• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Keps, hatt och mittemellan

MBx

Cartier
Vad säger stilpolisen; vad man kan ha på huvudet till vardags och som matchar typ udda kavaj och informell jacka/rock?:)

Det måste finnas något emellan baseball keps och Trilby menar jag.:blackeye:
 

MBx

Cartier
En tunn kashmirmössa.

Menar du en sådan?
image.jpg



Sure.:)

image.jpg


Eller varför inte:
image.jpg
 

Nexus

Panerai
Hatt eller en mössa. Sån däringa @RicVin-keps kan du slå till på om du antingen är excentriker eller har gott om pondus.
Baseballkeps eller vad fan den degenererade ungdomen klär sig i nu för tiden är inte värdigt en civiliserad människa.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Jag bär för det mesta en blå eller svart rock. Då brukar en tunn lätt mörkblå mössa få följa med i väskan. Ingen har kommenterat det än för min del så jag gissar på att det är koscher. Annars, lägger jag min röst på en fez.
 

MBx

Cartier

Har ett par flat caps men de passar bättre på landet än i stan.


Inte för mig om det inte är -40 grader.;)

NY keps så klart, äkta stureplan-lifey

Har haft en NY-keps sedan typ 1987 innan alla skulle visa att de varit i NYC och ville flasha med en keps.;)

Numera är de flesta baseballkepsar jag har mörkblå utan tryck/text och mitt senaste inköp är vaxad. :cool: Bra att ha om det regnar.

Jag gillar iof kepsar för de skyddar glasögonen från regn men det är inte det snyggaste.

C'mon - fler tips!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag kör gubbakeps.
En hemma i lapp-tweed. Engelsk stil.
En i stugan i lapp skinn/tweed
En i stugan med nedvikbaka öron. Även den i tweed, men inte lapp-modell.

Hemma kör jag då-och-då med hatt. Käner min halvbekväm i det. Hatt är dock da shit.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Hittade bara en bild... Modellen med tweed o skinn. Tyvärr inte på huvudet... Men ett bevis för att den går att ha till mer än att skyla huvudet med.
image.jpg
 

Marquise

Omega
Jag förstår att Shady och Woods är menat som något negativt men bilden antyder, minst sagt, det motsatta så jag får inte ihop det riktigt?


Menade absolut inte det som något negativt.

Mer att hiphopkulturen numera har monopol på baseball caps då den inte används i andra kretsar längre.
Blivit lite för gammal för det.

3529631-50_n_eminem.jpg


Sen att de vanliga kepsarna oftast används av sportintresserade, vilket är mitt stuk alls.

Tiger+Woods+Baseball+Caps+Logo+Baseball+Cap+qdWlofEzfOhl.jpg


Personligen tycker jag 5 panels hamnar i mellanskiktet och kan oftast användas till en lite mer uppklädd utgång även om jag inte kan använda den till i alla sammanhang.
 

SSL

Audemars
Hatt funkar inte i dagens samhälle, inte ens på Södermalm. Och keps är nästan aldrig snyggt. 5panels kan få ok men dom har åldersstopp pga skatestämpeln.
 

erolorhun

Cartier
2-Faktor
En naken Flexfit navy/svart med lagom l a g o m tweakad näbb är ok i vissa sammanhang, eller NewEra, har inte hittat någon utan en massa fånig brodyr på ännu dock...
 
Topp