva. Jag tackar!:)

hooods gillar detta.
  11. ironcastle

ironcastle Borgare

Från:
    Söder om Stan
    Tja, vissa typer av garanti täcker ju klantighet. Jämför t ex vagnskadegaranti för ett fordon. Inte samma sak men ordet som används är förvirrande lika. Frågan är berättigad tycker jag, men att hoppas på att det ska vara ett garantiärende är att lura sig själv.

12. Choppe

Choppe Präst

Från:
    Stockholm
    Något OT: Som du säger så är vagnskadegaranti enormt förvirrande men det är i själva verket en vagnskadeförsäkring som är upphandlad av generalagenten men klassats som garanti vilket ger vissa skattefördelar.

OnT: Allriskförsäkringen kan nyttjas i detta fallet men om det "bara" är en böjd eller skadad uppdragningsaxel så lär det nog inte överstiga självrisken.

nissehult gillar detta.
  13. wayne

wayne Friends of KS

Tappade min Monaco i klinkergolvet för ett antal år sedan plexit sprack:(
    Helvete att jag inte tänkte på vagnskadegarantin;)

Freddie L, Doncorleone och Choppe gillar detta.
  14. Wozzor
    Trådstartare

Wozzor Stadsbo

Från:
    Borlänge
    Tack för alla tips!
    Var inne hos en urmakare i stan och han skulle beställa en ny krona. :D
    Hoppas det löser sig nu X_X

wayne, Moorflax, analoguerogue och 1 annan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield